Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-24, 21:53
  #1
Medlem
AndersEklunds avatar
Vet inte om det är rätt forum.
Men jag har en TP-LINK UH700 7-Port Hub USB 3.0.
Fick den av min kompis men vet ej vad jag ska ha den till.

Så kan någon berättade vad det är för något, vad man använder den till osv.

Sen vill jag passa på att fråga, hur mycket kan jag sälja den för på köp och sälj sidor? Nota bene, förpackningen är obruten och plasten sitter Kvar runt kartongen.
Citera
2018-01-24, 22:00
  #2
Medlem
ElvisFans avatar
Du kan koppla in sju stycken USB-prylar till ett USB-uttag i till exempel din dator via Hubben.
Citera
2018-01-24, 22:15
  #3
Medlem
kl4sseKocks avatar
Fina grejer det där, dock får du nog inga större summor för den.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2765027
Citera
2018-01-25, 02:02
  #4
Medlem
AndersEklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Fina grejer det där, dock får du nog inga större summor för den.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2765027

Tror du man får 200kr för den?
Citera
2018-01-25, 02:15
  #5
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
Tror du man får 200kr för den?
I och med att den är oanvänd och obruten förpackningen så är det inte helt omöjligt om du hittar rätt köpare.
Citera
2018-01-25, 03:50
  #6
Medlem
AndersEklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
I och med att den är oanvänd och obruten förpackningen så är det inte helt omöjligt om du hittar rätt köpare.

Men vad för slags köpare borde jag inrikta mig på vid en eventuell försäljning? Datormänniskor? Mobilintresserade?
Citera
2018-01-25, 04:06
  #7
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
Men vad för slags köpare borde jag inrikta mig på vid en eventuell försäljning? Datormänniskor? Mobilintresserade?

Ja, ungefär. Fast att du fick den gratis är inte särskilt förvånande:

Usel
11 mån sedan
Fullstendig søppel. Jeg har en minnepenn jeg kan lese fra i 400 MB/s når den er koblet rett i PC-en, men gjennom denne hubben får jeg maks 20-30 MB/s. I tillegg til dette så slutter hubben å fungere fullstendig når jeg prøver å bruke den gjennom en aktiv USB forlenger. Minnepennen gjennom den aktive USB forlengeren fungerer i full hastighet.

Styr unna denne USB hubben.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2765027
Citera
2018-01-25, 04:51
  #8
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
Men vad för slags köpare borde jag inrikta mig på vid en eventuell försäljning? Datormänniskor? Mobilintresserade?
Ja precis, har du facebook kan du gå med i någon köp/sälj grupp som inriktar sig på dator/teknik.
Citera
2018-01-25, 12:10
  #9
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera
2018-01-30, 19:19
  #10
Medlem
AndersEklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Ja precis, har du facebook kan du gå med i någon köp/sälj grupp som inriktar sig på dator/teknik.

Är medelm i kanske 20 grupper köp o sälj på Fb. Från norra till södra ill vänstra o östra Sverige grupper.
La ut för 150kr men ingen vill köpa den.

Är det tillåtet att annonsera ut den på Flashback eller är köp o sälj emot reglerna?
Citera
2018-01-31, 16:17
  #11
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
Är medelm i kanske 20 grupper köp o sälj på Fb. Från norra till södra ill vänstra o östra Sverige grupper.
La ut för 150kr men ingen vill köpa den.

Är det tillåtet att annonsera ut den på Flashback eller är köp o sälj emot reglerna?
Tradera då är ju bud bindande, attans att jag precis har köpt en annars hade jag nypt den direkt.
Citera
2018-01-31, 16:29
  #12
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
Är medelm i kanske 20 grupper köp o sälj på Fb. Från norra till södra ill vänstra o östra Sverige grupper.
La ut för 150kr men ingen vill köpa den.

Är det tillåtet att annonsera ut den på Flashback eller är köp o sälj emot reglerna?


Testa sweclockers.com där brukar det vara lätt att sälja datorprylar.

Köp och sälj på Flashback funkar inte eftersom man inte kan vara anonym när man säljer en pryl.

Tänk på att om du nu testar sweclockers och sätter ut en annons där, om du inte heter Anders Eklund på riktigt så blir det väldigt enkelt att ta reda på vem du är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback