• 24 157 online
  • 1 183 653 medlemmar
  • 61 166 769 inlägg
2018-01-27, 10:08
Medlem
spoilers avatar
Citat:
03:22 Våldtäkt Sundsvall. En misstänkt våldtäkt utreds i centrala Sundsvall. EN kvinna anmäler att hon blivit överfallen av två okända män på Esplanaden. Polis har genomfört initiala utredningsåtgärder. Polisen är intresserad av iakttagelser från personer som rört sig i området runt Esplanaden/Köpmangatan i centrala Sundsvall vid tretiden i natt. Kontakta polisen på telefon 114 14.

https://polisen.se/Vasternorrland/Ak...asternorrland/

Någon som vet mer?
Citera
2018-01-27, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
https://polisen.se/Vasternorrland/Ak...asternorrland/

Någon som vet mer?

Inte mycket om teknisk bevisning, "rubriceras som våldtäkt". En full kvinna fått finger uppkört mellan benen av några äckliga asylanter.
Citera
2018-01-27, 11:18
Medlem
Citat:
– Det finns mer uppgifter från förhöret som vi hållit med kvinnan, men vi är inte beredda att gå ut med dem, säger Peder Jonsson, presstalesman på polisen.
Citat:
Kvinnan har lämnat signalement på de misstänkta gärningsmännen, två för henne helt okända män, men inte heller de uppgifterna vill polisen ännu gå ut med.
Misstänkt våldtäkt i Sundsvall natten mot lördagen
Citera
2018-01-27, 11:46
Avstängd
HBOLLs avatar
Två gärningsmän innebär ALLTID utlänningar av en annan patriarka våldtäktskultur.
Citera
2018-01-27, 11:57
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Sexövergrepp i grupp och polisen vill inte gå ut med signalementet.
Inget att se, cirkulera!

Detta är varför Ann Heberleins sammanställning blir så viktig, att gissa på utländska GM ger inte ens pengarna tillbaka.
Citera
2018-01-27, 19:57
Medlem
Basns avatar
Vid korsningen köpmangatan/esplanaden ligger ju E street, en av stans mest besökta nattklubbar. Klubben har dessutom öppet till 03.00. Någon måste ju ha sett eller hört något, då det faller på sin orimlighet att området skulle vara folktomt denna tid på dygnet på en lönehelg.
Citera
2018-01-27, 20:12
Medlem
Såg Bos vädjan på facebook med en belöning ifall de finns någon som har uppgifter som leder till åtal, dock skriver hon att de är 4:e våldtäkten/försöket på 1 vecka? Vet av 2 andra våldtäkter denna vecka och ena grep dom en man fort och den andra var några bekanta nån som vet av nå fler försök?

Sen var jag ute tidigare på kvällen och de var bra mycket folk i centrum så när de hände bör någon ha hört henne, antar att hon åtminstonde försökte skrika? De skulle jag ha gjort om 2 för mig okända män gjorde så iallafall...

Tycker de är bara skumt att lägga ut på facebook direkt dagen efter...
Senast redigerad av swesubmovie 2018-01-27 kl. 20:28.
Citera
2018-01-27, 21:04
Medlem
Går ju lätt att hitta henne om man söker på fb "sundsvall våldtagen". Hon ger inte så mycket detaljer alls. Hon verkar vara 4-barnsmor i ca 40 års åldern med en ca 1 årig bebis. Varför är man då ute och slirar på helgnatten?
Citera
2018-01-27, 21:16
Medlem
Grodologens avatar
Inte för att någon skall behöva utsättas för detta. Men vad är det för jävla wt;s, som envisas med att gå ute ensamma om natten ? Läser de inte tidningar eller hör nyheter på radio eller TV.
Citera
2018-01-27, 21:21
Medlem
Fezziks avatar
Hon vill ha delningar så jag vågar mig på att eventuellt bryta mot Flashbacks nya regel om att inte hänga ut brottsoffer.

https://www.facebook.com/anny.blombe...54998346676428
Citat:
Jag behöver er hjälp Sundsvallsbor. DELA.
Jag går ut med det här för upplysningar är färskvara o de här svinen ska inte få en lätt match.
Trodde aldrig jag skulle uttala de här orden, men jag har blivit våldtagen av två sopråttor till män inatt. Polisen vill ha hjälp med vittnen. Redan fyra våldtäkter denna v, jag vill inte höra om en femte. Tipsa polisen på 11414, ni som kan ha sett något inatt natten mot lör, strax efter kl tre, korsningen esplanaden /köpmangatan.
En kille i blå dunjacka och den andra killen i en svart Hood, är det enda jag hann snappa upp. Våldtäkten skedde sen de släpat mig några m från köpmangatan bakom konserthuset/teatern.
Någon som känner igen, tipsa polisen.
Tack.
Citera
2018-01-27, 21:23
Medlem
Basns avatar
Enligt ett inlägg på BO's facebook kan hon inte minnas någonting om våldtäktsmännens utseende, förutom blå dunjacka och svart hoodtröja. Polisen verkar alltså inte undanhålla uppgifter om etnicitet.

Höll fanskapen för ögonen på henne under våldtäkten?

Hur som helst så jävla vidrigt
Citera
2018-01-27, 21:29
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
Såg Bos vädjan på facebook med en belöning ifall de finns någon som har uppgifter som leder till åtal, dock skriver hon att de är 4:e våldtäkten/försöket på 1 vecka? Vet av 2 andra våldtäkter denna vecka och ena grep dom en man fort och den andra var några bekanta nån som vet av nå fler försök?

Sen var jag ute tidigare på kvällen och de var bra mycket folk i centrum så när de hände bör någon ha hört henne, antar att hon åtminstonde försökte skrika? De skulle jag ha gjort om 2 för mig okända män gjorde så iallafall...

Tycker de är bara skumt att lägga ut på facebook direkt dagen efter...

Reagerade också på det du nämner sist.

Känns som något inte stämmer.
Citera