Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-10, 09:01
  #109
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
En förändring kommer att komma trots att inskränkta människor som du inte vill det.

Hur kommer det sig förresten att du är så irrationell att du jämför brott som skadar andra människor med ett "brott" som är offerlöst?
Hur kommer det sig att du är så pass omänsklig att du tycker det är helt ok att döda människor för att dom vill berusa sig med en annan drog än just den legala dödsdrogen alkohol?
Nu går du över till personangrepp, antar att ståndpunkten är svår att försvara.
Inskränkt?
2018-07-10, 14:18
  #110
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Nu går du över till personangrepp, antar att ståndpunkten är svår att försvara.
Inskränkt?
Jag har inga problem med att försvara min ståndpunkt, det är du som inte vill svara på mina frågor.
Svara på frågorna istället för att låtsas vara förnärmad och använda det som ett argument för att dra dig ur diskussionen.

Så återigen:
Hur kommer det sig att du är så irrationell att du jämför brott som skadar andra människor med ett "brott" som är offerlöst?
Hur kommer det sig att du är så pass omänsklig att du tycker det är helt ok att döda människor för att dom vill berusa sig med en annan drog än just den legala dödsdrogen alkohol?
2018-07-10, 14:20
  #111
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Tänk, det var just det svaret jag väntade mig.

En annan tycker att det inte är något brott att råna folk.
En tredje kan inte se något brottsligt med att begå inbrott.
En fjärde tycker......osv.

Just detta tycker låter som en väldigt farlig väg för landet.

Det finns lagar och förordningar, när man börjar tycka lite godtyckligt om vad som är brott, och inte, då är vi inne på farliga vägar.
En dom grundar sig alltid i godtyckligt tyckande från rättens sida, det finns ingen objektiv tolkning av lagar.
2018-07-10, 15:21
  #112
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Tänk, det var just det svaret jag väntade mig.

En annan tycker att det inte är något brott att råna folk.
En tredje kan inte se något brottsligt med att begå inbrott.
En fjärde tycker......osv.

Just detta tycker låter som en väldigt farlig väg för landet.

Det finns lagar och förordningar, när man börjar tycka lite godtyckligt om vad som är brott, och inte, då är vi inne på farliga vägar.
Men detta är ju brott som är emot andra personer.
Och handlingen ta droger är är ett offerslöst brott.

Vad som är en farlig väg för landet, är att förbudet har kommit i det stadie där det är helt verkningslöst.
Och nu börjar de kriminella nätverken bli aggressiva i samhället för ta sina marknadsandelar.

Även ser vi i andra länder som går den omvända med lagen, att dessa får mindre problem med droger när de lättat på lagarna.
Där tex Portugal har minskat sina heroinister med 75% 15år, Estland har halverat sina dödade ett decennium.
Man ser detta över allt där man lättar på droglagarna och hur mycket skada de gör och ingen nytta.
2018-07-10, 16:23
  #113
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Jag har inga problem med att försvara min ståndpunkt, det är du som inte vill svara på mina frågor.
Svara på frågorna istället för att låtsas vara förnärmad och använda det som ett argument för att dra dig ur diskussionen.

Så återigen:
Hur kommer det sig att du är så irrationell att du jämför brott som skadar andra människor med ett "brott" som är offerlöst?
Hur kommer det sig att du är så pass omänsklig att du tycker det är helt ok att döda människor för att dom vill berusa sig med en annan drog än just den legala dödsdrogen alkohol?
Du missar, medvetet, hela inläggets poäng.

Brott är brott.
Det hjälps inte att justdu inte tycker det.
2018-07-10, 16:59
  #114
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Du missar, medvetet, hela inläggets poäng.

Brott är brott.
Det hjälps inte att justdu inte tycker det.
Nej, brott är inte brott, utan brott har offer och brott har inte offer.
Och handlingen röka på tex är ett offerslöst brott, och varför vill du jämföra detta med ett brott med ett offer?
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Att du dök upp och förpestar även den här tråden, förvånar mig inte det minsta.

Då tycker du att rättegångar är, rent och skärt, godtycke.

Tack då vet vi.
Dock stämmer det han säger att lagar är godtyckliga och måste bedömas och få prejudikat för anses mindre godtyckliga.

Varför det blev så för dig, är för du helt plötsligt börja tänka svart och vitt.
Det är alltid fallerat.
2018-07-10, 17:00
  #115
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Du missar, medvetet, hela inläggets poäng.

Brott är brott.
Det hjälps inte att justdu inte tycker det.
Du väljer att inte svara på frågan.
Varför anser du att det är ok att döda folk som tar andra droger än alkohol?
För att det är ett brott?

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Att du dök upp och förpestar även den här tråden, förvånar mig inte det minsta.

Då tycker du att rättegångar är, rent och skärt, godtycke.

Tack då vet vi.
Hur var det med "personangrepp", är det ok om du gör det?
__________________
Senast redigerad av IbrahimZlatanovic 2018-07-10 kl. 17:15.
2018-07-10, 18:00
  #116
Medlem
BigFatCones avatar
Meta-diskussioner som handlar om person snarare än sak är OT och leder till Varningar.

Mvh,
Moderator
2018-07-11, 02:38
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Tänk, det var just det svaret jag väntade mig.

En annan tycker att det inte är något brott att råna folk.
En tredje kan inte se något brottsligt med att begå inbrott.
En fjärde tycker......osv.

Just detta tycker låter som en väldigt farlig väg för landet.

Det finns lagar och förordningar, när man börjar tycka lite godtyckligt om vad som är brott, och inte, då är vi inne på farliga vägar.

Du menar alltså att du aldrig "råkat" köra aldrig så lite för fort? Gå mot röd gubbe ? Dricka lite "hemsprit"? Tjuvröka innan du fyllt ålder ,tittat på film som du inte betalat för ?

Och om du nu svarar att "men det där är ju inte allvarliga brott" så nej möjligt,men det är ju inte vad du "tycker" som är poängen.
Och om du skulle svara att "det där drabbar ju ingen annan än mig att jag får böter för fortkörning"
Nej möjligt, men det spelar ju uppenbarligen ingen roll om man får tolka din åsikt i tråden.
2018-09-04, 12:21
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90taletskrona
Jo, det är visst ett argument till att låta dem leva. Det finns än fler argument till att låta pundare leva, bara faktumet att oavsett vad man brukar är man fortfarande mänsklig och det slutar man aldrig vara. Även Anders Eklund är mänsklig oavsett att han har mördat andra. Ska vi även dödsförgifta kaffe, dödsförgifta snus, döda de som spelar för mycket datorspel och de som är överviktiga och har ätproblem? Sedan är det är ganska stor skillnad på de som brukar droger och Anders Eklund. Den enda som låter som en mördare här är du och trots att jag inte tar några droger är jag fortfarande orolig över att du inte sitter inne med din attityd.

Visst kan Anders Eklund i någon cellbiologisk mening kallas för "mänsklig" men det kan cancerceller också. Han har förverkat sin rätt att leva. Och samma gäller knarkare, för knark leder till grova våldsbrott och det är säkrare att se knarkarens rätt att leva som förverkad innan våldsbrotten begås. Jag tänker inte mörda någon, jag förespråkar att poliser får en laglig rätt att förgifta knarkare som jämställs med soldaters rätt att skjuta fiender som inte heller är mord.
2018-09-04, 12:24
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nej, tyvärr så funkar det inte.

Nej du ljuger, och även om det var sant så stämmer det inte på andra.
Sen går det inte punda på cannabis, hade det varit amfetamin så kanske.

80% av våldsbrotten är gjorde under påverkan av alkohol.

Varför ska man skjuta och knivhugga för, låter mer som du pratar om de kriminella nätverken nu.

Nej, du ljuger.

Har du anhöriga som använder droger, och du inte ens märker detta.
Hur är det ett problem, mer än ett fiktivt sådant och i ditt huvud?

Sedan du inte kommer med källor till dina påståenden, så är det påståenden som inte är värda nått.

Knark leder visst till våld. Även om du inte alltid ser det själv.
2018-09-04, 12:24
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Sluta ljug själv. Du har inga vänner. Alla vet att du inte har några vänner.

Jo, jag har vänner. Jag är inte den enda som hatar knarkare.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback