Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-27, 14:44
  #1
Medlem
Det hoppar ofta grodor ur munnen på Trump. Det kan ingen förneka. Därför är detta tal extra intressant. Man kan tänka sig att någon annan skrivit det, men han läser inte innantill. Den som påstår att Trump är lågbegåvad får nog ta en funderare till efter de sett och hört detta tal.

Det som uppmärksammas mest är den skattereform som Trump fått genom som fullkomligt boostat amerikansk ekonomi och kommer fortsätta göra det framöver. "Wait until februari paycheck comes". Många amerikaner får rätt mycket mer i plånboken. Pengar och investeringar flödar in i USA. Amerikanska företag satsar och investerar nytt i USA.

Flera gånger i talet hyllar Trump USA och sitt folk. Stoltheten att vara amerikan. Och så avslutar han med "Thank you and god bless you all".

Sen får han stående ovationer och applåder. (något som svensk television klippte bort)

Se hela talet här:
https://www.youtube.com/watch?v=GZIhF1ptliU

Det är en helt annan Trump än vad man är van vid. En dubbelgångare?
Citera
2018-01-27, 15:01
  #2
Medlem
Lite mer kuriosa. Trumps middag i Davos med stora företagsledare som alla investerar stort i USA framöver. Bl.a Volvo lastbilar och Siemens som kommer satsa stort i USA.

https://www.youtube.com/watch?v=4rLR4ipaY9M
Citera
2018-01-27, 15:12
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
Vad jag läste i svensk media att man buade åt honom! Svensk media ljuger alltså?

Givet de gör. Klart talet var bra. Ett närmast Kennedy-klass tal där han olikt Obama faktiskt menar vad han säger. Det smärtar nog för mycket för Fake News media att erkänna detta.
Citera
2018-01-27, 15:12
  #4
Medlem
Ducadreams avatar
Det var det sämsta talet jag någonsin har hört. Får jag tillbaka mina 30 minuter tack?
Citera
2018-01-27, 15:18
  #5
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det var det sämsta talet jag någonsin har hört. Får jag tillbaka mina 30 minuter tack?
Mejla dina klagomål till: kremlinskaja-kontor @ tovaritj.ru (det är talskrivaren)
Citera
2018-01-27, 15:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det var det sämsta talet jag någonsin har hört. Får jag tillbaka mina 30 minuter tack?

Jag vet att Trumpeten börjar bli lite till åren och att hans hudfärg kanske inte är fullt så exotisk som sin föregångare, men ditt hjärta måste väl ändå klappa för hans feta plånbok och stora händer?
Citera
2018-01-27, 15:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad jag läste i svensk media att man buade åt honom! Svensk media ljuger alltså?

Givet de gör. Klart talet var bra. Ett närmast Kennedy-klass tal där han olikt Obama faktiskt menar vad han säger. Det smärtar nog för mycket för Fake News media att erkänna detta.

Det var under frågestunden efter talet. Typ 2 pers buar när Trump nämner att pressen ibland kan vara fake och några fler låter det som applåderar medan 99,9% är tysta och lyssnar på frågestunden.

https://www.youtube.com/watch?v=FmE8DwZ6RHk
Citera
2018-01-27, 15:26
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det var det sämsta talet jag någonsin har hört. Får jag tillbaka mina 30 minuter tack?

Det tyckte du redan innan du såg det eftersom du hatar Trump.
Citera
2018-01-27, 15:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det var det sämsta talet jag någonsin har hört. Får jag tillbaka mina 30 minuter tack?
Nej, det var det inte. Du är biased pga att du är en neger och kvinna.
Citera
2018-01-27, 15:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad jag läste i svensk media att man buade åt honom! Svensk media ljuger alltså?

Givet de gör. Klart talet var bra. Ett närmast Kennedy-klass tal där han olikt Obama faktiskt menar vad han säger. Det smärtar nog för mycket för Fake News media att erkänna detta.

Det var i frågestunden efter talet och det var sannolikt media på plats som stod för det eftersom han samtidigt nickade åt dom.
Citera
2018-01-27, 15:30
  #11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Det var under frågestunden efter talet. Typ 2 pers buar när Trump nämner att pressen ibland kan vara fake och några fler låter det som applåderar medan 99,9% är tysta och lyssnar på frågestunden.

https://www.youtube.com/watch?v=FmE8DwZ6RHk

Jo där får man bevis på hur just falska svenska medier är som bara närmast skrev om detta. Det var ungefär lika många som buade som applåderade. De som buade var säkert också journalister för just Fake News.

Varför prioriterar svensk media en sådan här skitsak? När man inte belyser vad han faktiskt talade om? Saker som då verkligen har en betydelse när det handlar om USA världens mäktigaste land.
Citera
2018-01-27, 15:32
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo där får man bevis på hur just falska svenska medier är som bara närmast skrev om detta. Det var ungefär lika många som buade som applåderade. De som buade var säkert också journalister för just Fake News.

Varför prioriterar svensk media en sådan här skitsak? När man inte belyser vad han faktiskt talade om? Saker som då verkligen har en betydelse när det handlar om USA världens mäktigaste land.

Därför att de står på tur för att ställas mot väggen om Trumps narrativ skulle slå rot.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback