Citat:
Ursprungligen postat av
Grankula
Hallå boys. Det är så att just nu jobbar jag via ett bemanningsföretag där jag jobbar i reception / endel vaktmästeri. Och jag klagar ju inte över att ha ett jobb. Men helt ärligt är det jobbigt att inte ha några roliga arbetskamrater. Alla jag jobbat med, de gångerna jag inte jobbar ensam, vilket är ofta, är ju alltid tanter eller gubbar. Och tanter och gubbar i all ära, så är det inte så kul att ha dem som arbetskamrater. Vill ju faktist ha kul på jobbet och kunna skoja och snacka skit osv, kanske ta en AW på fredagar osv. Tänker då telefonförsäljare, där borde de flesta ju vara unga människor ( jag är 21). Men är det värt att utsätta sig för yrket, telefonförsäljare, för att få roligare arbetskamrater ? Alla hatar ju liksom telefonförsäljare.
Telefonförsäljare är det i särklass sämsta "jobbet" (det är inget riktigt jobb) man kan få och verkligen inget du bör sträva efter.
Mina spontana tankar om nackdelar med telefonförsäljare som jobb:
-Skitdålig lön (15000 i månaden om du är skitduktig, annars ingenting)
-Provisionsbaserad lön (har du inte behövt oroa dig för ekonomin tidigare varje månad lär du göra det nu)
-Outhärdliga chefer som kommer springa förbi dig 10-15 ggr per timme och tjata att du ska sälja mer
-Prata i telefon med idioter 8 h per dag
-Sitt still dagarna i ända
-Ring runt folk som skriker, mordhotar dig och all möjlig skit
-Kränga osäljbara skitprodukter utan värde för kunden
-Sitta med folk som stinker rök (alla telefonförsäljare är storrökare)
-Ha låg status då alla hatar telefonförsäljare
-Dålig merit på CV:et, telefonförsäljare blir man om man inte kan få något annat jobb