Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-28, 14:02
  #1
Medlem
Hejsvejs! Vill mest av allt åka till Australien efter gymnasiet, har några månader kvar sen är jag klar med det. Tycker Australien är så jäkla fint och häftigt, MEN, jag har VÄRRLDENS fobi för spindlar. Har ju hört att Australien har världens giftigaste djur och stora äckliga spindlar överallt, typ.

Vill därför fråga, ni som varit i Australien (helst i några veckor/månader eller mer), såg ni spindlar? Hur ofta? Var såg ni dem någonstans och var de stora elr små?

Förutom det, om någon vill ge lite annan info undrar jag hur det är att vara där i en längre period? För och nackdelar? Vore nice att höra från någon som faktiskt varit där och kan ge en verklig bild av hur det är där. Vill ha värme, sol och sköna människor. Sen hur dyrt/billigt är det där? Hört att det är dyrt där...
SÄG ALLT ni vet, för er som varit där. Tack på förhand
Citera
2018-01-28, 14:36
  #2
Medlem
Silverhammers avatar
Relaxa....
Inte alls så farligt i städerna, mer ut på landet så klart.
Kan finnas i städer där det finns ansamlingar av bråte.
Typ Australian funnel-web spiders.
Inget att va nojjig över ifl.
Kolla innan du hoppar i poolen, skaka skor & stövlar innan du sätter i fötterna.
Åk dit d är coolt.
Cheers.
Citera
2018-01-28, 16:27
  #3
Medlem
https://imgur.com/a/iGcRt såg en sån här rackare!
Citera
2018-01-28, 16:31
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverhammer
Relaxa....
Inte alls så farligt i städerna, mer ut på landet så klart.
Kan finnas i städer där det finns ansamlingar av bråte.
Typ Australian funnel-web spiders.
Inget att va nojjig över ifl.
Kolla innan du hoppar i poolen, skaka skor & stövlar innan du sätter i fötterna.
Åk dit d är coolt.
Cheers.



Typ vart i städerna? Men usch brukar dom vara i skorna? Hur många såg du, om du varit där? hehe
Citera
2018-01-28, 16:32
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
https://imgur.com/a/iGcRt såg en sån här rackare!



tack
Citera
2018-01-28, 16:39
  #6
Medlem
Ta inga genvägar genom häckar... väldigt vanligt med funnel web där. Annars är väl egentligen kackerlackor den insekt som är äckligast där. Stora är de också.
Citera
2018-01-29, 15:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Ta inga genvägar genom häckar... väldigt vanligt med funnel web där. Annars är väl egentligen kackerlackor den insekt som är äckligast där. Stora är de också.


Men euw, var finns kackerlackorna då?
Citera
2018-01-29, 15:54
  #8
Moderator
Sun Rulers avatar
Vi bodde bl.a. i Ku-ring-gai National Park och de enda djur som behagade att göra hembesök var en helt klart överdimensionerad tusenfoting och en varan. I övrigt såg jag ingen tillstymmelse till spindlar eller liknande.
Citera
2018-01-29, 16:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigmaccompany
Men euw, var finns kackerlackorna då?

I din garderob om du har otur. I köket på samtliga restauranger oavsett prisklass och i de flesta hem.

Vid ett tillfälle såg jag en "flod” av kackerlackor, som lämnade en brinnande restaurang. Den var över en meter bred och tusentals äckliga jävla kackerlackor som välde fram. Man hörde ljudet av dem rassla fram över gatan.

En kompis vaknade av en som kröp över hennes rygg. Varje gång jag var där dödade jag minst en eller två... till slut upptäckte vi att de hade ett bo i hennes garderob. Hyresvärden vägrade göra något och hävdade att det berodde på att hon var “disgusting germanic people”.
Citera
2018-01-31, 13:18
  #10
Medlem
morkfromorks avatar
Nu är ju Australien skapligt stort och det kan vara stora skillnader tom. i samma stad.

Men generellt finns spindlar överallt, stad som land, man kan minimera problemet genom att göra dagliga rundor och städa bort spindelväv och spreja bort om man ser spindeln, men de kommer typiskt tillbaka inom ett par dagar. Alla är äckliga men inte alla är giftiga, jag kollar speciellt efter de med en röd prick på baken 'redbacks'. Husen har ofta gasvärme i nåt av rummen så det finns därmed en del mysko ventilationstrummor, där finns det säkert en del, inget man kan göra åt det mer är spreja.
Citera
2018-01-31, 18:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
I din garderob om du har otur. I köket på samtliga restauranger oavsett prisklass och i de flesta hem.

Vid ett tillfälle såg jag en "flod” av kackerlackor, som lämnade en brinnande restaurang. Den var över en meter bred och tusentals äckliga jävla kackerlackor som välde fram. Man hörde ljudet av dem rassla fram över gatan.

En kompis vaknade av en som kröp över hennes rygg. Varje gång jag var där dödade jag minst en eller två... till slut upptäckte vi att de hade ett bo i hennes garderob. Hyresvärden vägrade göra något och hävdade att det berodde på att hon var “disgusting germanic people”.

Men FY FAN vad äckligt! SPYR! Var bodde du någonstans? Stad och stadsdel? Låter fan inte värt att åka om det ska vara så vidrigt
Citera
2018-01-31, 18:16
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Nu är ju Australien skapligt stort och det kan vara stora skillnader tom. i samma stad.

Men generellt finns spindlar överallt, stad som land, man kan minimera problemet genom att göra dagliga rundor och städa bort spindelväv och spreja bort om man ser spindeln, men de kommer typiskt tillbaka inom ett par dagar. Alla är äckliga men inte alla är giftiga, jag kollar speciellt efter de med en röd prick på baken 'redbacks'. Husen har ofta gasvärme i nåt av rummen så det finns därmed en del mysko ventilationstrummor, där finns det säkert en del, inget man kan göra åt det mer är spreja.


asså usch vad vidrigt!!!!! Finns det ingen sprej som förebygger att de kommer över huvudtaget typ?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2912331

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback