Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-28, 22:59
  #313
Medlem
den här tråden fick mer uppmärksamhet än vad jag förväntade mig
Citera
2018-07-06, 04:47
  #314
Medlem
Jag tycker folk här som försöker höja upp mc gängen till skyarna ni är bara för roliga. Ärligt talat mc gäng är människor som alla andra de är inte odödliga och det där med att mc gängen har internationella kontakter det kanske stämmer men tror ni inte invandrar gängen också har det?

Bandidos klarade ju inte av OG och gårdstens alliansen i Gbg eller syrianerna i Södertälje?

Som sagt de är människor som alla andra de är inte odödliga och jag tror helt ärligt inte de styr någon förort och kommer förmodligen inte göra det i framtiden även om dom har invandrare från orten som medlemmar i klubbarna.

Skillnaden mellan mc gängen och invandrar gängen är att invandrar gäng är kusiner, syskon, släkt eller barndomsvänner de kommer hämnas om någon mördar någon i deras klick därför att det blir personligt därför ser vi mycket hämndaktioner och det eskalerar snabbt men jag tror helt ärligt inte att en kille från ett land långt bort ska gå in i Rosengård och döda några araber för en klubbkamrats skull och som han förmodligen inte ens känner. Och dom här araberna släktingar och barndomsvänner kommer att hämnas så frågan är om mc gängen verkligen är beredda på ett sånt krig? Jag tror inte de.
Citera
2018-07-07, 17:04
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St.rock
Jag tycker folk här som försöker höja upp mc gängen till skyarna ni är bara för roliga. Ärligt talat mc gäng är människor som alla andra de är inte odödliga och det där med att mc gängen har internationella kontakter det kanske stämmer men tror ni inte invandrar gängen också har det?

Bandidos klarade ju inte av OG och gårdstens alliansen i Gbg eller syrianerna i Södertälje?

Som sagt de är människor som alla andra de är inte odödliga och jag tror helt ärligt inte de styr någon förort och kommer förmodligen inte göra det i framtiden även om dom har invandrare från orten som medlemmar i klubbarna.

Skillnaden mellan mc gängen och invandrar gängen är att invandrar gäng är kusiner, syskon, släkt eller barndomsvänner de kommer hämnas om någon mördar någon i deras klick därför att det blir personligt därför ser vi mycket hämndaktioner och det eskalerar snabbt men jag tror helt ärligt inte att en kille från ett land långt bort ska gå in i Rosengård och döda några araber för en klubbkamrats skull och som han förmodligen inte ens känner. Och dom här araberna släktingar och barndomsvänner kommer att hämnas så frågan är om mc gängen verkligen är beredda på ett sånt krig? Jag tror inte de.
Men vänta nu lite, för det första så var väl grundfrågan "kan MC gängen ta ett krig mot förorten?" Och varför i hela friden skulle dom inte kunna det, no 1. det finns fullt med kapabla individer i klubbarna för att ta hand om några araber i tex Rosengård i landet men om det skulle bli ett regelrätt krig som drar ut i tid och man skulle behöva hjälp i form av utökat manskap eller kanske någon särskild kompetens osv så ber man om det och får det också för det är nämligen det mest fundamentala hos i vart fall 1% klubbarna, när någon ber om hjälp så åker man på det och handlar det om krig så brukar medlemmarna få ett val kriga eller lämna och väljer man att lämna så gör man det i bs per automatik och en bs pga feghet anses som det mest skamliga och allvarliga dvs att man alldrig kan komma tillbaka och också per automatik får no contact vilket även gäller familj inom klubben och klubben kommer att ta dig om man stöter på dig ute eller leta efter dig, man glömmer inte.
Att den stora skillnaden mellan invandrargäng och mc folket skulle bestå i att invandrargängen är släkt och vänner visar att du är ganska dåligt påläst, du kan ta nästan vilket chapter som helst och du kommer att hitta bröder, söner och fäder barndomsvänner kusiner osv, det är ganska ovanligt att någon helt utomstående som inte är vän eller släkt med någon i klubben så småningom blir fullvärdig.
Förövrigt kan du ju kolla hur många ur BMC/HA mfl som blivit skjutna/dödade eller fått fett med spö av förortsgängen i dom konflikter som varit, 0 såvitt jag eller någon annan vet åt, andra hållet ser det ju inte lika dant ut dock, är man nyfiken får man forska i det på egen hand.
Och precis som du säger är mc folket människor som alla andra och det är ju hela poängen, enl somligas sätt att se på det så skulle ju tex IS vara dom allra farligaste människorna eftersom dom dödar så många och är så elaka, drogkartellerna gör ju minst lika elaka saker, i balkan kriget var dom ju inte så snälla mot varann så folk från balkan måste vara farligast eller är det kurderna för dom är ju inte alltid så snälla osv osv.
Så höja någon till skyarna är inte aktuellt, varken den ena eller andre men vad gäller våldskapital och resurser som ju frågan här handlar om så får man ju titta tillbaka för att få någon uppfattning, framtiden är ju svår att sia om, och faktum är ju att klubbarna har krigat mot många genom åren men fortsätter att växa, dynamiken i klubbarna verkar ganska oförändrad, ungefär samma andel medlemmar med fru och barn som det alltid varit, en stor skillnad som tillkommit dom senaste 5-10 åren är att medlemmar i så stor utsträckning som möjligt ska ha en vit inkomst i form av arbete eller som egenföretagare och helst skuldfria, detta av praktiska skäl då det blir lite lugnare och svårare för myndigheter att beslagta egendom/motorcykel osv.
Så innan det blivit ett riktigt krig mellan förortsgängen och mc klubbarna vilka förövrigt backar varandra idag dvs rg backar rw och vise verca så kan man ju inte igentligen svara på frågan men det finns inget historiskt som pekar på att klubbarna inte skulle hämnas fallna bröder i ett krig.
Citera
2018-07-08, 01:52
  #316
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebigeri
Men vänta nu lite, för det första så var väl grundfrågan "kan MC gängen ta ett krig mot förorten?" Och varför i hela friden skulle dom inte kunna det, no 1. det finns fullt med kapabla individer i klubbarna för att ta hand om några araber i tex Rosengård i landet men om det skulle bli ett regelrätt krig som drar ut i tid och man skulle behöva hjälp i form av utökat manskap eller kanske någon särskild kompetens osv så ber man om det och får det också för det är nämligen det mest fundamentala hos i vart fall 1% klubbarna, när någon ber om hjälp så åker man på det och handlar det om krig så brukar medlemmarna få ett val kriga eller lämna och väljer man att lämna så gör man det i bs per automatik och en bs pga feghet anses som det mest skamliga och allvarliga dvs att man alldrig kan komma tillbaka och också per automatik får no contact vilket även gäller familj inom klubben och klubben kommer att ta dig om man stöter på dig ute eller leta efter dig, man glömmer inte.
Att den stora skillnaden mellan invandrargäng och mc folket skulle bestå i att invandrargängen är släkt och vänner visar att du är ganska dåligt påläst, du kan ta nästan vilket chapter som helst och du kommer att hitta bröder, söner och fäder barndomsvänner kusiner osv, det är ganska ovanligt att någon helt utomstående som inte är vän eller släkt med någon i klubben så småningom blir fullvärdig.
Förövrigt kan du ju kolla hur många ur BMC/HA mfl som blivit skjutna/dödade eller fått fett med spö av förortsgängen i dom konflikter som varit, 0 såvitt jag eller någon annan vet åt, andra hållet ser det ju inte lika dant ut dock, är man nyfiken får man forska i det på egen hand.
Och precis som du säger är mc folket människor som alla andra och det är ju hela poängen, enl somligas sätt att se på det så skulle ju tex IS vara dom allra farligaste människorna eftersom dom dödar så många och är så elaka, drogkartellerna gör ju minst lika elaka saker, i balkan kriget var dom ju inte så snälla mot varann så folk från balkan måste vara farligast eller är det kurderna för dom är ju inte alltid så snälla osv osv.
Så höja någon till skyarna är inte aktuellt, varken den ena eller andre men vad gäller våldskapital och resurser som ju frågan här handlar om så får man ju titta tillbaka för att få någon uppfattning, framtiden är ju svår att sia om, och faktum är ju att klubbarna har krigat mot många genom åren men fortsätter att växa, dynamiken i klubbarna verkar ganska oförändrad, ungefär samma andel medlemmar med fru och barn som det alltid varit, en stor skillnad som tillkommit dom senaste 5-10 åren är att medlemmar i så stor utsträckning som möjligt ska ha en vit inkomst i form av arbete eller som egenföretagare och helst skuldfria, detta av praktiska skäl då det blir lite lugnare och svårare för myndigheter att beslagta egendom/motorcykel osv.
Så innan det blivit ett riktigt krig mellan förortsgängen och mc klubbarna vilka förövrigt backar varandra idag dvs rg backar rw och vise verca så kan man ju inte igentligen svara på frågan men det finns inget historiskt som pekar på att klubbarna inte skulle hämnas fallna bröder i ett krig.

Bandidos fick ju pisk uppe i Göteborg när dom försökte testa förortskillarna och fick lägga svansen mellan benen och ge sig av, nä men ärligt MC klubbarna är kapabla till våld ja det är dom och ja dom skulle nog kunna ta fajten med förortsligorna i en kortare period, men en längre tid? Nej vi alla vet att förortsgrabbarna inte har något att förlora och skiter totalt i vilket om dom klipper en medelålders gubbe som åker runt på en harley. Och räknar du ihop alla "förorter" och alla löst sammansatta nätverk osv så skulle HA och BMC få backa. Skillnaden är som jag sa till dig, HA och BMC även fast dom är "1%are" har ett konsekvenstänk och tänker lite längre än åka runt och skjuta i orten, dom gör sina pengar i tysthet. Grabbarna i orten är tvärtom och har ett helt annat syn på saker och ting.
Citera
2018-07-08, 08:00
  #317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebigeri
Men vänta nu lite, för det första så var väl grundfrågan "kan MC gängen ta ett krig mot förorten?" Och varför i hela friden skulle dom inte kunna det, no 1. det finns fullt med kapabla individer i klubbarna för att ta hand om några araber i tex Rosengård i landet men om det skulle bli ett regelrätt krig som drar ut i tid och man skulle behöva hjälp i form av utökat manskap eller kanske någon särskild kompetens osv så ber man om det och får det också för det är nämligen det mest fundamentala hos i vart fall 1% klubbarna, när någon ber om hjälp så åker man på det och handlar det om krig så brukar medlemmarna få ett val kriga eller lämna och väljer man att lämna så gör man det i bs per automatik och en bs pga feghet anses som det mest skamliga och allvarliga dvs att man alldrig kan komma tillbaka och också per automatik får no contact vilket även gäller familj inom klubben och klubben kommer att ta dig om man stöter på dig ute eller leta efter dig, man glömmer inte.
Att den stora skillnaden mellan invandrargäng och mc folket skulle bestå i att invandrargängen är släkt och vänner visar att du är ganska dåligt påläst, du kan ta nästan vilket chapter som helst och du kommer att hitta bröder, söner och fäder barndomsvänner kusiner osv, det är ganska ovanligt att någon helt utomstående som inte är vän eller släkt med någon i klubben så småningom blir fullvärdig.
Förövrigt kan du ju kolla hur många ur BMC/HA mfl som blivit skjutna/dödade eller fått fett med spö av förortsgängen i dom konflikter som varit, 0 såvitt jag eller någon annan vet åt, andra hållet ser det ju inte lika dant ut dock, är man nyfiken får man forska i det på egen hand.
Och precis som du säger är mc folket människor som alla andra och det är ju hela poängen, enl somligas sätt att se på det så skulle ju tex IS vara dom allra farligaste människorna eftersom dom dödar så många och är så elaka, drogkartellerna gör ju minst lika elaka saker, i balkan kriget var dom ju inte så snälla mot varann så folk från balkan måste vara farligast eller är det kurderna för dom är ju inte alltid så snälla osv osv.
Så höja någon till skyarna är inte aktuellt, varken den ena eller andre men vad gäller våldskapital och resurser som ju frågan här handlar om så får man ju titta tillbaka för att få någon uppfattning, framtiden är ju svår att sia om, och faktum är ju att klubbarna har krigat mot många genom åren men fortsätter att växa, dynamiken i klubbarna verkar ganska oförändrad, ungefär samma andel medlemmar med fru och barn som det alltid varit, en stor skillnad som tillkommit dom senaste 5-10 åren är att medlemmar i så stor utsträckning som möjligt ska ha en vit inkomst i form av arbete eller som egenföretagare och helst skuldfria, detta av praktiska skäl då det blir lite lugnare och svårare för myndigheter att beslagta egendom/motorcykel osv.
Så innan det blivit ett riktigt krig mellan förortsgängen och mc klubbarna vilka förövrigt backar varandra idag dvs rg backar rw och vise verca så kan man ju inte igentligen svara på frågan men det finns inget historiskt som pekar på att klubbarna inte skulle hämnas fallna bröder i ett krig.


Min vän när du säger att jag är okunnig i frågan och sen skriver att ingen mc blivit skjuten eller nerspöad av förortsgäng vilket är helt fel. Här är några jag känner till iaf: i Göteborg fick Bandidos spö av först OG där mord (inte bara på Bandidos medlemmar men även familjer) förekom men det hände inget mot OG. I Halmstad hoppade 10 tals Bandidos medlemmar på OG ledaren några månader efter blev flera misshandlade och knivhuggna från Bandidos. Gårdstens alliansen som hade krig mot Bandidos är ett exempel på att förortsgäng är starkare än mc gäng. Sen var det inte längesen en somalier från Bredäng kvivhögg någon med HA anknytning och inget hände honom. I Landskrona sköt albanerna sönder Bandidos lokal men de går fritt i Landskrona utan att någon gör något mot dom eller Södertälje?

Visst är dom vänner och släkt i en klubb men inte runt om i världen dvs i en klubb i Göteborg eller Malmö ja men att dom har sådan relation med någon från en klubb i Tyskland är tveksamt inte sådan relation att tyska klubben skulle komma hit och mörda folk. Om du på allvar tror att Mc klubbar skulle klara av m falangen i Malmö eller Rinkebys mördarpatrull då kan jag säga förlåt men då har du ingen koll på hur dessa fungerar. Sen att klubbkamrater från andra länder ska hjälpa varandra självklart men är de beredda att dö Och döda för dig? För mc gängen måste utrota jävligt många för att gå säkra på stan. Du måste alltså ibland mörda flera syskon och släktingar för att inte någon av dom ska hämnas på dig för här är en kultur man hämtat från hemlandet blodshämnd där till och med kvinnorna uppmanar sina barn att utkräva för den döda släkten. Så hur vinner man ett sånt krig? Och mc gängen har klubbkamrater utomlands men vännen invandrare har många släktingar utomlands som kommer för att kräva blodshämnd.

Jag kan säga såhär dessa förtortsgrabbar (de äldre som är 30 år och +) när de var unga i slutet av 90 talet då hade dom mycket respekt för mc gängen och de hölls i schack av sånna sol OG eller juggarna eller albanska ligan osv men dom blev äldre, dom blev fler, bästa vänner, kusiner, släktingsr syskon som växt upp tillsammans och har även en ny genration som är barn till dom gammla kommit och blivit kriminella också och idag har dom inte respekt för mc gängen längre. Idag tjänar dom mycket pengar och är inte ett dugg beroende av mc gängen de behöver inte betala för beskydd de behöver inte hämta knark eller vapen av mc gäng och mc gäng bestämmer inte över någon förort eller någon förortsgäng. Sen är det faktiskt såhär att om du sysslar med narkotika eller vapen försäljning då är förorten en guldgruva. Dom som styr Rinkebys droghandel är grabbar och tjejer som också är uppvuxna i Rinkeby men bor i stan och har en mycket bra ekonomi.

Helt ärligt jag är ganska säker på om du åker med en mc väst till Rinkeby eller Rosengård då kommer dom stoppa dig på ett respektlöst sätt och fråga dig vad du gör här om du känner någon här som bestämmer eller vad du har för ärende här sen hoppas vi på att du inte nämner att du kanske känner deras fiender i området som dom själva krigar med för då kommer det gå illa och om du är där för Rosengårds falafel eller vad det nu är då kanske de skiter i men de lär se det som att du utamanar dom du åker med mc väst till ett sånt område, jag förstår att detta är svårt att tro att det kanske inte låter som Sverige men tro mig de här grabbarna har inget svenskt tänk de har inget med Sverige att göra det har blivit sådär speciellt senare 5 åren när 80 och 90 talisterna har tagit över från 70 talisterna och blivit ledare. Det är en hård miljö där och jag är ganska säker på att när dessa ungdomar som mördar varandra idag blivit äldre med internationella kontakter och tillgång till knark från utlandet när de blivit äldre då kommer dom ge sig på ledarna för att ta över om inte de är släkt då lär de fortsätta vara ledare. Jag vet att det ser ut som att jag höjer dessa till skyarna men så ser det ut tyvärr och alla från förorten som är uppvuxen där och är vän med dessa delar min uppfattning.
__________________
Senast redigerad av St.rock 2018-07-08 kl. 08:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback