Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-27, 20:01
  #1
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Jag tycker det är alldeles för segt här på Flashback i jämförelse med Reddit. Vi behöver ett tillskott på nytt, färskt ungt blod.

Så kan inte Flashbacks ledning börja marknadsföra sig mer ?
Citera
2018-01-27, 20:05
  #2
Medlem
Sturmgeweihts avatar
Flashback är Sveriges största forum, mer eller mindre alla vet vad det är.

Varför göra reklam för ett redan väletablerat forum? Varför i sociala medier, vill du ha en massa posthoror och spammare (mer än vad det redan är?) hit?

Reddit och FB fyller inte samma funktion, mättar inte samma klientel dessutom.. Löjlig liknelse.

Håll dig till reddit vettja, finns säkert en massa nice guys och bronys du kan hänga med där.
Citera
2018-01-27, 20:05
  #3
Medlem
Mackan52s avatar
Nej vi behöver inte fler 13åriga troll som tramsar.
Citera
2018-01-27, 20:09
  #4
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Marknadsföring - enligt min uppfattning - handlar ju till stor del om att hitta en målgrupp och kanaler för att nå den målgruppen. Du talar om unga människor. Flashback har ju 18-årsgräns, så övre tonåren är alltså det nedersta åldersspannet.

Sedan så undrar jag vad du menar med "segt"? För lite aktivitet? För ointressanta diskussioner? Fel sorts användare?

Vissa forumdelar har i princip konstant aktivitet dygnet runt. Enligt min uppfattning och åsikt, så kan i princip allting diskuteras på Flashback, så länge som det håller sig inom ramarna för regelverket och jag upplever också att det finns många olika sorters användare, som berikar forumet med inlägg av varierande kvalitet.
Citera
2018-01-27, 20:28
  #5
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag tycker det är alldeles för segt här på Flashback i jämförelse med Reddit. Vi behöver ett tillskott på nytt, färskt ungt blod.

Så kan inte Flashbacks ledning börja marknadsföra sig mer ?
Du kan själv dela intressanta (i ditt tycke) trådar via Facebook och Twitter. Detta finns redan inbyggt i FB så varsågod att sprida till dina "peers".
Citera
2018-01-27, 20:30
  #6
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Nej vi behöver inte fler 13åriga troll som tramsar.

Nä precis

Ts: Vad tänker du att det unga färska blodet ska tillföra?
Jag skulle önska att användare som haft sitt konto mindre än några månader inte hade tillgång till så mycket.
Citera
2018-01-27, 20:47
  #7
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturmgeweiht
Flashback är Sveriges största forum, mer eller mindre alla vet vad det är.

Varför göra reklam för ett redan väletablerat forum? Varför i sociala medier, vill du ha en massa posthoror och spammare (mer än vad det redan är?) hit?

Reddit och FB fyller inte samma funktion, mättar inte samma klientel dessutom.. Löjlig liknelse.

Håll dig till reddit vettja, finns säkert en massa nice guys och bronys du kan hänga med där.

Ojoj, svenska Jantelags bitterheten gör sig utmärkt här på Flashback återigen. Passivt-aggressiv uppväxt eller ?



Vet ej, på vad för subreddits du sitter men sitter man i någorlunda, intellektuella, så är kvalitén on par med Flashback och svarstiden mycket snabbare.

Du kan sitta i timmar här och vänta på svar.
Citera
2018-01-27, 20:48
  #8
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Marknadsföring - enligt min uppfattning - handlar ju till stor del om att hitta en målgrupp och kanaler för att nå den målgruppen. Du talar om unga människor. Flashback har ju 18-årsgräns, så övre tonåren är alltså det nedersta åldersspannet.

Sedan så undrar jag vad du menar med "segt"? För lite aktivitet? För ointressanta diskussioner? Fel sorts användare?

Vissa forumdelar har i princip konstant aktivitet dygnet runt. Enligt min uppfattning och åsikt, så kan i princip allting diskuteras på Flashback, så länge som det håller sig inom ramarna för regelverket och jag upplever också att det finns många olika sorters användare, som berikar forumet med inlägg av varierande kvalitet.

Jag talar ej om yngre människor, vad får dig att tro att jag gör det ? Jag menar givetvis äldre!

1 miljon användare basunerar ni ut med, men det är knappast 1 miljon, aktiva medlemmar. Högst 70 000 online samtidigt har jag märkt.

Det där är barnsliga siffror och vi måste högre upp.
Citera
2018-01-27, 20:50
  #9
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Nä precis

Ts: Vad tänker du att det unga färska blodet ska tillföra?
Jag skulle önska att användare som haft sitt konto mindre än några månader inte hade tillgång till så mycket.

Vi behöver mer, trådar, och mer intellekt på Flashback tycker jag. Det går alldeles för sakta med svar här, tycker jag.
Citera
2018-01-27, 20:58
  #10
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Vi behöver mer, trådar, och mer intellekt på Flashback tycker jag. Det går alldeles för sakta med svar här, tycker jag.

Det här är ett diskussionsforum, det är inte meningen att folk ska posta en massa "bara för att", finns det redan en tråd i ett ämne använder man den, man skapar inte en ny.

Passar det inte, gör ditt eget forum, alla kommer vilja vara med
Citera
2018-01-27, 21:02
  #11
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Det här är ett diskussionsforum, det är inte meningen att folk ska posta en massa "bara för att", finns det redan en tråd i ett ämne använder man den, man skapar inte en ny.

Passar det inte, gör ditt eget forum, alla kommer vilja vara med

Vad får dig att tro att du, mer användare skulle posta bara för att ? Tvärtom ökar kvalitén desto större mångfalden är av människor.

Trevlig ton du har, var det din pappa eller mamma som tryckte ner dig under din uppväxt?

Testa lite terapi, det hjälper vid icke-tillfredställda behov
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_beteendeterapi
Citera
2018-01-27, 21:10
  #12
Medlem
Sturmgeweihts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Ojoj, svenska Jantelags bitterheten gör sig utmärkt här på Flashback återigen. Passivt-aggressiv uppväxt eller ?



Vet ej, på vad för subreddits du sitter men sitter man i någorlunda, intellektuella, så är kvalitén on par med Flashback och svarstiden mycket snabbare.

Du kan sitta i timmar här och vänta på svar.

Ja men varför håller du dig inte till reddit då? Le Reddit Army behöver dig och din värdefulla karma!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback