Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-26, 21:07
  #1
Medlem
Hej!

Jag är trött på det svenska skattesystemet vissa kanske tycker att jag är dum i huvet och andra kanske håller med mig men jag vill inte skatta min pengar är längre och ser på alternativa ställen att skatta på.
Jag har förstått att Malta är ett bra land att göra detta på.
Men jag vill inte dra igång hela denna process om det är marginell skillnad mot Sverige, jag har hört att man kan komma ner på så låga nivåer som 5% men jag har bara hört detta och läst lite på forum men jag tänkte kolla om det finns någon person som har kött på benen som kan hjälpa mig reda ut detta en gång för alla. Det kanske finns någon som har gjort detta upplägg?
Jag vill att det ska ske enligt EUs regler.

Stort tack på förhand!
Citera
2018-07-19, 04:19
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingkongmalta
Hej!

Jag är trött på det svenska skattesystemet vissa kanske tycker att jag är dum i huvet och andra kanske håller med mig men jag vill inte skatta min pengar är längre och ser på alternativa ställen att skatta på.
Jag har förstått att Malta är ett bra land att göra detta på.
Men jag vill inte dra igång hela denna process om det är marginell skillnad mot Sverige, jag har hört att man kan komma ner på så låga nivåer som 5% men jag har bara hört detta och läst lite på forum men jag tänkte kolla om det finns någon person som har kött på benen som kan hjälpa mig reda ut detta en gång för alla. Det kanske finns någon som har gjort detta upplägg?
Jag vill att det ska ske enligt EUs regler.

Stort tack på förhand!

5% är endast bolagsskatt och du betalar initalt 35% ish och sedan begär tillbaka 30%, är det bolag du menar så kan jag inte hjälpa dig. MEN är du en vanlig nisse så kan du kolla här: http://maltasalary.com/ hur mycket man betalar baserat på lön i EUR per år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback