Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-25, 16:54
  #1
Medlem
bongloards avatar
Har ägt Telia Max25 sedan 2010-2011. Betalar endast 98kr/mån för 3g & 1gb surf. Telia har många gånger ringt mig och pratat om erbjudanden men jag har bara svarat att dom inte kan ge mig ett billigare alternativ än vad jag redan har.

Nu har jag fått ett sms att de höjer priset till 129kr/mån den 1 mars 2018. Om jag inte godkänner prishöjningen så avslutas mitt abonnemang.

Hur fan får dom göra detta nu helt plötsligt?

https://www.telia.se/privat/telefoni...ng_jan2018_B2C
Citera
2018-01-25, 17:13
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongloard
Har ägt Telia Max25 sedan 2010-2011. Betalar endast 98kr/mån för 3g & 1gb surf. Telia har många gånger ringt mig och pratat om erbjudanden men jag har bara svarat att dom inte kan ge mig ett billigare alternativ än vad jag redan har.

Nu har jag fått ett sms att de höjer priset till 129kr/mån den 1 mars 2018. Om jag inte godkänner prishöjningen så avslutas mitt abonnemang.

Hur fan får dom göra detta nu helt plötsligt?

https://www.telia.se/privat/telefoni...ng_jan2018_B2C

För att det står i deras avtalsvillkor som du godkände då du tecknade avtalet, hade gärna citerat men gick inte att kopiera texten från en PDF då jag skriver från mobilen.
Citera
2018-01-25, 21:15
  #3
Medlem
vemjeligs avatar
Jag hade obegränsat mobilt bredband hos telenor som kostade 249 kr i månaden. De gjorde likadant, höjde till 399 kr istället.
Citera
2018-01-25, 22:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Hurugösses 30kr i månaden nä du går du totalt bankrutt

Är väl snarare principen att med kort varsel höja priset med 32% utan att förbättra tjänsten. Likt Viasat som höjt sitt pris med 22% på mindre än två år utan att jag märkt av någon skillnad i utbudet.

Kommer själv lämna Telia men har ännu inte bestämt mig för vem jag ska gå till.
Citera
2018-01-25, 23:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducedo
Är väl snarare principen att med kort varsel höja priset med 32% utan att förbättra tjänsten. Likt Viasat som höjt sitt pris med 22% på mindre än två år utan att jag märkt av någon skillnad i utbudet.

Kommer själv lämna Telia men har ännu inte bestämt mig för vem jag ska gå till.

Jo jag vet, det var en barnslig kommentar jag lade där. Det finns dock ingentinng fel med att ett bolag använder sin avtalsrätt att säga upp avtal. Läs det finstilta. När man ingår ett avtal så är det två parter eller fler, i avtalet regleras huruvida vem som får avsluta avtalet.

Så åter igen, det ser kanske konstigt ut att de tvångshöjer. Men det är egentligen inte konstigare än att de tycker att det var ett dåligt avtal för dem och de vill inte ingå i det längre. Precis som du har rätt att säga upp ditt avtal med dem så har de rätt att säga upp sitt avtal med dig. Eller tycker du det är rimligt att de är skyldiga att i all evinnerlighet vara kontraktsbundna till dig?
Citera
2018-01-26, 09:28
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducedo
Är väl snarare principen att med kort varsel höja priset med 32% utan att förbättra tjänsten. Likt Viasat som höjt sitt pris med 22% på mindre än två år utan att jag märkt av någon skillnad i utbudet.

Kommer själv lämna Telia men har ännu inte bestämt mig för vem jag ska gå till.

Kan rekommendera att ta en titt på Vimlas utbud, tycker de har väldigt bra priser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback