Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-02-04, 13:17
  #37
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Psykiatri är ju en kvasivetenskap. Härskarteknik är den absolut. Det finns en kärna av sanning i den, men den de flesta "psykiska sjukdomar" finns inte.

Jag var lite otydlig. Frågorna var ställda till TS. Du kanske noterade att du replikerade men inte svarade på någon av frågorna.

PÅ vilket sätt är psykiatrin en kvasivetenskap? Som astrologi menar du?

Vilka "psykiska sjukdomar" menar du finns då?

Har du samma syn på somatisk medicin?
Citera
2018-02-04, 19:28
  #38
Medlem
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Jag var lite otydlig. Frågorna var ställda till TS. Du kanske noterade att du replikerade men inte svarade på någon av frågorna.

PÅ vilket sätt är psykiatrin en kvasivetenskap? Som astrologi menar du?

Psykiatrins definition av normalitet är ju ungefär vad samhället accepterar. Definitionen är alltså partisk. Den bygger också ofta på cirkelresonemang som "Om patienten uppfyller fem kriterier i DSM-V så har patienten diagnos si eller så".

Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Vilka "psykiska sjukdomar" menar du finns då?

Det är ganska godtyckligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Har du samma syn på somatisk medicin?

Givetvis inte. Somatisk medicin bygger för det mesta på objektiva observationer och logik.
Citera
2018-02-05, 07:42
  #39
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Psykiatrins definition av normalitet är ju ungefär vad samhället accepterar. Definitionen är alltså partisk. Den bygger också ofta på cirkelresonemang som "Om patienten uppfyller fem kriterier i DSM-V så har patienten diagnos si eller så".



Det är ganska godtyckligt.



Givetvis inte. Somatisk medicin bygger för det mesta på objektiva observationer och logik.

Nu handlar väl tråden om svensk kommunistisk psykiatri.DSM är utvecklad av läkemedelsindustrinoch APA...

Hur menar du att somatisk medicin bygger på ”objektiva observationer”?

Menar du att det saknas biomarkörer för at ställa diagnoser?
Citera
2018-02-05, 07:51
  #40
Medlem
Sigstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Har haft en psykiater från Polen, han var rätt bra. Skrev ut vad än bad om, o han säger; -Halcion! Det är det bästa!
Det är en mycket potent sömntablett, som jag tror är ganska ovanlig att den skrivs ut. Den är beroendeframkallande o narkotikaklassad, men han verkade inte bry sig så mycket om det.

Men nä, han var nog inte politisk på nått sätt.
Men kanske det är så att de vill skriva ut sådana mediciner, så att folk blir som zombies? Alltså lugnande o sömntabletter. O de skriver ut amfetamin o Ritalin till barnen med ADHD!

Fast när jag hade honom, så var han faktiskt så, att jag föreslog en medicin, o han skriver ut den direkt. Jag sa att jag ville prova Seroquel för att sova bättre. Det är inget narkotikum, men det är en sån där medicin som "skadar hjärnan", neuroleptika. Jag fick den, den funkade inte, gick bara upp 5 kg av den.

Nu har jag en annan, både psykiater o medicin. Det är en svensk psykiater, pensionerad med hoppar in som hyrläkare. Jag måste dock ha en sån där neuroleptika, annars blir jag väldigt instabil o får vissa "vanföreställningar"...

Så med andra ord så var den polske psykiatrikern helt värdelös. Eller nej, värre än värdelös då han gjorde ännu mer skada genom att skriva ut vad som helst.
Citera
2018-02-11, 02:54
  #41
Medlem
Dragonflashs avatar
Jag skulle vilja blåsa liv i begreppet och ta upp det vad man kallar för inkompetens bland vårdare och psykiatriker. Först skola de ignorera vissa enkla begrepp som finns hos individer såsom ordförråd och svarar oförstående nästan hjärntvättat enkelt på allt du frågar. Detta för att se om medicinen verkar, sedan hönsas det till en sorts komedi å behandlingshem så att hjärnan kokar ännu mer. Slutligen kollas du regelbundet av denna "dagispersonal" som verkar snacka över huvudet på dig med interna skämt dragna mellan varandra. Sedan bollas du iväg till psykiatrikern som inte verkar ha tid med annat än drogmissbrukare och adhd patienter. Observera att asperger sjuka dras till den gruppen. När de sedan förklarat dig hjärndöd med höjda mediciner kastas du ut till vänsterpöbeln som antingen jobbar där du bor eller är dina "valda" grannar. När du slutligen tröttnat får du nya tunga mediciner som antingen gör dig helt apatisk eller förstör din vikt. Och grattis du har nu blivit en grönsak för allting runt omkring dig. Du kommer inte ens kunna hjälpa gammelmormor över vägen för att de inte kan bredda dina vyer.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback