Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-30, 10:29
  #25
Medlem
Tekniken finns, och jag tror att meningen är att den ska användas, men av någon anledning gör man inte det. Jag misstänker att man inte vill. Det finns en konflikt mellan att hjälpa och kontrollera.
Citera
2018-12-30, 10:51
  #26
Medlem
-GGs avatar
Hela FK är en miljardsvinn-verksamhet. Otroligt mycket pengar som går ut varje månad till människor som inte ska ha och som medvetet lurar. Invandrare som sitter i andra länder och håvar in främst familjebidrag, för att ta ett alltid aktuellt exempel.

Man vägrar se att en människa som ena stunden behöver genuin hjälp kan andra stunden vara en bedragare, särskilt när en person insett hur lättduperat systemet är och vilka känslomekanismer som ligger bakom utformningen, och personen dessutom saknar all kulturell och moralisk koppling till landet och har en annan egoistisk mentalitet och inställning till staten som en bov man ska använda för att gynna sig själv och sin klan.
Citera
2018-12-30, 11:01
  #27
Medlem
Swe1227s avatar
Det är väl vanligt att invandrare har flera identiteter och hovar in en massa bidrag från svenska staten? Och det kommer endast fram i de fall dom gör terrorhandlingar.
Citera
2018-12-30, 11:18
  #28
Medlem
tarsiers avatar
Bilderna är ju retuscherade och informationen i artikeln är dålig. Det ser ut som han använt 2 olika namn och person nr? Handlar inte bara om förnamn antar jag

Körkort är visserligen giltig id handling men inte lika säker som id kort vad jag förstått. Körkort utfärdas inte av Skatteverket till skillnad från id kort. Vet inte om det innehåller någon biometrisk information (Fingeravtryck). Det ska nog både Id kort och uppehållstillstånd kort innehålla, enligt migv iaf: https://www.migrationsverket.se/Priv...tandskort.html
Citera
2018-12-30, 11:19
  #29
Medlem
LuluBrooksies avatar
Är det någon som har kontaktat Akilov och hans kompisar Nujens än? Jag tror ju nämligen att Akilov fått betalt i större summor för att fixa falska id-kort till sins landsmän. Något han var "känd" fixare av.
Citera
2018-12-30, 14:56
  #30
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Till Övervakning och integritet för eventuellt sammanfogande med (FB) Skatteverket: Asylsökande registrerar olika personuppgifter hos olika myndigheter.

Integration och invandring --> Övervakning och integritet
/Moderator
Citera
2018-12-30, 15:21
  #31
Moderator
Ruskigbusss avatar
Trådar sammanfogas
/Mod
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback