Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-27, 15:01
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocX
Det finns en risk för husrannsakan, lite beroende på vad du har i registret. Så gör dig av med allt knasigt du kan ha hemma, och tro inte att du är säker bara för att det gått ett år. Jag beställde koncentrerad svavelsyra och fick husrannsakan ungefär åtta månader senare. Åtalet nedlagt pga ingen misstanke om brottslig avsikt, vilket stämde, men ändå rätt obehagligt.

Men det var två liter och jag har en del i registret från tonåren. 100 g KClO4 borde inte vara så farligt. Böter, möjligen. Ett strfföreläggande på posten är det mest sannolika. Men de är ju, med viss rätt, mycket försiktiga på NOA nuförtiden.

Har absolut inget i registret. Sånt här e ju vad som finns i smällare som beslagtagits och dom får inget straff för de vad jag fått höra.
Citera
2018-01-31, 12:28
  #14
Medlem
DocXs avatar
Jo, men det är också en kontrollerad kemikalie som är kontrollerad p.g.a möjligheten att bygga allmänfarliga grejer av den. Och NOA vågar säkert inte lämna lösa trådar. Mängden är ju inte speciellt stor, så det är nog ingen större fara, men du har ju definitivt gjort något olagligt och kommer ev få böter.
Citera
2018-03-03, 17:10
  #15
Medlem
Middlemans avatar
Hur har det gått med detta nu då? Nåt nytt från tullen el farbror blå? Sitter du på Kumla efter nån ”hemlig terroristrättegång” eller kanske åkt till Guantánamo med huva över huvudet och sobril i röven?
Citera
2019-08-27, 00:43
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Middleman
Hur har det gått med detta nu då? Nåt nytt från tullen el farbror blå? Sitter du på Kumla efter nån ”hemlig terroristrättegång” eller kanske åkt till Guantánamo med huva över huvudet och sobril i röven?

Haha nej, fick det på posten efter några månader med tulltejp, antar att de bara testat för droger. Tur eller inkompetens från deras sida.
Citera
2019-08-27, 02:06
  #17
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getfnarre
Haha nej, fick det på posten efter några månader med tulltejp, antar att de bara testat för droger. Tur eller inkompetens från deras sida.
För ett antal år sedan vet jag att det var EU-lagar som gick emot Svenska lagar gällande vissa receptbelagda läkemedel, så detdär hände mig också att jag fått hem saker som i Sverige är olagligt att köpa men tullen öppnat o lagt en lapp om att dom inspekterat det. Men då var det inom EU, och jag antar att dom lät det passare pga eu-lagarna i fråga.

Om ämnet i ditt fall nu är olagligt att inneha/köpa/frakta så gissar jag väl på inkompetens däremot.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback