Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-27, 23:40
  #13
Medlem
Måste ha varit extremt hög hastighet. Bor inte i närheten själv men min vän som har varit där och tittat berättar att det är två fläckar där gräset har försvunnit mellan rondellen och huset så det ser ut som att bilen mer eller mindre studsat fram till huset. Min vän var framme och tittade på ljusen och blommorna men såg inget namn och där fanns ingen bild.
Citera
2018-01-27, 23:57
  #14
Medlem
Gingers avatar
Tobbe hette snubben. Antagligen Tobias är då namnet.
1993 något är han född.

Ska ha krockat 03.40 och blev inte upptäckt föränn 06.40 något.
Enligt någon civilpolis som sett snubben ska han ha kört i 200 något strax innan olyckan.

Ja, jag tror den döde var en pundare. Eller åtminstone en före detta pundare av heroin eller liknande.

Vad jag förstår var anledningen till detta "självmord" strul med exet och annat trams.


Hahaha, han hade en tattuering på armen där det stod "Only god can judge me". Han måste ju vetat att man åker direkt till helvetet om man begår självmord.
Citera
2018-01-28, 07:50
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackemore
Åhus/Kristianstad är inte så stort. Tycker det konstigt om uppgifterna stämmer att den avlidne skulle varit född 1993. Borde dykt upp massa R.I.P inlägg på facebook, minnesgrupper och statusar känns det som. Vet inte heller hur det fastställts att personen är 93:a, hört det från flera oberoende källor.

Någon som hört någonting mer?

Personen var inte född 1993 utan 1989 så det ryktet stämmer inte. Det har inte heller dykt upp några meddelanden i stil med ”vila i frid”, ”R.I.P” o.dyl. på Facebook bland vänner eller på hans sida.
Citera
2018-01-30, 12:09
  #16
Medlem
fullkomligt namn på honom?
Citera
2018-02-03, 14:30
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Tobbe hette snubben. Antagligen Tobias är då namnet.
1993 något är han född.

Ska ha krockat 03.40 och blev inte upptäckt föränn 06.40 något.
Enligt någon civilpolis som sett snubben ska han ha kört i 200 något strax innan olyckan.

Ja, jag tror den döde var en pundare. Eller åtminstone en före detta pundare av heroin eller liknande.

Vad jag förstår var anledningen till detta "självmord" strul med exet och annat trams.


Hahaha, han hade en tattuering på armen där det stod "Only god can judge me". Han måste ju vetat att man åker direkt till helvetet om man begår självmord.
. Det var inget jävla självmord. Och han har aldrig tagit heroin! Han blev jagad av en bil och dog i krocken. Att folk sen ska spekulera med en massa skitsnack är så hemskt, att du skrattar åt hans fina tatuering? Jag hoppas verkligen att du skäms, tänk om ditt livs kärlek eller ditt barn plötsligt försvinner hastigt hur hade du mått?
Citera
2018-02-04, 16:32
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medborgargardet
Kollar man bilder i tidningen så kan man inte direkt avgöra vad det rör sig om för bil.. En enda stor skrothög ,vilket tyder på en förare som riskerat medtrafikanters liv med att köra som en galning. En idiot mindre på våra vägar.
Hur kan du ens skriva så?! Tänk om det var din son? ditt livs kärlek? Jag hoppas att du skäms för resten av ditt! vart har du din empati?! jag blir riktigt sårad och äcklad av din kommentar! var snäll och skaffa dig ett liv och sluta prata en massa skit. Jag kände honom som ingen annan, inte du.
Citera
2018-02-04, 21:30
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HIMANDI
Hur kan du ens skriva så?! Tänk om det var din son? ditt livs kärlek? Jag hoppas att du skäms för resten av ditt! vart har du din empati?! jag blir riktigt sårad och äcklad av din kommentar! var snäll och skaffa dig ett liv och sluta prata en massa skit. Jag kände honom som ingen annan, inte du.

Sluta snacka en massa skit. Varför skulle han vara jagad 3.40 på morgonen och köra i 200kmh ? Gör man så är man knappast oskyldig. Sånna idioter skall hållas borta från vägarna till varje pris.
Citera
2018-02-07, 07:12
  #20
Medlem
Jag vill helst inte vara en del av dom som skriver ut en massa tankar och spekulationer. Men när jag läser denna tråden så har jag bara väntat på att nån anhörig ska komma att reagera.
Det skrivs på tok för mycket indicier när det händer nåt och jag tror att minst 70% går att solla bort då det bygger på okunskap i det aktuella ämnet.
Jag läser om detta för att få en egen uppfattning om vad som har hänt. Jag var personligen på platsen under pågående räddningsarbete och har studerat platsen noggrant då jag själv har kört den aktuella sträckan minst 1000 gånger.
Min första slutsats som alla säkert också drar under rådande omständigheter är att hastigheten har varit långt över tillåten med säkert minst det dubbla av tillåten art. Men min nyfikenhet gäller om ”varför” detta kunde hända.
Det spekuleras i ett efterfölje där nån skriver att han blev jagad, nån skriver att han blev jagad av polis. Med den uppgiften tillagd så får jag anta att det skulle kunna stämma att det faktiskt pågick ett efterfölje av polis fram till soptippen efter furet då polisbilen troligast har släppt honom fri pga tätorten som börjar strax därefter. En sådan uppgift kan bara skrivas av en person med anknytning till den avlidna eller till pågående utredning. Därav tror jag att den skulle kunna vara korrekt!
Nån skriver om ett klockslag om 03:40!
Den uppgiften har jag svårt att tro på såvida inte mitt ovanstående påstående stämmer med att nån här sitter på mer säker information om utredningen. Bilen blir bärgad ungefär 1h 20 min efter att larmet inkommit till SOS. Av säkra uppgifter så hade den avlidnes blod ännu inte koagulerat vilket man kan tycke att blodet borde ha gjort om olyckan skulle ha inträffat 4h 20 min tidigare innan fordonet blev bärgat. Dessutom under en kall natt/morgon.
Ja det är fel att köra i 200
Ja det är fel att knarka
Ja det är fel att köra ifrån en polis

Men det är också fel att dö!

Jag sympatiserar inte med anhöriga eller med den avlidna då jag inte känner nån av dom. Jag har bara respekt för döden.

Ser fram emot en uppdatering i ämnet ifrån nån som har riktig fakta om detta.
Dumma kommentarer undanbedes tacksamt.. jag är bara nyfiken hur det har gått till men blir inte mycket rikare på rykten ..

Tack
Citera
2018-02-13, 08:18
  #21
Medlem
Ingen som kommit med något vettigt här, utan en massa gissningar bara.
Citera
2018-02-15, 11:33
  #22
Medlem
Jag forskar inte längre i det men jag vet nu vem personen var! Min nyfikenhet gäller allra mest om ”varför” och om det nu stämmer att det har pågått ett efterfölje så borde ju det ha kommit fram till allmänheten såvida inte efterföljet tystas ner pga utredningsskäl. För att vända på steken om den avlidne föraren skulle ha blivit jagad av annan civil person så kommer nästa frågetecken om hur andra människor känner till detta. Möjligt att föraren har ringt 112 och sagt att nån är hotfull och följer efter med sin bil eller ett sms till nån närstående att han är rädd och i fara.
Jag tror inte att det var ett självmord så länge inte det kan styrkas av nån anhörig och det pga olycksplatsen. Terrängen på olycksplatsen kan lika gärna utesluta dödsfall såsom invaliditet i ett fortsatt liv. Jag hade nog isåfall siktat in mig på träd eller annat mer säkert kort.
Visserligen så om man besitter en hård depression så tänker man kanske inte heller så rationellt alla gånger. Olycksbilen har vad det verkar som tagits i beslag av polis och undersöks i detta nu av tekniker så med min förhoppning så dyker det väl upp ett inlägg ifrån nån sakkunnig person om vad som har föranlett denna olycka med tragisk utgång.
Jag önskar att om oavsett vad för orsak föreligger att nån kan ställas till svars om varför ett påstådda efterfölje var aktuellt den morgonen i Åhus och att om nån myndighet eller civil individ är medskyldig till ett ungt människoliv har bragts så ska det komma ut. Inte minst för dom anhörigas skull men även för allmänheten som ska känna sig trygga när dom är ute. Om det nu visar sig i utredningens gång att olycksbilen har färdats i hög hastigheten in i Fastigheten pga allmänt slarv i trafiken ifrån chaufförens sida så hoppas jag att man använder som klokt underlag till dom nya unga som ett praktexemplar om hur man inte bör bete sig på i trafiken.
Men jag utesluter inget och egentligen angår detta inte mig men jag tycker att det är viktigt att sanningen kommer fram för allmänhetens skull och för dom anhörigas skull också då sanningen skulle kunna ta kål på elaka myter och indicier.

Sen som en rättelse på vad nån skrev vad beträffar droger i Åhus så kan jag tyvärr meddela att Åhus har en stor problematik med narkotika bland unga. Kristianstad kommun går ut med allmän infon till samtliga vårdnadshavare i Åhus gällande droger och att det föreligger en missbruksproblematik bland unga i Åhus. Annars stämmer ju påståendet att det är mycket klass skillnader i Åhus vilket är ett stort problem för dem unga..
tyvärr men jag ser och hör om detta i min vardag som yrkesman och även jag är bosatt i Åhus så ja det är ett problem tyvärr..
Citera
2018-04-12, 12:15
  #23
Medlem
Någon som kommit fram till vem personen i fråga är?
Citera
2018-04-12, 12:52
  #24
Medlem
hulken44
Det var en helt vanlig kille uppväxt i en grannkommun som var populär kring sitt nätverk. Jobbade i Kristianstad. Till synes helt normal kille utan några problem
(vad det verkar som utåt sett)

Nån som vet hur och varför det hände?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback