Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-29, 20:48
  #1
Medlem
Okej! jag ska boka en Birka kryssning jag å mina kollegor.
Tänkte det skulle vara as kul att skriva i i rutan för "särskilda behov" att säga att polarn är synskadad.
kommer nått speciellt att hända eller tror ni att dem är typ rätt chill och att det bara står typ att han är synskadad eller nått på hans biljett?
eller kan man typ bli nekad på vägen in för att man drivit om det?
Citera
2018-01-29, 20:50
  #2
Medlem
Vad är det roliga
Citera
2018-01-29, 20:54
  #3
Medlem
Kanske möter birkas vakter ner mot fyllericellen.
Citera
2018-01-29, 20:54
  #4
Medlem
att han är synskadad fast han inte är det? trodde det framgick ganska tydligt i texten
Citera
2018-01-29, 20:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triglycerider
Vad är det roliga

Menar det... Om dom ska driva med honom på riktigt så ska dom säga till vakterna ombord att han tafsar på folk, så att han får spendera natten i fyllecellen.
Citera
2018-01-29, 21:04
  #6
Medlem
jesus. är bara ute efter ett ofarligt litet "bus" som kan vara lite kul. inte orsaka nån ont eller göra det jobbigt för dem.
Citera
2018-01-29, 21:08
  #7
Medlem
de fatta ja vad ska birka göra åt det ge honom blindkäpp el säg att han har ebola så då färje avgången avklarad.
Citera
2018-01-29, 21:26
  #8
Medlem
Sturmgeweihts avatar
Skriv i att han har aids.
Citera
2018-01-29, 21:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturmgeweiht
Skriv i att han har aids.
Vad ska dom göra åt de ge honom AZT.
Citera
2018-01-29, 21:52
  #10
Medlem
kimilsungias avatar
Alltså, att skriva att han är synskadad kommer knappast att generera att denne åtnjuter särskilda förmåner och möjligheter, möjligtvis om du skriver rörelsehindrad att man kommer att erbjuda din vän en rullstol vid incheckning eller nåt, vad vet jag, men det handlar väl bara mer om försäkringstekniska saker, att de måste registrera detta, i händelse av en eventuell evakuering av fartyget?
Citera
2018-01-30, 00:20
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saii158
Okej! jag ska boka en Birka kryssning jag å mina kollegor.
Tänkte det skulle vara as kul att skriva i i rutan för "särskilda behov" att säga att polarn är synskadad.
kommer nått speciellt att hända eller tror ni att dem är typ rätt chill och att det bara står typ att han är synskadad eller nått på hans biljett?
eller kan man typ bli nekad på vägen in för att man drivit om det?

Ni måste verkligen vara ett skojigt gäng om det är den nivån era skämt ligger på.
Citera
2018-02-06, 01:49
  #12
Medlem
å kom igen! det är ju ett harmlöst litet skämt lixom! skulle bara vara kul att se honom förbluffad om det skulle komma någon och erbjuda honom eskort eller nått!

om inget skulle hända direkt skulle det bara vara kul att se att det står synskadad på han biljett
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2912785

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback