Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-10, 23:46
  #889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Alltså du fattar verkligen inte att det är en fundamental skillnad på chips och cigg. Om jag står och tar skydd av regn i en busskur i är det inte ovanligt att WT:et bredvid mig passar på att ta en ciggis. Riktigt vidrigt och jag måste stå där i röken som luktar apa. Om WT:et däremot mumsar på en påse chips märker jag det inte ens.

"Det finns ju annat som luktar" kanske någon invänder. NEJ! Det finns INGET som luktar ens 1/10 så mkt som en rökare 2 decimeter bort.

Jag snackar inte om lukten. Min poäng är hur mycket man ska acceptera att staten förbjuder.

Om vi går med på att dom förbjuder rökning utomhus så är steget inte långt till att förbjuda kolgrillar, eller majbrasor, eller stearinljus. Sen förbjuds parfym, hårsprej och tuggummi (tänk på alla allergiker, för att inte tala om alla ”överkänsliga”).

Innan du vet ordet av så har dom förbjudit grönt te och doftljus. Då är det inte lika roligt kanske?
Citera
2018-07-11, 09:42
  #890
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coquille
Jag snackar inte om lukten. Min poäng är hur mycket man ska acceptera att staten förbjuder.

Om vi går med på att dom förbjuder rökning utomhus så är steget inte långt till att förbjuda kolgrillar, eller majbrasor, eller stearinljus. Sen förbjuds parfym, hårsprej och tuggummi (tänk på alla allergiker, för att inte tala om alla ”överkänsliga”).

Innan du vet ordet av så har dom förbjudit grönt te och doftljus. Då är det inte lika roligt kanske?

Väldigt långsökt. Tobaksindustrin får helt enkelt anpassa sig och producera produkter som kan användas utan att det drabbar andra i närområdet.
Citera
2018-07-11, 10:06
  #891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coquille
Jag snackar inte om lukten. Min poäng är hur mycket man ska acceptera att staten förbjuder.

Om vi går med på att dom förbjuder rökning utomhus så är steget inte långt till att förbjuda kolgrillar, eller majbrasor, eller stearinljus. Sen förbjuds parfym, hårsprej och tuggummi (tänk på alla allergiker, för att inte tala om alla ”överkänsliga”).

Innan du vet ordet av så har dom förbjudit grönt te och doftljus. Då är det inte lika roligt kanske?

Majbrasor och grillar är redan strikt bundna till en viss plats. Hade folk eldat doftljus bland folk hade de blivit vansinniga. Dina jämförelser är trams.

Tuggummi stör ingen, luktar inte ond bråd död.
Citera
2018-10-19, 15:06
  #892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Alltså du fattar verkligen inte att det är en fundamental skillnad på chips och cigg. Om jag står och tar skydd av regn i en busskur i är det inte ovanligt att WT:et bredvid mig passar på att ta en ciggis. Riktigt vidrigt och jag måste stå där i röken som luktar apa. Om WT:et däremot mumsar på en påse chips märker jag det inte ens.

"Det finns ju annat som luktar" kanske någon invänder. NEJ! Det finns INGET som luktar ens 1/10 så mkt som en rökare 2 decimeter bort.

Komiskt när dom till och med har debatt på tv angående rökning.
Tycker själv att det är patetiskt med överkänsliga översittare, som blir totalt galna vid minsta antydan av röklukt.

Att några sekunders ofrivillig röklukt besvärar er, bevisar endast hur ni är som personer.
Är själv inte rökare, men bryr mig inte det minsta om någon står och röker bredvid mig.
Citera
2018-10-19, 15:10
  #893
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Komiskt när dom till och med har debatt på tv angående rökning.
Tycker själv att det är patetiskt med överkänsliga översittare, som blir totalt galna vid minsta antydan av röklukt.

Att några sekunders ofrivillig röklukt besvärar er, bevisar endast hur ni är som personer.
Är själv inte rökare, men bryr mig inte det minsta om någon står och röker bredvid mig.

Så om du sitter i ett slutet rum med en annan person och den envisas med att lägga århundradets äggmökar så hade du inte stört dig mao..?
Citera
2018-10-19, 15:18
  #894
Medlem
Returpappers avatar
Röstar man på sossarna så får man stå ut med deras förbudsiver. Jag är glad att slippa röken men tycker att förbud ska man vara sparsam med. Det blir lätt en vana att föreslå förbud på allt möjligt man inte gillar. För mycket Östtyskland och Sovjet när klåfingriga världsförbättrare ska göra gott..
Citera
2018-10-19, 16:51
  #895
Medlem
Att försvåra eller förbjuda farliga och giftiga saker är väl possetivt i det långa loppet. Men klart att några kommer tycka det är jobbigt i övergångsfasen.
Citera
2018-12-12, 17:24
  #896
Medlem
Harry_s avatar
säg att förbudet inkluderar vattenpipor oxå ?
Citera
2018-12-12, 17:35
  #897
Medlem
Skitbra beslut enligt mig.
Nu ska bara alkoholen förbjudas med, sen kan vi få ett riktigt bra samhälle. Vad är det för skräpmänniskor som måste inta alkohol för att fungera socialt. Kan det bli mer patetiskt?
Citera
2018-12-15, 02:19
  #898
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle000
Får in rök från uteserveringen under mig under säsongen vilket är äckligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Alldeles utmärkt.
Citat:
Ursprungligen postat av mormoranna
HALLELUJA! Bästa som kunde hända!...
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Bra. Äntligen kanske man kan slippa skiten i offentliga miljöer.

Blev så glad att så många vill ha rökförbud. Största problemet för mig är tågplattformar där jag inte kan fly från röken, jag är allergiker. En tidsfråga innan tobak totalförbjuds.
https://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6kf%C3%B6rbud
https://upload.wikimedia.org/wikiped..._the_World.png
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback