Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-08-23, 19:01
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carit
Då har du väl inte tittat ner på rätt plats. Kör man på en väg tror jag och hoppas på att man har ögonen på vägen.
Kanske skulle varit lite tydligare.
Jag GÅR på cykelbanan, 10 meter från platsen där bilen senare stod/låg 😶 ...
HAN verkade inte ha ögonen på vägen !!!
Citera
2018-08-24, 08:12
  #38
Medlem
Henkan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaushas
05:40 fanns det ingen bil där, då jag passerade platsen vid den tid !!!
Bilen har säkert legat där när du har passerat, har vänner inom räddningstjänsten i Åhus och kroppen var iskall när dom kom till platsen strax innan 07.

Det tar någon/några timmar för en kropp att bli helt iskall beroende på omständigheter.

Vad jag hört från mina källor har det hänt någon gång mellan 03-05
Citera
2018-08-24, 20:46
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkan89
Bilen har säkert legat där när du har passerat, har vänner inom räddningstjänsten i Åhus och kroppen var iskall när dom kom till platsen strax innan 07.

Det tar någon/några timmar för en kropp att bli helt iskall beroende på omständigheter.

Vad jag hört från mina källor har det hänt någon gång mellan 03-05

En kropp känns sval relativt fort, och med tanke på utomhus temperaturen vid tillfället så har nog kroppen känts kall snabbt. Tror inte att personen ovan dig missat en bil som låg vid sodan utav cyckelvägen max 10 meter ifrån hen.
Citera
2018-08-27, 20:34
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanZabar
En kropp känns sval relativt fort, och med tanke på utomhus temperaturen vid tillfället så har nog kroppen känts kall snabbt. Tror inte att personen ovan dig missat en bil som låg vid sodan utav cyckelvägen max 10 meter ifrån hen.

Citat:
Ursprungligen postat av Slaushas
Kanske skulle varit lite tydligare.
Jag GÅR på cykelbanan, 10 meter från platsen där bilen senare stod/låg 😶 ...
HAN verkade inte ha ögonen på vägen !!!
Nu vet jag iallafall att olyckan hände då. Och att bilen låg där då! Genom tillförlitliga källor hos polisen. Sluta spekulera o låt ämnet bero.
Det är som det är och ingenting går att ändra på.
Citera
2018-08-28, 06:06
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carit
Nu vet jag iallafall att olyckan hände då. Och att bilen låg där då! Genom tillförlitliga källor hos polisen. Sluta spekulera o låt ämnet bero.
Det är som det är och ingenting går att ändra på.
Japp!
Vi låter ämnet bero så kan polisen spekulera vidare, då jag vet vad jag såg !
Citera
2019-01-11, 13:08
  #42
Medlem
Uppdaterar tråden med en artikel från onsdagens Kristianstadsblad:

http://www.kristianstadsbladet.se/kr...ivil-polisbil/

Citat:
Berntsson berättar att tidigare på natten – vid 4-tiden – hade en civil polispatrull fått syn på bilen.

– Vår polisbil befann sig på Sibyllevägen (Hedentorp/Helgedal) då det kom en bil från väster i mycket hög hastighet på Åsumsvägen. Vår patrull åkte efter men kom inte ikapp.

Polispatrullen upplevde att bilen höll en hastighet kring 200 kilometer i timmen, säger Berntsson.

– Man såg bara baklyktorna. Vi tappade bort den innan vi kom till Åhus. Väl där chansar patrullen och kör mot Yngsjö för att leta vidare.

De har alltså troligtvis missat den kraschade bilen när de passerade Åhus vid fyratiden.
__________________
Senast redigerad av El-Svanto 2019-01-11 kl. 13:11.
Citera
2019-01-11, 14:36
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Svanto
Uppdaterar tråden med en artikel från onsdagens Kristianstadsblad:

http://www.kristianstadsbladet.se/kr...ivil-polisbil/



De har alltså troligtvis missat den kraschade bilen när de passerade Åhus vid fyratiden.
Vad i detta är troligtvis? Kan ju vara så att snutarna jagade efter denne gosse? Och att det efter ett tag blev 200kmt med den flyende bilen. Ännu en märklig " biljakt" , i sådant fall...
Citera
2019-01-11, 14:49
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Vad i detta är troligtvis? Kan ju vara så att snutarna jagade efter denne gosse? Och att det efter ett tag blev 200kmt med den flyende bilen. Ännu en märklig " biljakt" , i sådant fall...

Troligtvis, eftersom vi inte är säkra på att det var just då han förolyckades. Kanske skulle skrivit "med all sannolikhet" istället?
Citera
2019-02-28, 19:48
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragningskraften
Varför måste du veta namn? det har varit ett påstående att de inte har stått fb inlägg osv med rip det har det gjort. Han var en vän till mig men vi hade inga gemensamma vänner.
För den anledningen vet jag inte orsaken helt säkert.

Vad jag har fått veta av en annan vän att h*n hört att han var jagad av polisen. Han har en historia av droger så det är definitivt inte omöjligt att han var påverkad. Är ganska säker att han var det. Han höll på med droger, (sen är det skillnad på gräs och heroin) men ändå alltid haft ett ordnat liv så han var ingen botten pundare alls.

En otrolig fin människa med hjärtat på rätt plats. Han kommer leva kvar hos mig av minnerna på våra tider. Så plötsligt och alldeles för tidigt.
Så fint skrivet ❤❤❤
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback