Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-28, 10:42
  #1
Medlem
nästa gång du ser en biljettkontroll i sthlm, om du har 10-15 minuter - ställ dig på sidan om. invänta att det kommer typ en tiggare, alkis eller ungdomsgäng. filma och se om kontrollanterna släpper igenom utan tjafs. om så sker, är det din tur att gå igenom utan att visa giltigt färdbevis. jämför sedan konsekvenserna för dig och t.ex. tiggare. samma? troligen inte. du blir fasthållen, väktare tillkallas, du ska visa leg, böter, osv.

om det blir en bra film - kontakta media.

vad tror ni? har tänkt göra det ett par gånger men aldrig haft tid just de dagar jag stött på en kontroll.
Citera
2018-01-28, 10:54
  #2
Medlem
321js avatar
Jag ser fram emot att se din eller någon annans film, lycka till.
Citera
2018-01-28, 13:05
  #3
Medlem
Illegala människor är inte SL s problem. SL kan inte driva in pengar från dessa.

Polisen borde gripa dem för brott mot utlänningslagen, men alla politiker utom SD vill ju ha dessa kriminella illlegala personer i Sverige av obegripliga skäl.
Citera
2018-01-28, 14:11
  #4
Moderator
Neksnors avatar
Vi kollar om tråden funkar bättre på annan ort.

Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur --> Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet
/Moderator
Citera
2018-01-28, 15:05
  #5
Avstängd
Det kommer inte bli några konsekvenser av en film eller 2.

Dom ser inte det som ett tillräckligt stort problem. Lite dragspelande livar upp.

Busschaufförer brukar vara lite hårdare tycker jag?

Sen vill jag säga att det finns människor från alla skikt i samhället som åker tunnelbana gratis. Rika, gamla, unga. Svenskar och utlänningar.
Citera
2018-01-28, 19:51
  #6
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Illegala människor är inte SL s problem. SL kan inte driva in pengar från dessa.

Polisen borde gripa dem för brott mot utlänningslagen, men alla politiker utom SD vill ju ha dessa kriminella illlegala personer i Sverige av obegripliga skäl.

Avvisning ut ur tunnelbanan då?

Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Det kommer inte bli några konsekvenser av en film eller 2.

Dom ser inte det som ett tillräckligt stort problem. Lite dragspelande livar upp.

Busschaufförer brukar vara lite hårdare tycker jag?

Sen vill jag säga att det finns människor från alla skikt i samhället som åker tunnelbana gratis. Rika, gamla, unga. Svenskar och utlänningar.
Gratis efter att ha sluppit en kontroll?
Citera
2018-01-28, 20:45
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Avvisning ut ur tunnelbanan då?


Gratis efter att ha sluppit en kontroll?

Vad menar du? Lägger du dit egna ord?

Jag menar att alla möjliga kliver förbi spärrarna.

Givetvis vill jag inte ha några skramlande muggar där inne. Oavsett om dom betalat eller inte!
Citera
2018-01-28, 21:12
  #8
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Vad menar du? Lägger du dit egna ord?

Jag menar att alla möjliga kliver förbi spärrarna.

Givetvis vill jag inte ha några skramlande muggar där inne. Oavsett om dom betalat eller inte!

Jag har inte gjort något annat än att citera dig (med några ord fetade).

Resten var en fråga. Det är ju så att det finns ett topic. Det är inte om plankning utan huruvida folk kommer undan eller inte. Håll dig gärna till den frågeställningen.
Citera
2018-01-28, 21:26
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Jag har inte gjort något annat än att citera dig (med några ord fetade).

Resten var en fråga. Det är ju så att det finns ett topic. Det är inte om plankning utan huruvida folk kommer undan eller inte. Håll dig gärna till den frågeställningen.

Varför tar du inte upp resten av mitt inlägg?

Jag skrev att sl inte ser det som något problem. Och att det inte kommer bli några konsekvenser av en film eller 2!!

Dom vet redan om att det här pågår. Och dom har valt att inte agera!!!

Något du inte förstår? Jag förstår inte vad din fråga har att göra med tråden heller. Förstår inte vart du vill komma.

Tror du en film eller 12 kommer ändra på det?
__________________
Senast redigerad av Inmymind777 2018-01-28 kl. 21:31. Anledning: Fel
Citera
2018-01-28, 21:30
  #10
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Varför klipper du då bort resten av mitt inlägg?

Jag skrev att sl inte ser det som något problem. Och att det inte kommer bli några konsekvenser av en film eller 2!!

Dom vet redan om att det här pågår. Och dom har valt att inte agera!!!

Något du inte förstår? Jag förstår inte vad din fråga har att göra med tråden heller. Förstår inte vart du vill komma.

Tror du en film eller 12 kommer ändra på det?

Men för sjutton, du ser väl själv att det är korrekt citerat!?
Förstår du inte vad folk skriver och vad tråden handlar om?
Citera
2018-01-28, 21:37
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Men för sjutton, du ser väl själv att det är korrekt citerat!?
Förstår du inte vad folk skriver och vad tråden handlar om?

Du verkar vara efterbliven.

Jag har redan svarat på topic i mitt inlägg.

Jag förstår inte vad du försöker lägga upp som en fråga till mig.

Däremot verkar din fråga inte ha med topic att göra. Varför skrev du inlägget till mig från första början?

Jag la till i slutet av mitt inlägg att det finns alla möjliga sorters människor som åker gratis tunnelbana. Har jag fel där? Eller vad vill du komma fram till?

Skriver du inget vettigt. Så citera inte mig. Känns som vi är på väg offtopic nu!
Citera
2018-01-28, 21:57
  #12
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Du verkar vara efterbliven.

Jag har redan svarat på topic i mitt inlägg.

Jag förstår inte vad du försöker lägga upp som en fråga till mig.

Däremot verkar din fråga inte ha med topic att göra. Varför skrev du inlägget till mig från första början?

Jag la till i slutet av mitt inlägg att det finns alla möjliga sorters människor som åker gratis tunnelbana. Har jag fel där? Eller vad vill du komma fram till?

Skriver du inget vettigt. Så citera inte mig. Känns som vi är på väg offtopic nu!

Du ändrade i ditt inlägg och fick svar på vad som stod innan.

Du skrev: "Varför klipper du då bort resten av mitt inlägg?" Jag svarade på det. Att jag citerat dig rätt. Det är inte mitt fel om du uttrycker dig obegripligt och sedan ändrar i inlägget efteråt.

Om du inte förstår frågan så kan jag formulera om den.

Ställd fråga:
"Gratis efter att ha sluppit en kontroll?"

Omformulerad fråga:

Menar du att alla kategorier kommer undan och kan slippa böter vid kontroll?

Eller strunta i den.
__________________
Senast redigerad av Demokraturdn 2018-01-28 kl. 22:03.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback