Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-29, 21:56
  #1
Medlem
ManJuices avatar
I den här tråden tänkte jag att vi alla kan leka lite hobbyjournalister och skriva lite korta artiklar kryddade med lite humor. Ju kreativare och roligare desto bättre. Enligt tradition ska TS börja:

Feminister demonstrerar mot patriarkala djur
Flertalet feminister valde i helgen att demonstrera mot vad de kallade för "patriarkala strukturer" inom djurvärlden.

Nyheter23/7 har pratat med Annie Kukesson som deltog i manifestationen:
- Vi anser att många handjur gjort sig skyldiga till sexuella trakasserier mot hondjur och vill därför visa vårt missnöje med djuren. Vi kräver en omgående förändring.

Man sålde hudkräm gjord av sperma
En man i 34 och ½ års-åldern sålde hudkrämer gjorda av sin egen sperma via sitt företag "Ejac-Lotion AB". Många som köpt krämen känner sig lurade då det i innehållsförteckningen stod "färskpressad hemlig ingrediens".

Dagens Dumheter har intervjuat Malin Malinsson:
- Jag tyckte krämen hjälpte min hud väldigt bra, men känner mig vanhedrad av att jag haft kroppsvätskor på ansiktet varje morgon och kväll. Jag kommer kräva skadestånd.

Utomjording landade i Rosengård
Ett främmande livsfenomen landade i förorten Rosengård på måndagsmorgonen. Det är första gången en främmande organism har hittat till jorden. Nasa har skickat sina experter till Sverige.

Enligt Malmö-polisen, som spanat på den främmande varelsen, verkar det som att utomjordingen röker gräs och börjat spela fotboll med lokalbefolkningen.

Sveriges Hologramvision har pratat med Abdi Muhammedsson:
- Aah, asså. Den ba' kom från himlen o vi ba' lack bror vill du spela fjutboll med oss!? Sen bjöd vi hen på lite haschish. Den e fett tung wallah!
__________________
Senast redigerad av ManJuice 2018-01-29 kl. 22:15.
Citera
2018-01-29, 22:03
  #2
Medlem
fibbe123s avatar
Stefan löfven gruppvåldtagen utav 7 somaliska ungdomar. Det kanske va lite för grovt
Citera
2018-01-29, 22:05
  #3
Medlem
sulan9910s avatar
Statsminister Löfven byter namn pga sociala medier

Statsminister Löfven heter numera Röfven. Han motiverar själv namnbytet med att nästan alla
på facebook och flashback redan kallar honom det och detta gör det mindre förvirrande för partikamrater som hänger på dessa mediakanaler. Eftersom dessa mediaplattformar dessutom åtnjuter större förtroende hos folket än dom gamla lögnaktiga etablerade snask och blasknyheterna så känns det mer korrekt att anpassa sej efter dessa ochså när det gäller namnet, som Stefan fd Löfven Röfven uttrycker det.

TT
__________________
Senast redigerad av sulan9910 2018-01-29 kl. 23:05.
Citera
2018-01-29, 22:11
  #4
Medlem
NovaOculuss avatar
Sista spiken i kistan

- En vagnslast med eu-migranter anlände igår till Kiruna. Det finns nu fler illegala invånare i Sverige än legala. Konstaterade Sveriges statminister Muhammed Hassan i ett uttalande till TT igår. Vad detta kan komma att betyda för svensk framtid återstår att se, men antalet personrån har minskat sedan riksdagen röstade igenom förslaget om utegångsförbud för etniska svenskar.
Citera
2018-01-29, 22:56
  #5
Medlem
Dan Eliasson tror på seger i Melodifestivalen

Spelbolagen har Dan Eliasson med låten "Knull* Stock*holm" som stor favorit till årets upplaga av Melodifestivalen. Eliasson ackompanjeras bl.a. av Morgan Johansson på bas, och Ylva Johansson i kören.
Text: Stefan Löfven Musik: Fredrik Reinfeldt
Citera
2018-01-29, 23:07
  #6
Medlem
sulan9910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VFX
Dan Eliasson tror på seger i Melodifestivalen

Spelbolagen har Dan Eliasson med låten "Knull* Stock*holm" som stor favorit till årets upplaga av Melodifestivalen. Eliasson ackompanjeras bl.a. av Morgan Johansson på bas, och Ylva Johansson i kören.
Text: Stefan Löfven Musik: Fredrik Reinfeldt


Röfven
Citera
2018-01-30, 00:00
  #7
Medlem
trossniffarens avatar
Görel fann kärleken, trots svidande kritik - börjar nu livet.

" - Jag och Abdul, vi separerade från resten av familjen och vi ska gifta oss huvudstaden om några månader. Det pirrar i hela mig, även Abdul är så nervös att han skakar.” säger Görel fnittrande till reportern från bäddsoffan i Görels hyresrätt där paret intervjuas.

Enligt tämligen säkra källor kommer ingen mindre än Gudrun Schyman och Peter Siepen att viga paret men huruvida Görels tolvåriga dotter och före detta man kommer att besöka bröllopet eller om Abduls systers kusin kommer att skåla för brudparet, återstår att se.

” - Det som har varit har varit, det gäller att blicka framåt nu. Vi kommer att spendera smekmånaden tillsammans på ett segelfartyg längs Kretas kust och njuta av tillvaron.” säger Görel som fortfarande ler glatt, smeker Abduls darrande händer och tittar honom djupt i ögonen.

Aftonbladet TV har förgäves sökt Görels andra dotter och ex-make för kommentarer om denna glädjande romantiska revansch.




Nu över till Kissie som ska deklarera väderprognosen för denna vecka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback