Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-29, 01:56
  #1
Avstängd
Betalaringenskatts avatar
Har någon läst hans böcker? Är de bra, har ingen som helst insikt i någonting gällande hans författarskap. Mer än att några pretentiösa skittidningar skriver om hans författarskap. Dock har jag en svag känsla av att han kan ha varit medlem här, kan vara paranoia. Lät dock mitt supereffektiva ordanalysprogram analysera hans texter på sociala medier och tror mig ha hittat en match.
Nu vet jag att detta numera (om det inte alltid har varit) ett skitforum men här finns trots allt en litteraturdel!

Går det få tag i hans texter gratis?

Tack!

Eftersom jag inte har något annat för mig så kollade jag in hans twitter och det var ju bara skit. Är det detta vad som kallas poesi på kultursidorna. Fy fan!

"välj ett annat
växthus, förslagsvis
ett som blöder
och välj en annan
väderkvarn, kanske
en som glittrar,
en virtuell?
chilla lite, du
övergår
mitt förstånd"

"jag vill skriva det här med spott
jag vill spotta ut det här (famlande)
det bor så mycket kärlek i nervositeten
det kan verka varmt
att verka i en skugga
nästan som denim on denim
men istället för jeans på jeans
lite smärta i ett hjärta"
__________________
Senast redigerad av Betalaringenskatt 2018-01-29 kl. 02:06.
Citera
2018-01-29, 04:48
  #2
Medlem
DizzyXs avatar
Desperat av dig att skriva här, Elis. Är ditt nästa projekt att haka på "skriva-bok-baserad-på-Flashback"-trenden?

Burrau avslöjade sig som stor posör redan då han fick "debutera" i 10tal för sisådär tio år sen..
Citera
2018-01-30, 03:14
  #3
Avstängd
Betalaringenskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DizzyX
Desperat av dig att skriva här, Elis. Är ditt nästa projekt att haka på "skriva-bok-baserad-på-Flashback"-trenden?

Burrau avslöjade sig som stor posör redan då han fick "debutera" i 10tal för sisådär tio år sen..

Det var väl mest en stilla önskan, jag vet ju att Flashback inte är direkt första anhalten för det svååra men tänkte att jag kunde bli lite svåår och då kan man ju börja i den här lite svårare delen av forumet.
Jag antar väl att alla svåra människor fortfarande mest går att finna i verkliga livet. Här är det mest Camilla Läckberg och Jan Guillou
Citera
2018-03-29, 15:40
  #4
Medlem
Hans poesi är omogen. Liksom alla dessa typer runt hans omgivning är. Fullkomligt menlösa. Inte en enda bra rad finns det som han har skrivit och som jag har läst.
Citera
2021-03-26, 18:46
  #5
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Poeten herr Elis Monteverdi Burrau fick ikväll ett LÅÅÅNGT inslag i SVT Kultur.

Länk, källa, artikel: https://www.svt.se/kultur/poeten-eli...na-egna-dikter

SVT kallar i artikeln och i inslaget Poeten både för Elis Monteverdi Burrau och Elis Monteverde Burreau.

Vi tycker den senare, av oss fetade stavningen är sexigare och mer beatförfattare. Monteverdi, låter mindre bra i våra öron.

Poeten var filmad på Sollidens scen på ett bommat Skansen och berättade om sin senaste nyutkomna diktsamling som är på temat; nu citerar vi Poeten; "vår hemska nationaldag".

Poeten berättade att nationalism är dåligt. Vi blev överraskade. Vi såg den inte komma.

Vi recenserar här Poetens klädsel: Förutägbar Dala-bryggar-kavaj i skinn och rutig skjorta. En ung Tå-ström. Barhuvad. Vad säger veganvännerna om skinnpajen?

Vi som är koservativa saknade klädmässiga blinkningar till våra husgudar Mr. William S. Borroughs och herr Bo Setterlind.

Vad tycker ni trådläsare om Poeten? Är han omtyckt på Kafé 44? Vi anar han får Ligga hygglo mycket.

Berätta, ni som är i intlektella kretsarna på Söder.
Citera
2021-06-07, 12:30
  #6
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Rodnande, återbesöker vi tråden där vårt eget förra inlägg pinigt nog är det senaste synliga.

Vi tänker oss en svart sexsitsig sedan med dubbla megafontrattar på taket, texten P O E S I över dörrarna och poeten högläsandes i baksoffan

En av våra egna kontemporära favoritpoeter, hr Elis Monteverde Burrau revisited, med anledning av att han i Dagens dikt i Sveriges Radio:s P1 är Veckans Diktare.

Varje dag innevarande vecka kommer han läsa en av sina egna dikter.

Vi tror de är ur den nya 6 juni och solen utgiven på Modernista.

Poeten ser bra ut, på vad vi anar kan vara en nytagen bild av Fotograf Ms. Lena Koller.

Länk, artikel, källa: https://sverigesradio.se/avsnitt/1736909

Vi kommer garanterat lyssna.
Citera
2021-10-15, 03:27
  #7
Medlem
Extrapris12354s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DizzyX
Desperat av dig att skriva här, Elis. Är ditt nästa projekt att haka på "skriva-bok-baserad-på-Flashback"-trenden?

Burrau avslöjade sig som stor posör redan då han fick "debutera" i 10tal för sisådär tio år sen..

KFK-avstängningen stär egentligen för KaFKa.

Poesins Arne Hegerfors.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback