Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-02-11, 14:32
  #25
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
Påminner de om propofol på något vis?
Nä, de gör de inte. Propofol intravenöst är mycket skönare. Jag har fått Propofol som lugnande (alltså inte tillräckligt för att somna) vid en operation en gång. Det var en underbar känsla! Annars har jag bara fått det som direkt sövande, främst vid ECT-behandlingar.

Halothan o isofluran påminner mer om eter o lustgas (o säkert bensin o lösningsmedel), fast rätt mycket starkare. Räcker att man tar 4-5 "boff" (med luft emellan), så kan man slockna. Är man ensam är det mycket farligt om man somnar med den indränkta tussen över näsan o munnen... De är vätskor, men vid anestesi, så förgasas de i nån förgasar-apparat. Kan nämna att halothan egentligen inte luktar nått i sig. Men det är tillsatt 13% tymol, för att det ska lukta så att man ska märka läckage vid anestesi. Isofluran luktar, lite stickande, men mycket mindre än halothan (eller eg. tymol), om jag minns rätt.
Citera
2019-08-29, 01:49
  #26
Medlem
Kontakt Spray Drog?

Hej! Är bara väldigt fundersam om någon har provat och om det går att bli påverkad av att inhalera kontaktspray? Vad skulle isåfall vara det aktiva ämnet eller är det då enbart syrebrist som skulle få en att bli flummig?
__________________
Senast redigerad av generalmussla 2019-08-29 kl. 01:51.
Citera
2019-08-29, 13:32
  #27
Medlem
mr2cools avatar
Har boffat lite allt möjligt, bäst är nog "air duster" sån du använder för att göra rent datorn osv.Då kan man också göra ett roligt party trick för rösten blir mörkare (som helium fast tvärt om).
Ruset är väll en 1-2 min känns längre ibland. Gjorde detta när ja va liten och korkad.De är inte värt de du får bara huvudvärk eller något annat trist.
Köp en öl istället
Citera
2019-08-30, 23:56
  #28
Medlem
Jag flyttade precis in i en äldre kvinnas stuga där halva stugan är ett garage och andra halvan är omgjord till rum på 25kvm (med kök och badrum). Mellan garaget och detta rum jag flyttade in i finns en tunn dörr som går att öppna. Jag känner nu att det luktar bensin från garaget till mitt rum jag hyr och det är min första natt. Ska jag vara orolig eller är det ingen fara att det luktar bensin?
Citera
2019-09-11, 23:46
  #29
Medlem
Dum som man varit i tonåren har man provat inte min grej men man blir skev.
Lustgas är helt ok men släpper fort jag rekommenderar ingen att innahalera annat än lustgas eller poppers men det är inte något särskilt lösningsmedel sabbar hela hjärnan i längden ren skit.
Köp öl istället.
Citera
2019-09-11, 23:51
  #30
Avstängd
BurtSugarmanShows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
Bensin och olja har jag sniffat. Det var ett härligt rus

Olja?
Citera
2019-09-26, 23:22
  #31
Medlem
BadBadGirls avatar
Åttiotalets thinner. Det innehöll TRI (triklorethylen). De har tagit bort det i svensk handel nu, just för att det boffades. Jag gillar TRI och kontaktlim. Det är trettio år sedan. Undrar om thinnret funkar i dag. Bensin ska väl funka oxå.
Citera
2019-09-26, 23:27
  #32
Medlem
BadBadGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
hhahaha, whuttt?

Citat:
Ursprungligen postat av kangasuri
Bensin.

Snurrigt, löjliga röster och alltid någon konstig jäkla melodi som spelade i huvudet.

"Du durutut tutt tutu tu tut staU staU staU staU" xD
Jag hörde alltid nåt högt surrande i andra änden av det förråd i vilket vi boffade, från hörnet i taket.
Citera
2019-09-27, 01:40
  #33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Javisst har man väl boffat bensin. Kanske inte det mest hälsosammaste man gjort.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback