Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-02-20, 19:00
  #25
Medlem
Dags för en liten uppdatering i min köpsoppetråd!

De senaste vintriga veckorna har varit fyllda med jobb, vilket inneburit att jag ofta ryckt en soppa i butiken men kanske inte "orkat" prova nån ny. Ska erkänna att jag klämt ett par burkar Felix Gulasch, men det är ju inget som direkt gör ont i smaklökarna....

I kväll testade jag ICAs Asiatisk Morotssoppa på Tetra Brik. Smaken var ganska mild och konsistensen som morotspuré. En hel del ingefära och lime som kryddning. Totalt sett bara marginellt bättre än en Kelda soppa, och också mindre prisvärd (något mindre volym). Dock, med lite fetaosttärningar, smulade valnötter och ett par ostmackor en OK kvällsmåltid.

Var en sväng över pölen nyligen (New England) och testade Clam Chowder. Riktigt smarrigt! Det är väl tveksamt om en sådan delikatess finns som köpsoppa, eller finns det någon tillverkare som gett sig på detta konststycke?

Citat:
Ursprungligen postat av Estranged62
Bong Gulaschsoppa med sherry är riktigt god! Är nog den bästa köpesoppan jag smakat. Ett gott bröd till så är det en perfekt måltid om man känner sig omotiverat till att laga själv.

Keldas tomatsoppa med lite pasta (makaroner) och riven ost är också gott.

sen funkar även diverse Noodle cup soppor.

Tack för tips! Ska testa Bongens Gulasch. Vilken Kelda Tomat kör du? Det finns ju fyra: Toscansk, Ekologisk, Mild och Tex-Mex. Jag tycker själv bara den Toscanska är ätbar.

Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Ja, gazpacho finns på Lidl i Sverige under spanska temaveckor, den är riktigt god för att vara en köpesoppa.
Ja, det verkar som flera butiker har Gazpacho. ICA har också nån variant. Väntar dock till våren, känns mer som en soppa för den varma årstiden.

Kör på med tips, sopprötter!
Citera
2021-09-17, 19:45
  #26
Medlem
MauseRRs avatar
Går det är äta soppan på jobbet utan att tillreda den? Typ blanda i varmt vatten från kaffemaskinen och sen käka utan uppkok.
Citera
2021-09-17, 20:08
  #27
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauseRR
Går det är äta soppan på jobbet utan att tillreda den? Typ blanda i varmt vatten från kaffemaskinen och sen käka utan uppkok.
Det är väl ungefär så pulversoppor funkar?
Citera
2021-09-17, 20:15
  #28
Medlem
Heinz tomatsoppa och Heinz minestronesoppa på burk, otroligt goda bägge två. Tomatsoppan är dock min favorit, krämig och god. 🙂👍
Citera
2021-09-19, 16:10
  #29
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
När jag semestrat i Sevilla har jag köpt gazpacho på tetra-pak i spanska "mercados". Oerhört gott, har tyvärr inte sett varianten i Sverige, Lidl kanske har. Kan inte minnas om det var Spar, Lidl eller Aldi jag köpte soppan i, men var det Lidl, kanske soppan finns i Sverige. I alla fall under Lidls "temaveckor".

Har sökt på nätet, japp det var Lidl. Typ 15 spänn kostar ett tetra med 1 liter gazpacho, verkar tyvärr bara finnas i Spanien: https://www.eyeonspain.com/blogs/Spa...-gazpacho.aspx

Gazpacho i tetra finns i svenska butiker också, sen om det är samma sort och kvalitet som i Spanien vet jag inte. Men jag vet åtminstone att jag sett dem på Daglivs på Fridhemsplan här i Stockholm. Gissar att de är klart dyrare än ditt exempel dock.
Citera
2021-09-19, 22:18
  #30
Medlem
CoZeCos avatar
Kan rekommendera viktväktarnas het nudelsoppa, den är dock inte het men riktigt god ca 15kr/400ml
Citera
2021-09-20, 00:54
  #31
Medlem
EastClintfoods avatar
Att tänka sig hur folk inte har tid över att laga enkla soppor, utan vill ha något som innehåller massa kemikalier i. Bara för att tjäna in någon minut.

Ryck upp er va?

Edit: lite som med provacciners, ta allt som erbjuds utan att tänka till.
Citera
2021-09-20, 06:51
  #32
Medlem
MauseRRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Det är väl ungefär så pulversoppor funkar?

Det står på baksidan av paketet att man ska låta soppan få ett uppkok innan servering. Tänkte om det var viktigt att följa instruktionerna eller om man kan frångå dessa
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback