Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-26, 11:51
  #13
Medlem
cybergrodans avatar
http://www.gd.se/gavleborg/gavle/eft...rg-tar-timeout

Citat:
De senaste dagarna har skarp kritik riktats mot Mittmedia och Gefle Dagblad i publiceringar som handlat om tidningens ansvar för en tidigare medarbetares död.
Citat:
– Min redaktion behöver lugn och ro, och få en chans att läka efter en svår tid. Det förtjänar alla fina medarbetare. Jag är just nu inte den bästa ledaren jag kan vara för Gefle Dagblad och då ska jag inte heller vara det. Jag är både trött och ledsen, och jag behöver tid för reflektion, säger chefredaktör och ansvarig utgivare Anna Gullberg som kommer att vara borta tre månader.
Citera
2018-01-27, 12:37
  #14
Medlem
Det som är mest fascinerande är hur tidningen väljer att exponera det äckliga jättefettot Gullberg på bild i tid och otid. Får kräkkänslor varje gång jag ser äckelfettot. Är man så smällfet som hon är bör hon ligga klädsamt lågt med att vara med på bild så mycket som hon är.
Citera
2018-12-01, 21:22
  #15
Medlem
-GGs avatar
En vuxen person som visserligen behandlas illa och obegripligt på sin arbetsplats, av för henne betrodd arbetsgivare, men får ändå två årslöner när hon slutar, ältar vidare och dör. Det största felet ligger (eller låg) helt klart hos SW. Fånigt beteende av en känslig Pk-individ som uppenbarligen inte var rustad för världen utanför bubblan. Pk-människor kännetecknas ofta av två personlighetstyper; känsliga och extremt villiga att vara gruppen till lags, lättlurade och lättledda, eller iskalla psykopater som inte drar sig för någonting och försvarar allt den egna gruppen gör mot motståndaren.

Att inte äta för att din före detta arbetsgivare anklagat dig för att vara illojal? Vem bryr sig. Seriöst. Gå vidare och var glad åt en jätte-utbetalning som är få förunnat de som tvingas sluta. Nu gjorde hon ju inte det, och det handlade nog mer om henne än om MM.
SW skrev också en hel del oläslig och odräglig Pk-smörja. Hennes pekpinnar och moralism lär ju inte vara speciellt saknad hos allmänheten.

MIttmedia skiljer sig knappast från andra värdegrundshus inom det svenska medielandskapet. Dasspapper, är det bästa beskrivande ordet.

Historien har en bisarr underton.
__________________
Senast redigerad av -GG 2018-12-01 kl. 21:31.
Citera
2018-12-01, 21:23
  #16
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Det som är mest fascinerande är hur tidningen väljer att exponera det äckliga jättefettot Gullberg på bild i tid och otid. Får kräkkänslor varje gång jag ser äckelfettot. Är man så smällfet som hon är bör hon ligga klädsamt lågt med att vara med på bild så mycket som hon är.

Hon är vidrig. Hon och hennes hånflin.
Citera
2018-12-02, 01:03
  #17
Medlem
Tidningen Journalistens reportage från kritik:
Nu kommer kritik från ett annat håll, nämligen mot Journalistens granskning. Det är PeO Wärring, tidigare huvudredaktör och ansvarig utgivare för EK-koncernen, som skriver att Journalisten borde be om ursäkt, i en krönika hos Medievärlden. Han anser att publiceringen är "bland det värsta jag sett".

Helena Giertta ser däremot ingen anledning att be om ursäkt för artikeln.
– De uppgifter vi har pekar på att behandlingen av henne ledde till att hon blev sjuk. Vi har pratat med flera personer som blivit sjukskrivna på grund av hur de har behandlats av Mittmedia som arbetsgivare.

https://www.resume.se/nyheter/artikl...rsta-jag-sett/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback