Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-29, 19:13
  #13
Avstängd
Jockiboiis avatar
Jag vågar fan inte röra något på Facebook. Har aldrig gillat, delat, eller lagt upp någonting. Blev en jävla massa tjafs efter jag delade en artikel som talade lite sanning om Sveriges situation. Rikligt med reputabla källor och fakta fanns.

Sen blev man rasistförklarad av hela jävla släkten. Nu får man passa munnen på släktträffar
Citera
2018-01-29, 19:43
  #14
Medlem
Jag testade facebook ett tag, men det var helt sonika alldeles för mycket högerextremister vars enda "argument" var att de skulle gruppvåldta mig osv. Sympatisk grupp som verkligen står för det fria ordet...ja alltså deras, vi som inte tycker som dom ska ju hålla käften.
Citera
2018-01-29, 19:50
  #15
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Det är fanimej samma sak överallt.
Folk på jobbet har även dom senaste åren börja använda när dom sänder officiella e-mail för att inte verka sura...

Själv anser jag att ett mail med inte är viktigt, och kan skippas.



Folk är rädd att frysas ut om man bryter mot konventionen. Jag har lagt ner Facebook på grund av allt fjant och vad det reducerar vuxna människor till. Emoijs kan jag använda här där jag är anonym som vuxen utanför anonymiteten är emoijs och gif oseriöst och löjligt åtminstone om man är över 16år.

yyuutt får skylla sig själv som bara umgås med högerextremister.
Citera
2018-01-29, 22:07
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo


Folk är rädd att frysas ut om man bryter mot konventionen. Jag har lagt ner Facebook på grund av allt fjant och vad det reducerar vuxna människor till. Emoijs kan jag använda här där jag är anonym som vuxen utanför anonymiteten är emoijs och gif oseriöst och löjligt åtminstone om man är över 16år.

yyuutt får skylla sig själv som bara umgås med högerextremister.
Raring, om du inte vet något om facebook, så kan du ju faktiskt fråga så slipper du se dum ut. På facebook finns det nämligen en massa intressegrupper, som för stickning, grannsamverkan osv det är där man blir attackerad av högerextremister. Som en tjej ville köpa ett blomskott av en person som hade det på annons och blev kallad allt möjligt bara för att hon hade ett utländskt namn.
Citera
2018-02-01, 09:52
  #17
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Får ibland intrycket av att det är väldigt många tendenser man måste ha pejling på på Facebook för att framstå som en vinnare. Man ska tydligen inte dela något med SD eller säga något illa om mångkultur. Och man ska gärna skriva "hahahaha" följt av ett antal hjärtan eller smileys för att visa att man är en trevlig person, som har koll på läget.

Jag kan bli nedstämd över detta när jag läser ibland. Att det är så tillrättalagt och försiktigt. Känns inte riktigt och äkta.

Varför är det på detta viset?
Finns det små sociala koder man ska följa på Facebook?
Är det bra/dåligt?
Virtue signaling, eller dygd-signalering
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Godhetssignalering
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Virtue_signalling
Godhetssignalering eller dygdsignalering (en: virtue signalling) är en benämning på ett tydligt uttryckande av moraliska värderingar, detta med huvudsakligt syfte att stärka den egna sociala ställningen inom en grupp. Det engelskspråkiga begreppet blev först använt inom evolutionsbiologins signalteori, då för att beskriva beteenden som kunde användas för att signalera dygd, särskilt − bland religiösa − fromhet.
Individen känner ett starkt behov av en grupptillhörighet. Facebook utgör en sådan plats där ens tribe håller till. Eftersom sociala grupperingar är viktigt för människan så vill man inte skära sig med gruppen, därför internaliserar man gruppstrukturens normer och värderingar, och sedan signalerar sig själv utåt med gruppstrukturens mönster.

Det är mao egoistiska godhetsnarkomaner i en fårsskocks-kontext som inte har egna tankar, tycke, frekvens eller vibe som sysslar med detta.
__________________
Senast redigerad av frasselito 2018-02-01 kl. 10:06.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback