Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-01-27, 09:32
Medlem
konstig kännsla i magen och bröstet, (oro?) tung andas ibland, svårt att slappna av på kvällen natten, krångligt att sova. hjärtat slår tungt. halv dan matust.. hållt på i ca 2 - 3 månader

vad kan det vara??
Citera
2018-01-27, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
konstig kännsla i magen och bröstet, (oro?) tung andas ibland, svårt att slappna av på kvällen natten, krångligt att sova. hjärtat slår tungt. halv dan matust.. hållt på i ca 2 - 3 månader

vad kan det vara??

Medicinbiverkningar? Ångest?

Vad tänker du på när du känner så?
Citera
2018-01-27, 09:34
Medlem
Pennansades avatar
Ångest kallas det.

Ta en betablockerare och se om det släpper.
Citera
2018-01-27, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Medicinbiverkningar? Ångest?

Vad tänker du på när du känner så?

inga mediciner.. hmm... vad fan! hur blir jag av med ångest?!?! utan piller hellst! det här påverkar iaf mig mycket negativt på alla sätt och vis! speciellt arbetet, jobbar skift!..

tänker inte på nå speciellt tror jag..
Senast redigerad av ArganaS 2018-01-27 kl. 09:42.
Citera
2018-01-27, 09:42
Medlem
Citat:
inga mediciner.. hmm... vad fan! hur blir jag av med ångest?!?! utan piller hellst! det här påverkar iaf mig mycket negativt på alla sätt och vis! speciellt arbetet, jobbar skift!..

Det förstår jag. Svårt att säga vad som skulle passa just dig. Mindfulness har iaf hjälpt mig mycket.
Citera
2018-01-27, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pennansade
Ångest kallas det.

Ta en betablockerare och se om det släpper.

antidepressiva medel är jag rädd för..
Citera
2018-01-27, 09:44
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Vad är det i livet som känns trist, tungt? Har du råkat ut för någonting hemskt? Jag tror du hittar orsaken där.

Citat:

Bra inställning enligt mig.
Citera
2018-01-27, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Det förstår jag. Svårt att säga vad som skulle passa just dig. Mindfulness har iaf hjälpt mig mycket.

jo jag förstår att det är svårt att säga., psykolog? jag tränar och motionerar så ofta jag kan iaf
Citera
2018-01-27, 09:46
Medlem
Pennansades avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Betablockerare är INTE antidepressiva. Vad fan snackar ni om?
Citera
2018-01-27, 09:50
Medlem
Citat:

Bra, ta inga piller för det. De piller man får för sådant raserar fan allt.

Ska du ha professionell hjälp så bör det givetvis vara psykolog. Men jag tror inte att du ska behöva det.

Du har fått ångest de senaste månaderna. Så någonting har förmodligen ändrats i ditt liv under denna tiden. Eller så är det något i ditt liv som pågått länge och sakta blivit mer påtagligt och du börjat märka först nu.

Identifiera vad detta är och gör dig av med det!
Citera
2018-01-27, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad är det i livet som känns trist, tungt? Har du råkat ut för någonting hemskt? Jag tror du hittar orsaken där.

hmmm... ja du inget radikalt vad jag vet .
renoverat i 7 år klar nu. fick barn 2 st 1 år i mellan, svajande förhållande då frun inte mår jätte bra, jobbat mycket övertid under samma period, haft/har ett milt spelberoende, knepig inställning till pengar (vill ha spara mycket, mem går ju inte när jag spelar och måste leva)

mer kan jag inte komma på
Senast redigerad av ArganaS 2018-01-27 kl. 09:54.
Citera
2018-01-27, 09:52
Medlem
Pennansades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Bra, ta inga piller för det. De piller man får för sådant raserar fan allt.

Ska du ha professionell hjälp så bör det givetvis vara psykolog. Men jag tror inte att du ska behöva det.

Du har fått ångest de senaste månaderna. Så någonting har förmodligen ändrats i ditt liv under denna tiden. Eller så är det något i ditt liv som pågått länge och sakta blivit mer påtagligt och du börjat märka först nu.

Identifiera vad detta är och gör dig av med det!

Vad pratar du om? Anledningen till varför han skulle ta en betablockerare är inte för att det skulle vara en långsiktig lösning utan för att utesluta att det rör sig om något annat. Om betan biter så vet vi med största sannolikhet att det rör sig om ångest.

Eller är du synsk och vet att det rör sig om ångest?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in