Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-27, 02:59
  #13
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Spice.

Ja, på spice/rökmixar har jag fått det värsta hallucination jag fått. Jag har åkt upp direkt i himlen och träffat gud och sedan åkte jag rakt ner i helvete och träffade satan. Har hänt en hel del annat när jag rökt det och minns nog bara hälften av allt som hänt.

För annars när jag har trippat på svamp eller på någon trypamin så har jag varit ganska klar i skallen och fattat att det bara är en tripp. Som när jag ser djävulen i spegeln i stället för att se mig själv eller de gånger jag sett folk som kommer ut från väggarna. Har då bara skrattat åt det och tyckt det har varit coolt.
Citera
2018-01-27, 11:26
  #14
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, på spice/rökmixar har jag fått det värsta hallucination jag fått. Jag har åkt upp direkt i himlen och träffat gud och sedan åkte jag rakt ner i helvete och träffade satan. Har hänt en hel del annat när jag rökt det och minns nog bara hälften av allt som hänt.

För annars när jag har trippat på svamp eller på någon trypamin så har jag varit ganska klar i skallen och fattat att det bara är en tripp. Som när jag ser djävulen i spegeln i stället för att se mig själv eller de gånger jag sett folk som kommer ut från väggarna. Har då bara skrattat åt det och tyckt det har varit coolt.
Bara och bara, hur coolt vore det inte om ens hälften faktiskt var på riktigt?
Det som är synd med droger är att vissa saker blir så extrema att man t.o m. betvivlar om ens egna tankar är verkliga ibland.
Citera
2018-01-27, 18:43
  #15
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Bara och bara, hur coolt vore det inte om ens hälften faktiskt var på riktigt?
Det som är synd med droger är att vissa saker blir så extrema att man t.o m. betvivlar om ens egna tankar är verkliga ibland.

Tankar är inte verkliga (Spana in terapin ACT), tankar är blott manifestationer för att vi ska kunna orientera oss i omvärlden. Tankar har ingen riktig substans, utan kan töjas, och ändras, och mäts bara i graden av deras konstruktivitet och verklighetsförankring.

Ångestfyllda tankar och oro är t.ex. ofta tankar som kan lätt genomskådas genom Sokratiska frågeställningar.
Citera
2018-01-27, 23:32
  #16
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Tankar är inte verkliga (Spana in terapin ACT), tankar är blott manifestationer för att vi ska kunna orientera oss i omvärlden. Tankar har ingen riktig substans, utan kan töjas, och ändras, och mäts bara i graden av deras konstruktivitet och verklighetsförankring.

Ångestfyllda tankar och oro är t.ex. ofta tankar som kan lätt genomskådas genom Sokratiska frågeställningar.
Nejnej, det förstår jag såklart.
Men min poäng framgår just i ditt ordval, tankarna är manifestationer av vår orienteringsförmåga i omvärlden. Att tanken i sig inte manifesteras i omvärlden är självklart såvida inte tanken leder till handling, men vad som faktiskt utgör omvärlden/verkligheten är en helt annan sak.
Tanken är som du säger flexibel, men vem är det som böjer och töjer? Kan det mänskliga medvetandet och allt som sker inom dess ramar verkligen reduceras till en uppsättning binära kopplingar?

Sokrates må ha varit klyftig, men så blev han även dödad för att vara en obstinat drygpelle också.
Anser även att det föreligger vissa brister i att vara så reducerande med en så komplex sak som vare sig varseblivningen eller verkligheten.
Citera
2018-02-11, 14:42
  #17
Medlem
Jag blanade alkohol, stilnoct och spice nyårsafton 2009. I slutet av jointen kollar jag på min vän och det första jag lägger märke till är att han har sjukt stora ögon. Jag kollar närmare och då är det en massa små ögon som bildar två stora. Jag blir fascinerad och vill kolla närmare. Men helt plötsligt så smälter alla små ögon ihop och sen såg han normal ut. Eller ja normal ska jag inte säga. Han var rätt borta och arg för han hade stått och frågat vafan det är med mig. Men de hörde inte jag. Jag hade fullt fokus på att analysera hans ögon.
Citera
2018-02-18, 10:54
  #18
Medlem
Minns nån gång då jag var på svamp och bestämmde mig för å boosta med lustgas efter två eller tre patroner lägger jag mig ner i soffan och blundar och verkligen känner hur jag är på något som närmast hade kunnats likna till ett gammalt vikingaskepp, mycket skumt
Citera
2018-02-26, 21:09
  #19
Medlem
Callebiltes avatar
Läkarsprit
Hallucinerade att jag satte på en fotomodell..
Citera
2018-02-27, 08:54
  #20
Medlem
Var nog när jag hade varit på affären och köpt munchies, och påvåg hem så rökte jag en spice joint , när jag kom till min trappuppgång så såg jag tre personer springa före mig som sa :"ses där uppe" o när jag gick in i trappuppgången så kom jag på.. "vilka fan var de där? Vart är jag? Vem är det jag ska träffa?vilken våning?" Så gick ut igen o kollade runt men inget koppla sen gick ruset ner o jag kom på att jag var utanför mig. Skevaste ruset men ändå rätt intressant att gå "vilse" utanför sig själv haha
Citera
2018-03-08, 02:42
  #21
Medlem
Har inte provat så mycket hallucinogener men de sjukaste hallucinationerna fick jag av imovane. Såg flera personer i mitt rum men endast när jag hade släckt lampan. Sen dyker djävulen upp men jag blev inte skraj eftersom jag visste att jag hade tagit droger. "Trippen var faktiskt ganska rolig.
Citera
2018-03-08, 11:07
  #22
Medlem
Skankhunt420s avatar
Skevaste hallisen jag haft var en gång när jag råkade få i mig spice och trodde det var vanligt standardröka. Sneade grovt och såg för mitt inre hela mitt liv passera förbi, och hur det slutade med min omedelbara död. Trippy
Citera
2018-03-08, 12:36
  #23
Medlem
De läskigaste tycker jag är de hallucinationer som sker pga annan slags drog än tex svamp och syra. När jag vart vaken lite för länge på tjack och imovane började jag höra musik och jag höll på att bli galen på min pojkvän, då jag trodde att det var hans telefon ljudet kom från. Började även inbilla mig att han svettades och skadade så mycket att han skulle dö. Jag blundade, öppnade ögonen och såg min killes ansikte jätte nära mitt, och med ett stort flin. Jag blundade igen, och när jag öppnade dom såg jag att han låg och sov. Visste inte att imovane kunde orsaka sådana grova hallisar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback