Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-29, 14:41
  #1
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Goddagens!

Mitt problem som nyligen har uppstått gäller min muspekares acceleration. Från att ha fungerat perfekt ( dvs så som jag vill ha den ) har den nu plötsligt fått ett eget liv. Säg att jag rör musen från vänster till höger, då kan den först vara väldigt långsam till att sedan accelerera ganska kraftigt, lite hackigt sådär.

Detta medför att jag får problem att utföra specifika moment som kräver precision, då muspekaren som sagt har någon typ av ketchup-effekt med sladd, om man kan uttrycka det så..

Tack på förhand!
Citera
2018-01-29, 14:58
  #2
Medlem
AX64s avatar
Vänd på den och blås lite i öppningen där ljusstrålen kommer ifrån. Det har säkert bara fastnat hår, kaksmulor eller en liten pizzabit därinne som ställer till det.
Citera
2018-01-29, 16:50
  #3
Medlem
Mastifmeisters avatar
Vilket operativsystem kör du?
Citera
2018-01-29, 18:37
  #4
Avstängd
Jockiboiis avatar
Stäng av musacceleration både i Logitech G software och Windows, testa annan musmatta, ominstallera drivrutiner, kalibrera musen, testa annan mus på datorn, testa musen på annan dator, byt USB-port, blås ur skit ur sensorn, etc...

Kan inte folk använda skallen när det gäller sånt här
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback