Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 12:34
  #217
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Jag har ingen aning om vem kvinnan är men jag tillhör den lilla skaran som fortfarande har en tro på mänskligheten. Jag tror, vill inte tro, att någon ska ljuga om att man blivit våldtagen. Om man gör det så förstör man bara för oss andra kvinnor.
Objektivt kan man konstatera att de som tar varje tillfälle att smutskasta andra har en tidigare negativ bild av personen tex ett sårat ex eller annan avundsjuk kvinna/man. Det är fel att utnyttja en persons traumatiska händelse till att smutskasta henne!

Tills motsatsen bevisas så tror jag på henne

Så du vill inte tro att någon ljuger för att få till sig pengar? Du känner dessutom inte ens kvinnan ifråga. Det är ett rätt vågat drag att lägga sin tilltro till en människa som man inte känner, och som dessutom har stor ekonomisk vinning av att ljuga, samt därutöver har agerat på ett liknande sätt tidigare.
Att principfast tro på alla kvinnor som säger att dom blivit våldtagna måste ju ses som ett tecken på låg intelligens, alternativt mycket skev verklighetsbild.
Citera
2018-02-15, 12:55
  #218
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Att principfast tro på alla kvinnor som säger att dom blivit våldtagna måste ju ses som ett tecken på låg intelligens, alternativt mycket skev verklighetsbild.

Från ett utredningsperspektiv så måste man tro att en våldtäkt har begåtts tills man inte kommer längre i utredningen eller tills bevis om motsatsen framkommer, i så fall kan man börja utreda för falsk anmälan. Sett från det perspektivet så antar jag att även jag själv har låg intelligens och eller en skev verklighetsbild. Sedan har det skett allt för många gånger att en före detta pojkvän eller flickvän kommer in här på forumet och börjar skriva skit om person x eller person y, så det är aldrig fel att be om bevis för att det ena eller det andra har hänt.
Citera
2018-02-15, 13:10
  #219
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
Från ett utredningsperspektiv så måste man tro att en våldtäkt har begåtts tills man inte kommer längre i utredningen eller tills bevis om motsatsen framkommer, i så fall kan man börja utreda för falsk anmälan. Sett från det perspektivet så antar jag att även jag själv har låg intelligens och eller en skev verklighetsbild. Sedan har det skett allt för många gånger att en före detta pojkvän eller flickvän kommer in här på forumet och börjar skriva skit om person x eller person y, så det är aldrig fel att be om bevis för att det ena eller det andra har hänt.

Du får väl för helvete skilja på en polis i yrkesroll och vanlig, vettiga människor?
Citera
2018-02-15, 13:37
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
Från ett utredningsperspektiv så måste man tro att en våldtäkt har begåtts tills man inte kommer längre i utredningen eller tills bevis om motsatsen framkommer, i så fall kan man börja utreda för falsk anmälan. Sett från det perspektivet så antar jag att även jag själv har låg intelligens och eller en skev verklighetsbild. Sedan har det skett allt för många gånger att en före detta pojkvän eller flickvän kommer in här på forumet och börjar skriva skit om person x eller person y, så det är aldrig fel att be om bevis för att det ena eller det andra har hänt.

Nja.... jag har inget problem med att polisen utreder våldtäkter, och tror på det offret säger. Men utredarna måste hålla i tanke att "offret" möjligen ljuger. Det har, anekdotiskt, visat sig att förvånansvärt många kvinnor anmäler att de blivit våldtagna men det inte har hänt något brottsligt.

För ett intressant exempel kan du läsa artikeln om Mattress Performance. I just detta fall är det svårt att veta om något olagligt verkligen har hänt, dels eftersom (det möjliga) brottsoffret väntade i några månader innan hon anmälde något, och dels eftersom (M)BO verkade vilja fortsätta ha kontakt med MGM även efter den påstådda våldtäkten.
Citera
2018-02-15, 13:40
  #221
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Du får väl för helvete skilja på en polis i yrkesroll och vanlig, vettiga människor?

Jo det har du rätt i. Men tills jag har något mer konkret från jagbarajag65 så har jag bara en anmälan om våldtäkt att gå på. Och dom bevis jag har på motsatsen känns även dom väldigt tunna, exempel här nedan.

(FB) Kvinna våldtagen - överfallen av två män, Sundsvall, 2018-01-27
Citat:
Ursprungligen postat av jagbarajag65
Sen vet jag från säker källa att försäkringspengar har strömmat in. Till råga på allt hade hon en extra "överfallsförsäkring" och nu vet jag inte vilket bolag hon har, men Folksam delar exempelvis ut 90 0000 kr till den som blivit utsatt för våldtäkt.

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j...6bauFfh3uWFdUW
Citat:
9. Åtgärder i samband med skada
Skada som kan medföra ersättningskrav mot bolaget ska anmä-
las så snart som möjligt.
För att ersättning ska utbetalas ska försäkringstagaren
• anmäla skadehändelsen till polisen
• kunna uppvisa en lagakraftvunnen dom om bolaget så begär
eller – om gärningsmannen är okänd – en slutförd förunder-
sökning gjord av polisen.

Ovanstående är Folksams villkor för överfallsförsäkring, så där tror jag inte dom har betalat ut några pengar ännu. jagbarajag65 kanske kan nämna något namn på något av de andra bolagen som redan har betalt ut pengar?
Citera
2018-02-15, 13:42
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Micke? Berätta gärna mer om det (jag känner Micke, men har inte träffat honom sedan han blev tillsammans med Anny).

Jag känner inte honom personligen, det är Annys vänner som berättat att han hamnade ännu mer i klistret än vad andra gjorde. Han fick visst problem med skv, skulder osv för att han stod på firman hon inte skötte och sedan lämnade, lokal på Bergsgatan mm. Jag hade bara släppt att hon inte betalade, det var först något år senare (våren 2017) det kom lite som en överraskning att hon "hade blåst" många, tagit intäkterna svart och inte betalat för sig.

Jag uppfattade henne som väldigt driven, trevlig och karismatisk, en sån man gärna hjälper. Och jag hoppas såklart om stackarn blivit våldtagen igen, att de skyldiga åker dit. Men enligt dem jag pratat med som står henne nära, har hon inte haft särskilt god ekonomi och dålig föräldrapenning osv. Och det är i sådana perioder hon tidigare inte haft några moraliska betänkligheter att sko sig på andras och samhällets ekonomiska försorg, genom oärlighet. Därav vännernas tvivel och tyvärr även mina.
Att ha en dålig moralisk kompass och sedan klara sig undan diverse mygel, gör ju tyvärr att även jag som både är kvinna och tror att i princip inga kvinnor ljuger om sånt här, blir lätt skeptisk.
Citera
2018-02-15, 14:00
  #223
Medlem
Fjantors avatar
Om detta nu inte stämmer, tror ni att hon kommer att åka dit?
Har polisen koll på denna tråd tro?
Citera
2018-02-15, 14:24
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Om detta nu inte stämmer, tror ni att hon kommer att åka dit?
Har polisen koll på denna tråd tro?

Jag tänker nog att det är något helt annat än att inte hitta bevis på att det har hänt. Mao högst otroligt om ingen ertappas med en lögn som går att bevisa. Att bara sakna bevis att det hänt är inget bevis att det inte har hänt.

Men det är klart, att om vännerna (som faktiskt är de som swishat mest) skulle känna sig lurade och dumma, så kanske det vid någon karatefylla längre fram kommer deeptalks som reder ut begreppen. Vad de säger så har hon tidigare inte varit försiktig med att berätta om vad hon gjort och hur.

Något bevis bara, och jag ska kasta mina tvivel och tvätta munnen med (iallafall mental) tvål för att jag tänkt såhär om någon som utsatts för något så vidrigt som våldtäkt.
Citera
2018-02-15, 14:24
  #225
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Om detta nu inte stämmer, tror ni att hon kommer att åka dit?
Har polisen koll på denna tråd tro?

Inte en chans. Hon måste i princip erkänna.
Citera
2018-02-15, 14:24
  #226
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Jag har ingen aning om vem kvinnan är men jag tillhör den lilla skaran som fortfarande har en tro på mänskligheten. Jag tror, vill inte tro, att någon ska ljuga om att man blivit våldtagen. Om man gör det så förstör man bara för oss andra kvinnor.
Objektivt kan man konstatera att de som tar varje tillfälle att smutskasta andra har en tidigare negativ bild av personen tex ett sårat ex eller annan avundsjuk kvinna/man. Det är fel att utnyttja en persons traumatiska händelse till att smutskasta henne!

Tills motsatsen bevisas så tror jag på henne
Det fetade,tro mig,det förstör för oss män likväl som för er kvinnor.Och jag tror inte att det enbart är
avundsjuka ex härinne då det blir fler och fler som kämpar med näbbar och klor för att stoppa henne och "belöningen" från att växa.Och har vi tur så kanske detta var sista gången hon blev "våldtagen".

Och det sista,där kan jag bara hålla med dig och till motsatsen bevisas så tror jag på majoriteten
Citera
2018-02-15, 15:20
  #227
Medlem
Helt otroligt vilken historia! Stackars människor som blivit/blir lurade av henne!!! Å jag känner också till vilken vidriga människa hon är! Uffa...fy skämmes!
Citera
2018-02-15, 15:29
  #228
Medlem
Grovsnusss avatar
Jag reagerar på filmen från hennes facebook.. Om det som "Jagbarajag65" stämmer att hon blivit utsatt för en våldtäkt tidigare så tycker jag det är konstigt att hon inte nämner det i filmen? Väldigt konstigt att säga "Det här är en grej man aldrig trodde man skulle vara med om" om man blivit utsatt för en våldtäkt tidigare, och dessutom inte nämner någonstans överhuvudtaget att der inträffat förut. Borde man inte säga att man aldrig trodde man skulle vara med om det igen? Detta är bara spekulation!! Om hon blivit utsatt är det naturligtvis förfärligt. Tycker även det är konstigt att man påstår att man ska redgöra dom insamlade pengarna den 5feb men inte lagt ut det än? Jag kan ha fel ang insamlingen. Dock inte ann* spm påstått att siffrorna ska redovisas utan jenn*e. Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback