• 30 189 online
  • 1 179 558 medlemmar
  • 60 908 267 inlägg
2018-07-08, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Abort är vidrig. SD har poäng att hämta. KD är en skämt, de har ingenting kristet i sig.

Om det vore för abort skulle jag rösta på SD.

Kristdemokraterna är lika kristna som svenska kyrkan. Skulle den kristna guden verkligen finnas, så skulle dessa ligga väldigt risigt till på domedagen. Dessa kan inte vara troende på riktigt, inte en chans. Vänster-infiltratörer som sagt, med lite dumskallar som faktiskt både hävdar att de är kristna och tror på vänsterpropagandan där den kristna guden skulle vara OK med aborter och bögeri. Vilka idioter. Man upphör aldrig att förvånas av detta land.

Tillägg; missförstod dig lite, tror jag åtminstone. För att vara tydlig: KD är FÖR abort. Det enda de vill är att eventuellt "se över" abortlagstiftningen, vilket innebär att de INTE vill avskaffa den utan på sin höjd "reformera den lite". Med andra ord: "det är OK med mord på kommande människor så länge det görs lite snabbare".

https://kristdemokraterna.se/abortlagen-kan-behova-ses/
Senast redigerad av IKN 2018-07-08 kl. 03:17.
Citera
2018-07-08, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Själv är jag vilsen i pannkakan. Inget av de nu regerande partierna kan någonsin komma på fråga eftersom jag är ljusblå i mitt politiska tänkande.

Har röstat på både moderaterna och liberalerna, men då hette de Folkpartiet.

Men jag litar inte på dem heller. Dessutom är centern ett rött skynke för mig. Och jag har inte glömt DÖ.

Medborgerlig samling? Kanske ...
SD? Kanske ... men då handlar det mer om en protest mot de andra som visat ett odemokratiskt beteende mot alla som lade sin röst på SD.

Jag är för yttrandefrihet, demokrati och jämlikhet och att debattera, diskutera och kritisera samtliga religioner och vad det innebär att hänge sig åt en religion. Är själv ateist.

Så berätta nu vad du vill rösta på och varför.
Eller du kanske inte kommer rösta!
Clas i Galenskaparna gör aldrig det enligt egen uppgift.

Jag kommer att rösta på Alternativ för Sverige. Återvandring är anledningen bl.a.
Citera
2018-07-08, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Abort är vidrig. SD har poäng att hämta. KD är en skämt, de har ingenting kristet i sig.

Om det vore för abort skulle jag rösta på SD.

Nu är abortfrågan inte den viktigaste frågan för mig. Men för mig så spelar det ingen roll vad man tycker om aborter, det handlar inte om det är rätt eller fel. Om man tycker att det är okej eller vidrigt. Att förbjuda abort, eller sänka abortgränsen till vecka 12 kommer inte att minska antalet aborter. Åtminstone inte på rätt sätt. Kvinnor kommer antingen bege sig utomlands för att göra laglig abort där, eller utföra en osäker och olaglig abort, med risk för kvinnans liv. Tusentals kvinnor världen över dör pga osäkra aborter, medan andra får komplikationer och tvingas söka vård. Det är i första hand det som jag vill förhindra, då det inte är acceptabelt. Osäkra aborter skulle säkert förekomma i Sverige också, om man ser över lagstiftningen angående aborter och gör en drastisk ändring/försämring.
Citera
2018-07-09, 12:56
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Du får givetvis göra precis hur du vill på valdagen, men jag måste ändå säga att rösta blankt är enligt mitt tycke det absolut sämsta man kan göra, av följande skäl:

Du bidrar till deltagarstatistiken samtidigt som din röst inte finns representerad någonstans i valresultatet. Som sedan staten kan skryta om vilken bra demokrati vi har eftersom så många deltar i den korrupta processen. För mig känns det därför som en enda stor lose-lose situation, så blankt borde ingen rösta. Jag råder dig hellre att inte rösta över huvud taget i så fall, för då ger du inte valet legitimitet.

Varken blankt eller "ligga på soffan" kommer någonsin leda till några reaktioner dock. Dels pga att blankrösterna som sagt inte ens räknas in i valresultatet och därför aldrig något som kommer märkas. Det enda regeringen kan säga är: "leta efter något mindre parti alternativt skapa ett eget parti att rösta på". Och "soffan"? Ärligt talat, det kommer alltid att finnas tillräckligt många idioter som kommer att rösta på sjuklövern oavsett vad som händer... så varför ska kloka människor avstå att rösta när idioterna med all säkerhet kommer att rösta? Liksom alla dessa "traditionsröstare" (inklusive unga PK-indoktrinerade) ensamma skulle vara tillräckligt för att legitimera makten. Både blankröstning och valbojkott kan enkelt bortförklaras av makten, så dessa metoder ger jag verkligen inte mycket för. Att ett nytt parti kommer in i riksdagen däremot kan de inte ignorera så lätt. Sedan behöver det inte ens komma in i riksdagen, bara det faktum att ett (radikalt) parti växer utanför riksdagen ökar pressen på de inne i riksdagen... så det är rätt psykologiskt.

Slutsatsen blir. Rösta hellre på något, som både märks i valresultatet (även om det är mikroskopiskt) och som är så pass annorlunda att det kan räknas som en proteströst.

Och detta gäller inte bara partier som jag föredrar, tycker alla borde rösta på det parti de verkligen står för. Jag är så otroligt trött på dagens mellanmjölkspolitik där alla är i mitten (egentligen åt vänster). Hellre att kommunisterna kommer in än att vi har tre vänsterpartier i riksdagen. Hellre att nationalister kommer in än att vi har ett megastort SD som ändå inte kommer våga pressa regeringen på allvar. Jag är trött på den typiska svenska politiska fegheten och flatheten. Folk borde bara rösta på det de verkligen tycker och visa mittfingret åt den odemokratiska 4-procent-spärren.

Det är mina cent iaf.
Jag förstår vad du menar. Men jag anser att varenda så kallade röst inte betyder något mer än att man använder rösten som en siffra enbart och gör som man vill ändå och kallar det representativ demokrati.
Jag vill inte delta i skiten mer. Jag får ändå lösa mina problem, mitt liv själv och vill då vissa med min blankröst att jag enbart är ett vitt , tomt papper i kuvertet.
De behandlar ändå alla som siffror.
Citera
2018-07-09, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag förstår vad du menar. Men jag anser att varenda så kallade röst inte betyder något mer än att man använder rösten som en siffra enbart och gör som man vill ändå och kallar det representativ demokrati.
Jag vill inte delta i skiten mer. Jag får ändå lösa mina problem, mitt liv själv och vill då vissa med min blankröst att jag enbart är ett vitt , tomt papper i kuvertet.
De behandlar ändå alla som siffror.

Om du inte vill delta mer, och inte vill bli sedd som en siffra, så är väl det mest logiska att bojkotta valet? Ska jag vara ärlig vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Antagligen rösta på något "ondskefullt" bara för att jag kan, men att bara skita i att rösta är mitt sekundära alternativ.
Citera
2018-07-09, 16:03
Medlem
Jofs avatar
Nu är det så att jag inte röstar alls. Av flera skäl. Här är ett av dom:

SD är mest trovärdiga i sin invandrarpolitik, men vill ut ur EU och har många idioter som representater så dom hamnar lågt därför.

Miljöpartiets miljöprioritering älskar jag. Men tyvärr är dom fumliga och odugliga i allt annat.

Sossarna är numer lagompartiet. Kanske gott och lagom. Men tråkiga som en Toyota.

Liberalerna är för lärare och allmänt insikt och åsiktslösa.

KD är för idioter som tror på myter.

Centerpartiet är för bönder.

Alltså inget att rösta på.
Citera
2018-07-10, 17:04
Medlem
kommer återigen rösta SD.

anledning? för etablissemanget inte vill det och jag vill ha politisk oordning.
Senast redigerad av o0pie 2018-07-10 kl. 17:51.
Citera
2018-07-11, 00:22
Medlem
SD utan fundering. Vilken idiot kan rösta på sju klövern?
Citera
2018-07-11, 17:22
Medlem
Jag har röstat i varje riksdagsval sedan 94 men jag tvekar nu. Har röstat borgerligt hela livet men känner mig inte hemma där längre. Vill helst inte rösta på SD, de är för luddiga i för många frågor.
Citera
2018-07-13, 10:27
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Har röstat SD sen 2004 då jag insåg att invandringen var allt för stor för att kunna hanteras. Några tusen per år är rimligt att hantera och då helst östasiater men inte 50-100k från MEA. Utvecklingen därefter har visat att jag/SD haft rätt och det blir SD även detta val då jag inte vill riskera att en röst på AfS blir en bortkastad röst. Jag är också en stor beundrare av JÅ som jag ser som näste statsminister.
Citera
2018-07-13, 13:00
Medlem
Fris avatar
Alternativ för Sverige, därför att deras företrädare är uppenbart intelligenta och har hög energi.
Citera
2018-07-13, 16:19
Medlem
AfS eftersom dom har den bästa politiken.
Citera