Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-29, 21:52
  #1
Medlem
Dr_Dollars avatar
Stockholmspolisen – ny unik dokumentärserie i TV4

http://tv4gruppen.se/Pressmeddelande...arserie-i-TV4/

Citat:
I TV4:s nya dokumentärserie Stockholmspolisen får tittarna följa polisens arbete i Sveriges huvudstad på nära håll. Hur ser en dag, eller natt, ut på jobbet för de poliser som gör skillnad på våra gator under varje arbetspass? Samma poliser som även känner sig ständigt otillräckliga och frustrerade i en ny hårdare verklighet. Förutom en inblick i Stockholmspolisens arbete är det här även berättelsen inifrån en yrkeskår som under lång tid kantats av kritik, stora rubriker och nödrop efter mer resurser.


Premiär 12 februari klockan 21.00.


Detta blir förhoppningsvis riktigt bra
Citera
2018-01-30, 00:48
  #2
Medlem
Nosebleedsections avatar
"Unik."

Ett polisprogram där man får följa poliser. Låter väldigt "unikt". Såvida de nu inte får fri rörelse att kommentera sina chefer?



Vad hände med 112 på liv och död då? Trodde det gick fortfarande... Ser framför mig hur bepansrade journalister trafikerar vägen genom Järvafältet
Citera
2018-01-30, 21:01
  #3
Medlem
Itzaxs avatar
Undrar också vad de kan mena med unik, antagligen blir det liknande Trafikpoliserna i kanal 5.
Citera
2018-01-31, 08:15
  #4
Medlem
https://www.tv.nu/program/cops

Cops går ju på 6:an. Borde vara obligatoriskt att se för nya rekryter...Inte mkt korvgrillning där, däremot duktiga dialogpoliser.
Citera
2018-01-31, 10:52
  #5
Medlem
Trailern verkar definitivt lovande ...
Citera
2018-02-01, 21:31
  #6
Medlem
DouglasKenneths avatar
Lär ju vara som vilken annan polisserie som helst. Men visst såna är ju faktiskt spännande.
Unikt är ju bara ett säljargument TV4 använder för att få folk att se på programmet.
Citera
2018-02-04, 01:00
  #7
Medlem
Sett till den trailern som nu rullar på TV4 så får det nog ända sägas att den har potential att bli unik, ur ett svenskt perspektiv.

Jämför t ex 112 På liv och död där halva bilden var utsuddad så fort ett ansikte kom nära. Man fabricerade färdvägar, växlade fordon (i bild) sju gånger per utryckning och var man ens in närheten av ett bostadshus eller trappuppgång så väntade kamerateamet en kilometer bort. Ja, jag överdriver kanske lite nu men det var ungefär så som det upplevdes.

Baserat på det lilla man fått se i trailers så verkar Stockholmspolisen vara mer "nära", på ett sätt som liknar Tunnelbanan snarare än t ex 112.

Ska bli kul att följa!
Citera
2018-02-10, 14:19
  #8
Avstängd
Kan nog bli en bra serie.

Men jag funderar på vem som är den största tönten.

Polisen som skriker du ska fan i mig berätta att du har ett vapen nästa gång. Eller nollan som ligger nerbrottad och ylar.
Citera
2018-02-10, 23:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Kan nog bli en bra serie.

Men jag funderar på vem som är den största tönten.

Polisen som skriker du ska fan i mig berätta att du har ett vapen nästa gång. Eller nollan som ligger nerbrottad och ylar.

Haha såg det äkta pk svarting polis säkert stjärtis
Citera
2018-02-12, 10:56
  #10
Medlem
kasst, byt ut hasse.
__________________
Senast redigerad av lionatthezoo 2018-02-12 kl. 10:59.
Citera
2018-02-12, 15:43
  #11
Medlem
Tycker det ska bli intressagt och se stockholms polisen har ju mycket att göra!
Citera
2018-02-12, 18:33
  #12
Medlem
tjenare.knugens avatar
De ingripandena som man faktiskt fick se var rätt så intressanta, men tyvärr mycket utfyllnad som det nästan alltid är i dessa serier. Dock mycket bättre än Trafikpoliserna på femman som bara var en blaska

Störde mig dock på att det alltid ska vara så överdramatiserat med musiken, speciellt när insatsstyrkan gick in i hotellet, lät ju fan som ett hollywood-blockbuster-klimax
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback