Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-02-23, 19:44
  #97
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomycurse
Kan någon förklara det här med barn och den berömda tickande biologiska klockan?
Jag är en kvinna 24 år ung och har aldrig förstått den här "barnhetsen" eller vad man ska kalka det.

Ska väl tilläggas att jag är en riktigt pojkflicka som hellre varit ute i garaget med min kära far än suttit och lekt med dockor eller hoppat hopprep om det kan tillföra något i diskussionen.

Till sak, jag har aldrigt tyckt om barn på några fronter utan tycker i regel att dom är helt sanslöst jobbiga och allt anbat negativt ni kan tänka er. Nu har det blivit någon form av babyboom på jobbet då flera av nästan jämngamla kollegor ska ha tillökning i vår/sommar och med detta kommer ju då det klassiska tjatet:- jaha, när är det din tur då? En mening som jag lätt skulle kunna köra ned i halsen på den som frågar, tillsammans med påståendet:- det kommer när du blir äldre, du ändrar dig.

Både jag och sambon har alla förutsättningar att både klara av och kunna vara djävulskt bra föräldrar om vi bara ville, men vi är inte intresserade.

Det känns liksom som att det kostar mer än det smakar med barn, jag kan ärligt och kanske lite oförskämt säga att jag förstår verkligen inte.

Förstöra kroppen, bli fullständigt bunden i minst 18 år för att sen inte kunna slappna av ialla fall just för att man alltid kommer vara en förälder så man kommer alltid att bry sig.

Jag kan uppriktigt bli förbanbad mär folk är så fruktansvärt lyckliga över kommande tillökning för jag får uppfattningen att dom fattar inte vad dom just ställt till.med, i princip förstört resten av sina liv.

Som sagt vill jag försöka förstå hur längtan efter något som man aldrig upplevt kan vara så stark att man utsätter sig för detta!?

Jag vill ha förklaringar och inga svar som innehåller dumheter, men högt i tak tack.👌😇

Jag vet inte om jag är alldeles för cynisk, men jag inbillar mig att de flesta skaffar barn för att det förväntas av dem. Själv skulle jag aldrig göra det.
Citera
2018-02-23, 19:51
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag vet inte om jag är alldeles för cynisk, men jag inbillar mig att de flesta skaffar barn för att det förväntas av dem. Själv skulle jag aldrig göra det.

Att skaffa barn är det naturliga. Jag tycker det är fullständigt obegripligt att någon inte vill ha barn. Vad var det som gick fel med dem?

Den starkaste relationen du kan ha i livet är den mellan förälder och barn. Det finns inget som kommer i närheten.
Citera
2018-02-23, 20:36
  #99
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Att skaffa barn är det naturliga. Jag tycker det är fullständigt obegripligt att någon inte vill ha barn. Vad var det som gick fel med dem?

Den starkaste relationen du kan ha i livet är den mellan förälder och barn. Det finns inget som kommer i närheten.

Jaha, man ska skaffa barn för att djuren gör det.
Citera
2018-02-23, 22:35
  #100
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Folk med dåliga gener vill ej fortplanta sig. Naturens lag. Du var förmodligen ett misstag tyvärr.
Några klarar sig alltid igenom darwinismens nålsöga men det hör till.
Citera
2018-02-27, 22:40
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Att skaffa barn är det naturliga. Jag tycker det är fullständigt obegripligt att någon inte vill ha barn. Vad var det som gick fel med dem?

Den starkaste relationen du kan ha i livet är den mellan förälder och barn. Det finns inget som kommer i närheten.

Det jag tänker på är ju hur folk innan dom skaffar barn kan vara så tvärsäkra på att de verkligen vill ha barn när de väl kommit? En person som väljer att inte skaffa barn är ju i regel relativt säker på att de inte vill ha barn, det är ju på ett sätt lättare att forlora mer om man skaffar barn än om man inte gör det då man vet hur livet utan barn är...missförstå mig rätt i min tanke.
Citera
2018-02-28, 16:04
  #102
Medlem
idiamindadas avatar
Jag tycker uppriktigt synd om de utan barn, både ofrivilligt och de som säger sig valt det. En gång lät jag också som TS, ung och tvärsäker på att jag inte gillade barn. Tiden gick och något gnagde, men fortfarande samma tvärsäkerhet. Tillsist kom jag fram till vad som saknades, träffade en fertil kvinna och två barn kom.

Visst, det blir smått med egentid och man blir själv placerad på delad 27de plats. Men utan barn finns det liksom ingen mening imho. Men tids nog kommer man till den insikten, eller inte. Huvudsaken är att man är glad.
Citera
2018-03-01, 12:31
  #103
Avstängd
Finns inget positivt överhuvudtaget med barn. Du offrar tid, energi, pengar, frihet mm.
Människor som skaffar barn är såna utan egen vilja, de gör vad de tror att man förväntas göra. Patetiskt
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback