2007-12-13, 13:05
Medlem
Jojo, expressen har tröttnat på att få så många sd-röster i sina polls. Nu kan man bara rösta på Alliansen eller Kartellen:

http://www.expressen.se/1.966657/hur...iclePopup=true
2007-12-13, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mudder
Det gäller att in i det längsta inbilla befolkningen att SD är ett obetydligt parti under 4% spärren.

Precis.
2007-12-13, 13:57
Medlem
Galenpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mudder
Det gäller att in i det längsta inbilla befolkningen att SD är ett obetydligt parti under 4% spärren.

Tyvärr för riksdagspartiet så kommer det ett EU-val år 2009 som kommer att störa deras världsbild ordentligt.
2007-12-13, 15:09
Bannlyst
Äh, kom igen nu. Inte tror ni väl på det där själva? Det är kört.
2007-12-13, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop

Hörru, ryck upp dig, din dystergök. Det är nästan tre år kvar!
2007-12-13, 15:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenpenna
Tyvärr för riksdagspartiet så kommer det ett EU-val år 2009 som kommer att störa deras världsbild ordentligt.

Jag fylls av glädje när jag inbillar mig en 10% till SD i EU valet. Hoppas att ALLA invandringskritiker går och röstar den dagen. det är då vi har chansen, med tanke på valdeltagandet, att ställa till med en sjujävla skräll i denna pseudodiktatur.
2007-12-13, 17:00
Medlem
Galenpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop

Kört? Tvärtom ser det jävligt bra ut. Det kan väl inte finnas någon enda människa som på fullt allvar tror att SD är kvar på samma nivå som vid det senaste valet? Vi som röstade på dem då insåg innerst inne att SD inte skulle komma in i riksdagen. Trots det nådde partiet nästan 3 procent. Partiet har fått ett stort medialt genomslag sedan dess och dessutom har samhället fortsatt i en allt brantare mångkulturell utförsbacke. Sedan det senaste valet har vi bland annat haft muhammedbilderna och Iraks invasion av Sverige. Jag känner inte någon som gillar utvecklingen och proteströstandet på SD kommer att bli därefter.

Jag tror att nyckeln till SD:s framgång ligger i ett bra EU-val. Dels kommer partiet att få ytterligare medialt fokus på sig vid en framgång, dels kommer folk att inse att en röst på SD år 2010 inte är "bortkastad". Det ligger därför ett stort ansvar på oss som vill att det ska gå bra för partiet att få SD:s "soffliggare" att gå till vallokalerna 2009.
2007-12-13, 17:18
Bannlyst
Härliga siffror att läsa Det är bara att lägga champagnen på kylning inför valfesten 2010.
2007-12-13, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Härliga siffror att läsa Det är bara att lägga champagnen på kylning inför valfesten 2010.

Jag förstår inte hur du kan se fram emot att bli styrd av Mona. Våldtäkterna ökar, skolbränder, stenkastning, etc, etc. - och då ska mångkulturens översteprästinna väljas till statsminster.

Jag är ledsen AmandaPanda men jag förstår inte hur du tänker. Jag kan inte göra det.
2007-12-13, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag fylls av glädje när jag inbillar mig en 10% till SD i EU valet. Hoppas att ALLA invandringskritiker går och röstar den dagen. det är då vi har chansen, med tanke på valdeltagandet, att ställa till med en sjujävla skräll i denna pseudodiktatur.

- Chansen att SD ska skrälla i EU-valet är tyvärr extremt liten. Den generelle SD-väljaren gillar inte EU och kommer från en väljargrupp med förhållandevis lågt valdeltagande.
Om EU-valet haft formen av en poll på expressens hemsida hade vi flashbackare nog kunnat fixa egen majoritet åt SD om vi lagt manken till, men ett val är tyvärr mer komplicerat. Det låga valdeltagandet öppnar förvisso för en skräll för ett parti som lyckas mobilisera alla krafter just då, men det kommer inte att bli enkelt.
2007-12-13, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Chansen att SD ska skrälla i EU-valet är tyvärr extremt liten.
Inte om man får tro bland andra statsvetaren Sören Holmberg:

http://www.youtube.com/watch?v=KG5Nup4Yk6Y
http://www.youtube.com/watch?v=mqKFLDc9KCs
http://www.youtube.com/watch?v=141hZZ6bJa8
http://www.youtube.com/watch?v=P-NZSUnZQRg

Sedan finns det indicier som visar att sd-sympatisörer eller -väljare är mer benägna att gå och rösta just på sd eftersom de känner att politiken har en betydelse då. Alltså: om sd inte hade funnits hade de personerna inte röstat på något parti, men eftersom sd nu finns att rösta på kan man få traditionella soffliggare att gå till valurnorna. Men jag är också skeptisk.

Därtill ska läggas att folk som röstar på någon av de sju systrarna i riksdagsvalet kan rösta på sd i EU-valet eftersom de vet att det valet ändå inte har någon reell betydelse.
2007-12-13, 20:26
Medlem
Galenpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda

Menar du på fullt allvar att du ser fram emot fyra år till av massinvandring från Irak och Afrika? Om du inte vill ha det så undrar jag hur du kan vilja ha Måna Muslim vid makten.

Eftersom du nu längtar efter Måna Muslim så undrar jag hur du motiverar massinvandringen. Vad är det som är så bra med den?

Utgår från att du, som vanligt, inte svarar....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in