Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-29, 18:13
  #1
Medlem
Hej jag undrar över en sak till min kompis suzuki k50 1989. jag har hjälp honom lite med elen på den. det var felkopplat. men till denna så ska det inte vara en hel o halv ljus knapp. så borde det inte vara en 1 polig lamp sockel + lampa. enligt ett kopplings schema jag har sett till den så är det en + sladd till lampsockeln och en - han har en med 2 sladdar och en minus. ska vi byta eller vilken av sladdarna ska jag använda för att få bra effekt. hans ljus är dåligt. sedan så funkar inte blinkersen. man trycker till höger eller vänster men inget händer. är det relärna. sedan kanske bromsljuset ska fixas men det är nog kontakten bak. enligt schemat är fram kontakten kopplad med bak. kul med svar
Citera
2018-01-29, 20:20
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Hans är rätt, ni har väl hittat fel schema.

Var rädd om den moppen!
Citera
2018-01-30, 07:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Hans är rätt, ni har väl hittat fel schema.

Var rädd om den moppen!

men hur ska det vara kopplat då om han inte har hel o halvljus utan endast av och på i tändningen.
Citera
2018-01-30, 18:56
  #4
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memil1234
men hur ska det vara kopplat då om han inte har hel o halvljus utan endast av och på i tändningen.

Den ena kabeln är för halv och den andra för helljus. Kolla vilken som får ström när tändningen slås på och koppla den till lampan. isolera den andra.
Citera
2018-01-31, 07:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Den ena kabeln är för halv och den andra för helljus. Kolla vilken som får ström när tändningen slås på och koppla den till lampan. isolera den andra.

ja det kan jag väl göra. jag vet vilken ifrån tändningen som får ström och jag vet vilken som är jord. ska bra hitta helljus sladden i lampsockeln
Citera
2018-02-04, 22:38
  #6
Medlem
CH55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memil1234
ja det kan jag väl göra. jag vet vilken ifrån tändningen som får ström och jag vet vilken som är jord. ska bra hitta helljus sladden i lampsockeln
Kan inte vara svår att lokalisera då mopeder har väldigt simpla elsystem
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback