Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-25, 12:07
  #1
Medlem
Jag tycker själv att Medichain är ganska intressant.

Annars Titanium men deras ICO är slut.

Vad har ni för ICOs på er "watchlist"
Citera
2018-01-25, 12:10
  #2
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modomannen
Jag tycker själv att Medichain är ganska intressant.

Annars Titanium men deras ICO är slut.

Vad har ni för ICOs på er "watchlist"
Bra tråd! Ville själv starta en. Just nu är jag accepterad på Arcblock ICO. Den är tyvärr stängd.
Väntar svar från Thebeetoken. Tyvärr stängd den med.

Medichain har jag hört talas om ganska mycket. Ska kollas upp!
Citera
2018-01-25, 12:18
  #3
Medlem
Tyvärr har många bra ICOs redan stängt, tex BeeToken, Bluzelle, TheKey, Wanchain och POA Network.

En ICO som jag håller koll på är https://www.trusttoken.com/ TrustToken, jag tror deras ICO är i februari eller mars. Ingen hype där än, men det kommer.
Citera
2018-01-25, 15:13
  #4
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICOMannen
Tyvärr har många bra ICOs redan stängt, tex BeeToken, Bluzelle, TheKey, Wanchain och POA Network.

En ICO som jag håller koll på är https://www.trusttoken.com/ TrustToken, jag tror deras ICO är i februari eller mars. Ingen hype där än, men det kommer.
Synd att man missade wanchain!
Ska kolla in trusttoken. Skadar inte att anmäla sig tidigt ifall den exploderar.
Om 2 dagar skickar beetoken ut svar om man kom med eller inte. Håller tummarna! Annars kommer jag satsa på Arcblock då jag redan är inne. Det som gör mig osäker är att dom inte har en gas limit än. Blir det gas war så skiter jag i det. Där är beetoken mycket bättre!
Citera
2018-01-25, 16:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modomannen
Jag tycker själv att Medichain är ganska intressant.

Annars Titanium men deras ICO är slut.

Vad har ni för ICOs på er "watchlist"

Titanium var jag på. Löjligt snabbt tog det slut (Hann inte ens göra en andra investering som jag tänkt). Än så länge verkar allt bra men också en long hodl, har dock dubblat mina pengar redan.

Medichain verkar intressant, men känns som att det finns många kryptos med samma inriktning, eller?
Citera
2018-01-25, 18:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K4izer
Titanium var jag på. Löjligt snabbt tog det slut (Hann inte ens göra en andra investering som jag tänkt). Än så länge verkar allt bra men också en long hodl, har dock dubblat mina pengar redan.

Medichain verkar intressant, men känns som att det finns många kryptos med samma inriktning, eller?

Jo jag får också den känslan om Medichain
Citera
2018-01-25, 18:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K4izer
Titanium var jag på. Löjligt snabbt tog det slut (Hann inte ens göra en andra investering som jag tänkt). Än så länge verkar allt bra men också en long hodl, har dock dubblat mina pengar redan.

Medichain verkar intressant, men känns som att det finns många kryptos med samma inriktning, eller?

Medibloc är ju ganska lika
Citera
2018-01-25, 18:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modomannen
Medibloc är ju ganska lika

Jo, lite där det hänger sig för mig. Tycker att saker som team osv är ganska svårbedömda i många fall med ICOs (Finns ju inga experter så handlar mer om huruvida de är passionerade, seriösa och intelligenta).

Men något som gör det svårt att hoppa in på en ICO är onekligen hur lika många av de är. Är idén helt unik så finns det redan goda chanser att man kan tjäna en hacka, men t.ex medicin/hälsa är otroligt vanligt bland ICOs, blir svårt att bedöma vilka av de som har störst chans.
Citera
2018-01-25, 18:58
  #9
Medlem
Venators avatar
Jag har blivit lite nyfiken på Crypto BnB, är det någon mer som tittat på den?

Länk: https://cryptobnb.io/

Airbnb med blockkedjeteknik enkelt uttryckt.

Citat:
A vacation rental marketplace built to improve short term rental experiences. Powered by blockchain, artificial intelligence, big data promises to deliver smart machine learning user’s wallets to enhance their search results and improve property turnarounds.
Citera
2018-01-25, 19:49
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jag har blivit lite nyfiken på Crypto BnB, är det någon mer som tittat på den?

Länk: https://cryptobnb.io/

Airbnb med blockkedjeteknik enkelt uttryckt.

Tämligen intressant idé men förstår inte riktigt hur de ska kunna slåss mot riktiga AirBnB? Idén är bra och allt men vad är det som ska övertyga folk att dumpa jätten för en cryptovariant? Genuint nyfiken eftersom marknaden är massiv, har de en riktig idé och kan ta så lite som 10% så är det redan fantastiskt. Lite lägre kostnader osv är inte mycket till pull. Men antar att det finns något som lockat dig?

Det enda som annars håller mig tillbaka en aning är den stora volymen. Men känns iaf som ett seriöst team.
Citera
2018-01-25, 20:11
  #11
Medlem
9910s avatar
noob fråga, vad är ICOs?
Vet vad Bitcoin, Ripple, Ethereum osv är. Men förstår inte vad som menas med att köpa ICO?
Citera
2018-01-25, 20:19
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9910
noob fråga, vad är ICOs?
Vet vad Bitcoin, Ripple, Ethereum osv är. Men förstår inte vad som menas med att köpa ICO?

Initial Coin Offering. Det innebär att man förköper en valuta innan den släpps till allmänheten. För att ta ett konkret exempel:

Jag köpte Titanium (BAR), en kryptovaluta, genom en ICO. Det innebär att jag fick den för $1 styck, när den släpptes på marknaden gick den på $2 styck. Med andra ord, eftersom jag gick in som en investerare innan valutan släppts till allmänheten fick jag den billigare.

Det är kort sagt ett sätt att tjäna pengar på en valuta man tror har god potential att stiga när alla andra kan köpa in sig. Man bidrar också genom att finansiera uppstarten av företaget.

Man får ofta också bonusar på en ICO på mellan 10% - 50% av det man köper. Så gör man smarta beslut när det gäller ICOs och har ett någolunda kapital kan man tjäna massivt. Det är så folk än idag tjänar stora summor på kryptovalutor, genom att vara de första som köper in sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback