Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-08, 07:42
  #193
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagbarajag65
Ni som söker bevis, ja, jag önskar innerligt att jag kunde ge er det. Kan berätta att jag INTE är ett ex, utan jag umgicks i samma kretsar som An*y för många år sedan. Vi stod aldrig varandra nära, men däremot var jag hyfsat nära vän med en av hennes närmsta vänner. Vi hamnade på samma fester, det blev en del middagar och en simpel fika emellanåt. Ganska snabbt insåg jag att detta var en oärlig person jag INTE ville ha i min bekantskapskrets. Hon skröt hejvilt om olika småbedrägerier, hur hon sa att killar var sådana lätta offer, att bara man "släppte till" så kunde man få allt man kunde önska sig. Hon drog några snyfthistorier om hur hon blivit våldtagen, och självklart reagerade man och tyckte synd om henne. TILLS - det kom fram (oftast på fyllan) att hon gladeligen legat med karln, men när hon inte fått loss några cash så vände hon det till "våldtäkt". När hon startade sin nagelsalong skröt hon också vitt och brett om hur lätt det var att svarta pengar. Kunderna fick inga kvitton och det slutade med revision och nageslalongen lades plötsligt ner. Undra varför??? (haha) Två i samma bekantskapskrets har hon lånat pengar av, ca 35 000 kr. Hon behövde pengarna i panik och dumma och blåögda så vet jag av två personer som ställde upp. När det skulle återbetalas hade hon tusen ursäkter och det slutade med att hon sedan nekade till att hon överhuvudtaget lånat några pengar, så det blev ord mot ord. En av personerna polisanmälde, men utredningen lades ner. Kronofogden blev kontaktad, men eftersom hon är skuldsatt upp över öronen stod inte en privat skuld högt i kurs = inga pengar återbetalades. Förra gången An*y påstod sig blivit våldtagen startades en liknande insamling på facebook. Den raderades ganska snabbt, efter att åtskilliga tusenlappar samlats in. Även den gången skulle pengarna gå till antingen den person som gjorde att förövaren sattes dit, men någon sådan hittades aldrig (såklart!!) och några insamlade pengar redovisades aldrig. Strax därefter köpte hon en mycket dyr häst. Konstigt sammanträffande va? När jag såg på facebook att denna hemska kvinna ÄN EN GÅNG gör samma sak, ja då jävlar i min lilla låda - då blir jag förbannad!!! Till alla er som tror att jag enbart snackar skit, kan jag säga: var så jävla säkra på att det kommer bli likadant. Ingen kommer någonsin stå åtalad för detta "brott", eftersom något brott inte har skett. Pengainsamlingen kommer precis som förra gången att gå till An*y själv och hennes lika falska väninna (Jenn*e Bor*lu*d fd S*ndstr*m). Jenn*e är känd för många insamlingar på facebook. Hon samlar pengar till "behövande familjer" men aldrig, aldrig någonsin redovisas något. Hon skriver tex "nu har familjen X äntligen mat på bordet" men herregud, är det någon som tror på detta? Kan inte i min vildaste fantasi förstå människor som för över pengar till något dyligt.
Jag vill få ett stopp på det här. Jag har prata med polisen och jag har stora förhoppningar om att An*y kommer att åka dit. Men jag tycker det är så tragiskt att ni på flashback tror något annat. Så, det var min historia. Kalla mig lögnare eller vad ni vill, men framtiden kommer att utvisa vem som hade rätt. Att en kvinna ska få ljuga om en våldtäkt är så djävulskt lågt!!!!!!!

Aha, ja trodde du var vän med hennes x, nu skriver du att du är vän med en av hennes närmaste vänner. Även den bästa historia har hål i sig
Citera
2018-02-08, 08:42
  #194
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Nähä, vem jämförde du henne med?

jagbarajag65 la upp länkar i ett inlägg där man kan följa hennes blogg. Om du orkar gå in på bloggen så kanske även du ändrar uppfattning, vi pratar inte om ett foto på FB här.

Det är du som tolkar tokigt, inte jag.

Om du läser vidare i hennes blogg så ser du att hon har "KRONISK smärta" som hon gnäller över. Ändå har hon massvis med hästar och hundar och verkar leva ett väldigt aktivt liv. En typisk fibro-kärring som lever på bidrag och karlar alltså.

Att hon älskar sina barn tvekar jag inte på, det gör nog alla föräldrar.

Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Aha, ja trodde du var vän med hennes x, nu skriver du att du är vän med en av hennes närmaste vänner. Även den bästa historia har hål i sig

Han skrev redan från början att han var både och.
Citera
2018-02-08, 09:03
  #195
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Inte helt oväntat kom historier som reser ännu fler frågetecken kring damen ifråga. Kronisk smärta och hästar och en jävla massa ungar, kamphund, chihuahua och katter...uppmärksamhetsbehov deluxe när en tant i fyrtioårsåldern tar lättklädda motljusbilder och tror att hon ser ut som Rihanna.
Att sen insamlingen till "belöningen" kommer att delas systerligt är väl ingen högoddsare, eftersom ingen nånsin kommer att gripas för det påstådda brottet. Ett rätt så vattentätt upplägg om du frågar mig.
Citera
2018-02-08, 19:20
  #196
Medlem
Verkar tyvärr som att känslan av att det var något lurt med detta fall var befogad. Avsaknaden av pengar verkar få folk att kunna göra vad som helst för en slant.
Citera
2018-02-09, 09:24
  #197
Medlem
Hennes blogg verkar vara nerstängd nu.

http://annyblomberg.bloggplatsen.se/
Citera
2018-02-09, 13:26
  #198
Medlem
jagbarajag65s avatar
Hahaha japp, bloggen nedstängd. Märkligt, eller sammanträffande?! Måste bara påpeka till dig som skriver att jag påstått mig vara hennes ex. Det har jag ALDRIG yppat. Jag har hela tiden talat om att jag är bekant med en av hennes närmsta vänner. Punkt.
Citera
2018-02-10, 11:54
  #199
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagbarajag65
Men då kan ju du som också skrivit flera inlägg komma med BEVIS på att det faktiskt har inträffat. Lycka till säger jag. Jag smutskastar en kvinna som ljuger. Inte en som blivit våldtagen eftersom det aldrig har hänt. Enligt väninnan är facebookinsamlingen uppe i över 20000 kr nu. Känns normalt tycker du? Förra gången An*y blivit "utsatt för övergrepp" fick de in strax under 30 k. Ett kort tag därefter köpte hon en häst samt lade ut lättklädda bilder på sin dåvarande blogg http://annyblomberg.bloggplatsen.se/ ...fortfarande "normalt" efter en våldtäkt?? eller vad du tycker du?

Skandal. Värre än prostitution, då det drabbar verkliga offer. Nytt bottenrekord i mänsklighet.
Citera
2018-02-11, 09:29
  #200
Medlem
Eftersom att det ska vara en våldtäckt måste man säga att man inte vill, med tanke på att anny inte sa nånting alls borde det räknas som att hon var med på allt?

Fanns ju inte ens nått ”våld” i bilden.

Förövrigt har hon varit helt tyst i en vecka, väntar hon bara på att allt ska planas ut..?
Citera
2018-02-11, 09:49
  #201
Medlem
Jag har inte skrivit eller ens följt tråden då jag inte tyckt det känns rätt att kritisera en våldtagen kvinna. Dock så verkar ju utvecklingen ta en annan riktning, så då känns det ok att skriva ut den gissning jag hade när jag såg namnen på de inblandade.

Hennes kille heter ju Rosenpärla, ett hyffsat ovanligt namn. Jag har bara suttit och väntat på att den där snuten som fick kicken för rattfylla och olaga hot skulle rycka in och hjältemodigt lösa fallet.
Vet någon om det är typ brorsa till hennes kille eller något?

https://minfil.org/Cd3185d0bf/Sundsv...7_Aktbil_4.pdf
http://www.st.nu/vasternorrland/poli...forlora-jobbet

Som sagt, bara en gissning.

Edit: Kollade själv, bröder födda med namnet "Hartikainen"
__________________
Senast redigerad av Fredrik 2018-02-11 kl. 10:44. Anledning: La till brödraskapet
Citera
2018-02-12, 09:15
  #202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Jag har inte skrivit eller ens följt tråden då jag inte tyckt det känns rätt att kritisera en våldtagen kvinna. Dock så verkar ju utvecklingen ta en annan riktning, så då känns det ok att skriva ut den gissning jag hade när jag såg namnen på de inblandade.

Hennes kille heter ju Rosenpärla, ett hyffsat ovanligt namn. Jag har bara suttit och väntat på att den där snuten som fick kicken för rattfylla och olaga hot skulle rycka in och hjältemodigt lösa fallet.
Vet någon om det är typ brorsa till hennes kille eller något?

https://minfil.org/Cd3185d0bf/Sundsv...7_Aktbil_4.pdf
http://www.st.nu/vasternorrland/poli...forlora-jobbet

Som sagt, bara en gissning.

Edit: Kollade själv, bröder födda med namnet "Hartikainen"

Snuten som körde på fyllan är Annys sambos bror ja!
De var han som skulle hämta henne den kvällen då brottet begicks...
Sen om han har ett finger i spelet eller så de vet inte jag...
Citera
2018-02-12, 11:25
  #203
Medlem
Det här blir ju bara värre och värre...
Vad är det för folk som bor i Sundsvall egentligen?

Mer om den här Anny, hennes kompis och kille?

Kan det vara så att hon varit ute och tjuvknullat och blev tvungen att dra till med en nödlögn av någon anledning?

Och hur går insamlingen?
Citera
2018-02-13, 12:41
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skildojver
Det här blir ju bara värre och värre...
Vad är det för folk som bor i Sundsvall egentligen?

Mer om den här Anny, hennes kompis och kille?

Kan det vara så att hon varit ute och tjuvknullat och blev tvungen att dra till med en nödlögn av någon anledning?

Och hur går insamlingen?
Ja, hur går insamlingen egentligen, vet du något Marre1976? Har hennes vän och Anny redan delat på pengarna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback