Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-26, 01:58
  #1
Medlem
fibbe123s avatar
Hej

Jag lider utav depression och har försökt ta självmord faktiskt igår var det. För 3 månader sen såg jag filmen "into the wild" jag har alltid sagt så ska jag leva om något går snett. Jag orkar inte med nånting. Vårt samhälle är helt kört. Så jag ska nog dra ut i vildmarken. Visst det låter som en dålig ide men skitsamma. Jag har gått på scouterna i 6 år. Fiskar väldigt mycket. Har jagat rådjur. Jag är väldigt kunnig inom friluftsliv.

Varför jag gjorde tråden är för att jag behöver hjälp. Jag vet inte vart jag ska bosätta mig. Vart får jag vara ifred utan att någon skogsväktare kommer. Funderar på alaska eller norrland. Kom med förslag.
Citera
2018-01-26, 02:59
  #2
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Ska du inte vänta till det blir lite varmare iallafall?
Citera
2018-01-26, 03:27
  #3
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fibbe123
../..
Varför jag gjorde tråden är för att jag behöver hjälp. Jag vet inte vart jag ska bosätta mig. Vart får jag vara ifred utan att någon skogsväktare kommer. Funderar på alaska eller norrland. Kom med förslag.

Ittoqqortoormiit räknas som en av jordens mest avlägsna platser. Där finns åtminstone inga skogsvaktare. Ingen skog heller för den delen.
Citera
2018-01-26, 06:53
  #4
Medlem
note-its avatar
Börja med att campa ett par nätter.
Skogsväktare? Va fan är det?
Citera
2018-01-26, 07:20
  #5
Medlem
jeppsss avatar
Alaska eller Norrland? Haha
Citera
2018-01-26, 07:31
  #6
Medlem
Timmervargens avatar
Hur tänker du bo? Är målet att dö som i nämnda film eller siktar du på överlevnad?
Citera
2018-01-26, 07:42
  #7
Medlem
Jaha.. vårt samhälle är alltså skit? Andra människor är skyldiga dig någonting?

Känner du dig ofta smartare än din omgivning?
Ändå kan du inte finna orsak till ditt nisslyckande?

Förslaget är att du hittar något sketet lagerjobb alternativt nattjobb, bygg upp lite kapital samt ditt självförtroende. Efter det kan du plugga någonting och bli en ordentlig människa istället. Annars självdö, det går också bra.
Citera
2018-01-26, 08:35
  #8
Medlem
Banangurkazzs avatar
Om du inte lyckas begå självmord, hur ska du lyckas bo och överleva i vildmarken? Det är inte din första "flytta till skogen"-tråd heller. Mycket snicksnack och lite verkstad. Ta detta lite som en vänlig hård pik.
Citera
2018-01-26, 09:57
  #9
Medlem
Slippa allt - ja, det är förståeligt. Var själv i den sitsen en gång. Tyckte det inte funkade med detta samhället. Gav mig av ut till en sommarstuga. Som jag hade byggt. Det var en stor befrielse.
Alltså tak över huvudet behöver du. Vatten och en värmekälla. El behövs inte. Det där med näringsbehovet är inte så stort som man tror. Det viktigaste är att det finns några trevliga människor någonstans.
Jag har inte provat på så många andra länder. Men på ett par ställen har jag trivts mycket bra - bättre än här. Så innan du drar ut proppen. Det här landet är en diktatur. Och det är typiskt för diktaturer att hela tiden säga att dom är demokratier. Så hoppas du hittar några trevliga människor, som inte är programmerade i hjärnan.
Citera
2018-01-26, 11:21
  #10
Medlem
Köp ett tält med kamin, där har du lätt 21 grader även i 20 minus ute,

Obs inte militärtält för det köarar du inte av att transportwra ensam


Sök på hot tent canvas typ
Citera
2018-01-26, 13:30
  #11
Medlem
Åk till Alaska så får du i alla fall uppleva lite innan du dör. Chansen att du, som deprimerad och gissningsvis handlingsförlamad snyftare, klarar dig längre än en sommar är nog rätt liten.

Knatar du ut i skogen i norrland dör du säkert också efter ett tag men troligare är att du tröttnar, letar upp en pizzeria och sitter och tycker synd om dig själv.

...men låt inte min skeptisism hindra dig från att nå dina drömmar. Anväd det som en sporre istället och motbevisa mig!
__________________
Senast redigerad av 666ten 2018-01-26 kl. 13:33.
Citera
2018-01-26, 14:50
  #12
Medlem
fibbe123s avatar
Mår jag inte bättre i sommar så drar jag
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback