Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-28, 08:08
  #1
Medlem
Hodurs avatar
Jag har tidigare skrivit träningsjournal, varav min första skapades innan min 18:e födelsedag. Det har i värsta fall, varit lögner från min sida, men i bästa fall trollning i flertalet av mina inlägg, tills nu. Jag har lärt mig sedan dess ett flertal saker som jag tror både kan vara givande för denna journal och min träning.

Först och främst så söker jag effekterna träningen har på kroppen inklusive hjärna, speciellt när det gäller kognition. Att påverka, slöa ner minskningen av min IQ medans jag åldras är något jag eftersöker. Dess positiva effekter på inlärningsförmågan och annat det också.

Om jag, hypotetiskt, kunde uppgradera min kropp likt en karaktär i ett spel, på ett knapptryck, av till exempel både muskelmassa och syresupptagningsförmåga så är jag ganska säker att skulle vilja behålla den uppgraderingen. Desvärre går det inte, och därav behovet av denna journal.

Jag tror att en anledning varför jag har endast lyckats träna kontinuerligt i ca en månad som högst är på grund utav att jag sett berättelse för verkligheten. Träningen tror jag därmed bör inte vara ett verktyg till ett mål utan ett självändamål, i nuet. För att göra detta mer realiserat tänker jag använda mig utav antika metoder såsom meditation i kombination med träning och utöver det.
Citera
2018-01-28, 14:47
  #2
Medlem
Killer-queens avatar
Välkommen åter.

Både Bigo och Hodur tränar. Är det 2014?
Citera
2018-03-01, 12:08
  #3
Medlem
Hodurs avatar
Söker numera upplysning till den högsta nivån. Har kommit på en ny träningsstil. Inga klockor, reps, sets, pulsmätare, mikro och makronutrienträkning.

Tränar nu, varje dag, en muskelgrupp jag inte tränade igår eller iförrigår. Hur det går med skrivandet och journal återstår att se, men jag skulle anta att det blir ungefär likadant som en konversation där man pratar genom tillgång till minne.

Tänk er en grek i Antikens Grekland.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback