2023-03-24, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Knappt 59,5 miljarder nu.

Nu d?
Citera
2023-03-25, 01:46
Medlem
Tether r det bsta uppfinning p krypto vrlden, det lste strsta problem att man mste skicka pengarna till exchanges bank konto fr att kpa krypto

Nu blockerar mnga bank fiat valuta till exchanges bank konto, men institution behver inte g den vgen. De bara skicka pengarna till ett bank konto som tillhr fretag som skapar stable coin, kan ven vara olika typ av obligationer.

Nr Tether har ftt pengarna eller andra typ av kapital, de skapa USDT i olika blockchain, samman som mining, det finns ingen sprbarhet, drfr ganska mjligt att det anvnds mycket fr att tvtta pengar

Drfr, ven om man stnger ner alla verfringskannal i traditionel bank system, man kan fortfarande skaffa krypto genom mining och Tether, och priset bara kar

Problem ligger p uttag sidan, nr man vill slja till fiat valuta och konsumera, det r inte ltt att byta USDT till USD eller EUR, men de flesta i krypto vrlden vill helst hlla krypto lngsiktigt, och nr krypto intern ekonomi har vxat, kanske finns det knappt motiv att byta tillbaka till fiat valuta. I vrsta fall, sljer till nrliggande vnner eller slktingar som r intresserad av kp USDT
Senast redigerad av vatten2013 2023-03-25 kl. 01:49.
Citera
2023-03-25, 19:53
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatten2013
Tether r det bsta uppfinning p krypto vrlden, det lste strsta problem att man mste skicka pengarna till exchanges bank konto fr att kpa krypto

Nu blockerar mnga bank fiat valuta till exchanges bank konto, men institution behver inte g den vgen. De bara skicka pengarna till ett bank konto som tillhr fretag som skapar stable coin, kan ven vara olika typ av obligationer.

Nr Tether har ftt pengarna eller andra typ av kapital, de skapa USDT i olika blockchain, samman som mining, det finns ingen sprbarhet, drfr ganska mjligt att det anvnds mycket fr att tvtta pengar

Drfr, ven om man stnger ner alla verfringskannal i traditionel bank system, man kan fortfarande skaffa krypto genom mining och Tether, och priset bara kar

Problem ligger p uttag sidan, nr man vill slja till fiat valuta och konsumera, det r inte ltt att byta USDT till USD eller EUR, men de flesta i krypto vrlden vill helst hlla krypto lngsiktigt, och nr krypto intern ekonomi har vxat, kanske finns det knappt motiv att byta tillbaka till fiat valuta. I vrsta fall, sljer till nrliggande vnner eller slktingar som r intresserad av kp USDT

Men ett USDT-innehav kan vl nr som helst frysas?

https://www.coindesk.com/business/20...ement-request/

Inte s klokt i s fall att anvnda USDT som ngon form av sparande. Att det r praktiskt fr verfring mellan olika brser frstr jag, men jag skulle d inte vilja sitta med ngra strre summor i den (eller ngon annan stablecoin).
Citera
2023-03-26, 06:11
Medlem
Citat:

Inte s klokt i s fall att anvnda USDT som ngon form av sparande. Att det r praktiskt fr verfring mellan olika brser frstr jag, men jag skulle d inte vilja sitta med ngra strre summor i den (eller ngon annan stablecoin).

Ja om det r kriminela ursprung, men pongen r att lagligt anvndning kunde inte stoppas av banken. Om det inte finns USDT, OTC r det enda stt att skaffa bitcoin om banken inte tillter verfringen till exchange, och det r hga avgift och ibland 50% p OTC
Citera
2023-04-04, 23:10
Medlem
Citat:

Myndigheter kan vl frysa de flesta andra coins ocks?
Citera
2023-04-05, 19:38
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ckskf
Myndigheter kan vl frysa de flesta andra coins ocks?

Ingen myndighet kan frysa ett bitcoininnehav.
Citera
2023-04-05, 19:52
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatten2013
Ja om det r kriminela ursprung, men pongen r att lagligt anvndning kunde inte stoppas av banken. Om det inte finns USDT, OTC r det enda stt att skaffa bitcoin om banken inte tillter verfringen till exchange, och det r hga avgift och ibland 50% p OTC

Vad som rknas som kriminellt kan dock ndras snabbare n du kan sga gummiparagraf. Till exempel kan hittepreglerna om penningtvtt pltsligt ges en vidare tillmpning.
Citera
2023-04-05, 20:21
Medlem
Citat:
Ingen myndighet kan frysa ett bitcoininnehav.

.
Bitcoin kan inte frysas nej, men hur r det med eth och mnga altcoins?
Ada, ftm, Solana, polkadot, och dessa som blivit ganska stora senaste ren.
Citera
2023-04-05, 20:31
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
.

De flesta altcoins skulle nog kunna drabbas av adressfrysningar genom ptryckningar p nyckelpersoner. Vilka altcoins som r mer eller mindre srbara trs jag inte uttala mig om.
Citera
2023-04-05, 21:33
Medlem
Leastons avatar
Citat:
.
Samtliga sger sig vara decentraliserade, s nej jag ser inte hur myndigheterna skulle kunna frysa dem. Ser du?
Citera
2023-04-06, 01:06
Medlem
Citat:
Knappt 59,5 miljarder nu.

Hall? Nu d?
Citera
2023-04-08, 13:20
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Intressant tweet: https://twitter.com/gaborgurbacs/sta...36989337632772

Citat:
Foreign central banks are selling U.S. Treasuries. Tether is buying a lot of U.S. Treasuries.

U.S. leadership should appreciate Tether for buying and holding U.S. treasuries.

If Tether was a country, itd be among the top 30 holders of U.S. treasuries.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Statsskuldv%C3%A4xel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in