Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-25, 08:16
  #1
Medlem
Hej vet inte om det är code 15 som är felet men när jag trycker på powerknappen så startar datorn men stänger av sig innan bios ens börjat ladda,startar igen och stänger av sig osv har precis bytt grafikkort provade att byta tillbaka till det gamla men fortfarande samma problem. Kan det vara ramminnena som är skit eller batteriet till bios?
Citera
2018-01-25, 12:24
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Rubriken säger inget alls om datorn. Utveckla ditt scenarie en aning bättre. Vad har du för hårdvara?

Du undrar om det kan vara RAM-minnet. Svårt att säga. Kör en diagnoskontroll och se efter om detta har några defekta skador.
Citera
2018-01-25, 16:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Rubriken säger inget alls om datorn. Utveckla ditt scenarie en aning bättre. Vad har du för hårdvara?

Du undrar om det kan vara RAM-minnet. Svårt att säga. Kör en diagnoskontroll och se efter om detta har några defekta skador.

Moderkort: Asrock p67 pro3
Processor: Intel core i5
Nätagg: corsair 750 watt modulärt
Ram minne 4 st 4 gb 1600mhz
Grafikkort: Asus GTX1060 6gig

Hade mer en gärna kört en felsökning problemet är att den stängs av efter två sekunder och startar om sig själv innan den ens bootar upp så jag kan komma in i bios
Citera
2018-01-25, 21:44
  #4
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera
2018-01-25, 21:45
  #5
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sironkel
Moderkort: Asrock p67 pro3
Processor: Intel core i5
Nätagg: corsair 750 watt modulärt
Ram minne 4 st 4 gb 1600mhz
Grafikkort: Asus GTX1060 6gig

Hade mer en gärna kört en felsökning problemet är att den stängs av efter två sekunder och startar om sig själv innan den ens bootar upp så jag kan komma in i bios
Ryck ur alla minnen förutom ett och prova sedan ett och ett och se om datorn startar så.
Citera
2018-01-26, 19:27
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Ryck ur alla minnen förutom ett och prova sedan ett och ett och se om datorn startar så.

Har prövat dom en och en även både minne och minnesplatserna nu och med samma problem som förut. Startar fläktarna i 4 sek och sen dör och fortsätter så hela tiden till jag stänger av nätagget. Har bara rammimme processor och nätagget in kopplat så det bör rimligtvis antingen vara proscessorn eller ram minnen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback