Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-28, 14:43
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Gissar att TS ska flyga från T2, som verkar lugnare än T5. Sedan har tydligen Swedavia ganska nyligen börjat med buss mellan terminalerna, vilket gör att man kan slippa ny säkerhetskontroll vid byte. Vilket bör dämpa köerna lite.

Det stämmer. Jag tänkte inte på det. Tror att jag när det är möjligt i fortsättningen aktivt ska försöka boka flyg som INTE går från femman. Men det är ju lite halvsvårt då hela Star Alliance, Norwegian plus all charter flyger därifrån...

Jag begriper ändå inte hur det kan vara så kaosartat på T5. Kastrup är aldrig i närheten av sådant kaos och det tar typ två minuter att gå mellan de olika "terminalerna" som ändå ligger i samma byggnad. Och det är alltjämt Nordens största flygplats. I Zürich brukar hela processen från att jag anländer till flygplatsen fram till dess att jag står vid gaten ta mig MAX 15 minuter. Och så vidare.
__________________
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2018-01-28 kl. 14:50.
Citera
2018-01-28, 17:30
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Gissar att TS ska som verkar lugnare än T5. Sedan har tydligen Swedavia ganska nyligen börjat med buss mellan terminalerna, vilket gör att man kan slippa ny säkerhetskontroll vid byte. Vilket bör dämpa köerna lite.

Ja det stämmer, flyger från T2. 2 h före avgång känns magstarkt, tycker du inte?
Citera
2018-01-28, 19:43
  #15
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidVillaa
Ja det stämmer, flyger från T2. 2 h före avgång känns magstarkt, tycker du inte?
Kollade de första avgångar från T2 kommande fredag hos Swedavia.
06.00 Paris
06.30 Amsterdam
07.00 Helsingfors
07.25 London
Ingen av de maskinerna bör ta mer än 200 passagerare.
Så det är nog ganska lugnt vid den terminalen, men jag gissar att de kör på lite lägre kapacitet om möjligt.
Citera
2018-01-31, 22:20
  #16
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidVillaa
Det betyder att planet planeras avgå kl 06.30 ja. Ska checka in en väska.

Jag vet ju att bag dropen stänger 1 h före avgång - frågan handlar alltså om hur mycket kö det skulle kunna tänkas vara vid säkerhetskontrollen och själva kön till bag dropen.



Jag tycker också det verkar mycket! Har du koll på hur mycket kö det är vid säkerhetskontroll+bag drop vid denna tid på en fredag?
Det kan man aldrig veta hur folk reser eller hur lång kön är...
men har man bråttom brukar folk släppa före än om man frågar, de flesta är ju där två timmar innan och har inte bråttom...
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2912182

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback