Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-26, 15:20
  #1
Medlem
Har adsl från telia 60mbit får ut 15 nedladdning i bästa fall oftast runt 7 uppladdning är runt 0.5-1. I CS brukade jag ha 50 ping nu har jag ostabil ping mellan 50 och 1000. Vet att jag behöver kabel från routern in i datorn men svårt att dra en 20 meters sladd genom en massa väggar. Nån ide på fixa det här billigt skulle vara bra
__________________
Senast redigerad av svanenishavet 2018-01-26 kl. 15:40.
Citera
2018-01-26, 15:31
  #2
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Nätverk: fasta förbindelser
/Moderator
Citera
2018-01-26, 15:54
  #3
Medlem
starke_adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svanenishavet
Har adsl från telia 60mbit får ut 15 nedladdning i bästa fall oftast runt 7 uppladdning är runt 0.5-1. I CS brukade jag ha 50 ping nu har jag ostabil ping mellan 50 och 1000. Vet att jag behöver kabel från routern in i datorn men svårt att dra en 20 meters sladd genom en massa väggar. Nån ide på fixa det här billigt skulle vara bra
Försök placera routern så bra det går. Gör så lite hinder för signalen som möjligt. Testa att byta frekvensband från 2.4 Ghz till 5Ghz om du kan. Kan även vara en idé om det är så att någon granne interfererar stör din signal. Annars finns det väl signalförstärkare att köpa, som en extra router på vägen.
Citera
2018-01-26, 17:06
  #4
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svanenishavet
Har adsl från telia 60mbit får ut 15 nedladdning i bästa fall oftast runt 7 uppladdning är runt 0.5-1. I CS brukade jag ha 50 ping nu har jag ostabil ping mellan 50 och 1000. Vet att jag behöver kabel från routern in i datorn men svårt att dra en 20 meters sladd genom en massa väggar. Nån ide på fixa det här billigt skulle vara bra
Dra en tillfällig kabel vid taklisten och gå genom dörrposterna så slipper du borra, med det blir säkert längre men det är inte ivägen när du testar.så får du svar på om det blir bättre.
Eller så är det bara att flytta routern tillfälligt.
Citera
2018-01-27, 15:39
  #5
Medlem
PeterNosters avatar
Homeplug utnyttjar elnätet:
https://www.kjell.com/se/fraga-kjell...rk-via-elnatet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback