Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-24, 06:56
  #1
Medlem
PropusGhandis avatar
Varför är Sverige så politiskt efterblivet? Hur KAN man göra såhär?

Läser vi länken nedan plus en lokaltidning (?) om att flera svenska jihadister får skyddad identitet efter att ha kommit hem igen.

1. Varför får de skyddad identitet? Utifrån hot från andra?
2. Varför sitter de inte i fängelse? Det framstår som helt vansinnigt för mig.

Svaret är ju i stort att svenska politiker är unikt underliga. Men jag undrar i sak också. Hur kan detta motiveras?

Krigsförbrytare eller terrorister kan alltså inte bara gå lösa och oidentifierade, utan även identifierade och skyddade. Vansinne.

Citat:
IS - Daesh - har mördat tiotusentals och fördrivit miljontals människor. Bedrivit folkmord, etnisk rensning och försökt skapa en teokratisk diktatur. Hur kan svenska medborgare som har ingått i en av historiens värsta mördarsekter leva fritt - ibland med skyddad identitet - i Sverige? Det är en ytterlighet även för det Sverige som har blivit. En ytterlighet även för passiva och naiva svenska politiker.

När vi inser att det finns militanta jihadister som har deltagit i dessa övergrepp och folkmord mitt ibland oss så bör vi inse att det har gått alldeles för långt. Det finns en historia här av undfallande politiskt agerande som lett upp till detta. Den gäller både sittande regering som Alliansen. Ingen har antagit lagar och fungerande strategier. IS/Daesh har varit aktiva under båda blocks regeringstider.

Oförmågan att diskutera problematiken med extremism,
oförmågan att skapa en adekvat lagstiftning,
oförmågan att få bort dessa mördare från våra gator och in i fängelser.
Om du har deltagit i att på något vis bistå en terrorsekt i att kunna mörda civila och begå övergrepp så hör du hemma i en cell. Både som straff och som förvar där en sådan individ inte tillåts skada andra.
Medborgerlig Samling kommer inte att vika sig vare sig för dessa terrorister eller apologeter som anser att detta är en normal utveckling. Vi anser att det är något av ett sjukdomsbevis att detta fortfarande fortgår. Det återaktualiseras när uppgifter om att flera krigsförbrytare upptäcks i Sverige.

I övrigt så anser vi att det inte finns något som heter "IS-krigare" eller "IS-resenärer". Vi talar om terrorister och mördare. Beklagligt nog är oproportionerligt många från Sverige, eller uppvuxna i Sverige. Det hade inte behövt vara så.

https://www.facebook.com/Medborgerli...location=group
Citera
2018-01-24, 07:03
  #2
Medlem
Sebzors avatar
Avrättning vore en lämpligare metod mot dessa individer.
Citera
2018-01-24, 07:06
  #3
Avstängd
Idioter, förbannade jävla idioter. Vad fan ska det bli av er totalt inkompetenta idioter? Ska jag ens försöka börja förklara för dig vad som pågår? -.-'
Citera
2018-01-24, 07:09
  #4
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks
Idioter, förbannade jävla idioter. Vad fan ska det bli av er totalt inkompetenta idioter? Ska jag ens försöka börja förklara för dig vad som pågår? -.-'

Ja tack, vill du göra det?
Citera
2018-01-24, 07:33
  #5
Medlem
Callebiltes avatar
I princip i alla andra länder skyddar staten sina medborgare genom att fängsla eller avrätta terrorister.

I Sverige skyddar staten terroristerna genom att ge dem hemlig identitet... Bra sätt att få de övriga 99,9999% medborgare att känna sig trygga...

I en fungerande demokrati så utför politikerna folkets vilja. Är det verkligen så här folket vill ha det? Att man skyddar terroristerna?

Det måste va Stockholmarna som vill skydda terroristerna för i övriga Sverige som jag åker runt i verkar folkets vilja vara något annat... något som inkluderar tjära och fjädrar...
Citera
2018-01-24, 07:43
  #6
Medlem
Kipps avatar
Man kan ju hoppas att ”skyddad identitet och boende” innebär en kula i nacken och en grop i skogen. Men mycket att hoppas på.
Citera
2018-01-24, 08:13
  #7
Medlem
Bland dem framsta anledningarna till att krigs brotslingar far skyddad identitet beror pa dem beromda svenska fegheten. Den visade sig redan under andra varldskriget da svanskarna valde att dra ner byxorna och lata tyskland gora sin grej med dem.
Som tack for hjalpen hjalper Sverige in Tyskland i Norge och som en foljd av det dog manga av vara norska grannar.
Detta var en mindre bra strategi redan da, da Tyskland hade tankt be Sverige dra ner byxorna en sista gang for att sedan avrattas.

Vi ser samma strategi nar invandringen tog fart under Juguslavien fall.
Absolut ar alla valkommna sager Sverige och segmenterar skiten ur dem for att det inte skall bli oroligheter pga olika asikter inom religion. Fete Jesus hur dum far man bli?
Ni kan nog resten av historien. Fororter skapades i raketfart och nagon plan for interagering fanns inte.

Det ar inte mycket som fungerar som det skall i Sverige men det tar vi i en annan trad.
Det ar en sjalvklarhet att krigsforbrytare skall lasas in, fragan ar varfor dem skall lasas in har?
Har Sverige verkligen rad med det? Det var en retorisk fraga och svaret ar ett givet nej.
Sverige ar ett land i kris men anvander sig av struts metoden och stoppar huvudet i sanden.

I resten av norden aker de in om de besitter samma bakrund som vi diskuterar men inte i Sverige. Sveriges politik paminner om ett trotsigt barn och det kommer att bli svea rikets fall.

Om man gor som man alltid har gjort blir det som det alltid har blivit. Svart? Nej Forsent? Ja

Jag hor folk skrika avrattning och det kan man tycka vad man vill om men det kanns som det ar samma folk som skriker glapord efter Ryssland nar dem stadar upp i krigslander.

Jag lider med alla barn och aldre som inte kan ta sig harifran. Till alla andra vill jag ge en uppmaning och det ar att lamna denna sjunkande optimist jolle som kallas Sverige.

Min asikt ar att det har gatt for langt och gar inte att radda. Lat Sverige styra sig sjalv ner i avgrunden.
De som stannar har en mork tid framfor sig och har ni tur och overlever sa blir ni flykningar.
Tror ni att svenskar blir lika varmt valkommna av andra lander som flyrningar blir av svenska staten?

Jag tror inte den samlade IQn i riksdagen overstiger antalet ben pa en koksstol.



Det var mina 50 btc
Citera
2018-01-24, 08:53
  #8
Medlem
fittslems avatar
Gissar att Dan Eliasson säkert var med på ett hörn när våra kära våldtäkts och halshuggningstörstiga terrorister hade tröttnat och ville återigen komma tillbaka till bidragen i Sverige.

Jag antar att jargongen gick nånting så här när deras framtid skulle tas beslut om.

"Men tänk på den stackars terroristen, var har han gått igenom för hemskheter? Vad för trauman som han bär med sig? Klart vi ska hjälpa honom."

Sverige blir bara mer och mer efterblivet. Våra grannländer ja hela världen skrattar åt oss.
__________________
Senast redigerad av fittslem 2018-01-24 kl. 08:56.
Citera
2018-01-24, 08:56
  #9
Medlem
flaskborstes avatar
Förutom att det är helt idiotiskt att skydda dessa kräk så lär det få andra allvarliga konsekvenser.

Jag kan föreställa mig att ett "Svenskt medborgarskap" tappar i värde för övriga medborgare. Detta kan innebära att Svenskarnas pass kommer att ses på ett sämre sätt av andra länder och att vissa länder helt enkelt inte släpper in folk som vill semestra i landet eller arbeta för den delen.

Jag tycker att ett Svenskt pass/medborgare tappat i status redan i många länder.

Vi kommer nog att få uppleva att allt fler länder tackar nej till att släppa in "Svenskar" i sina länder just för att det kan vara terrorister under nya namn och åldrar. Att vi inte tar fingeravtryck och DNA på de som kommer hit ökar denna risk betydligt.

Numera är det besvärligt att resa till ex USA då de kräver långtgående information om de som vill komma in i landet. Att tro att detta enbart beror på Amerikanska lagar är naivt, Naturligtvis så har just denna politik försämrat relationerna med USA och andra länder.
Citera
2018-01-24, 12:14
  #10
Medlem
Alltså varför gör de såhär? SD kommer härmed vinna med 80%!
Citera
2018-01-24, 12:43
  #11
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PropusGhandi
Varför är Sverige så politiskt efterblivet? Hur KAN man göra såhär?

Läser vi länken nedan plus en lokaltidning (?) om att flera svenska jihadister får skyddad identitet efter att ha kommit hem igen.

1. Varför får de skyddad identitet? Utifrån hot från andra?
2. Varför sitter de inte i fängelse? Det framstår som helt vansinnigt för mig.

Svaret är ju i stort att svenska politiker är unikt underliga. Men jag undrar i sak också. Hur kan detta motiveras?

Krigsförbrytare eller terrorister kan alltså inte bara gå lösa och oidentifierade, utan även identifierade och skyddade. Vansinne.

Var är länken till lokaltidningen du talar om?
Citera
2018-01-24, 13:24
  #12
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Var är länken till lokaltidningen du talar om?

Expressen och Skånska dagbladet har skrivit om detta.

https://www.expressen.se/nyheter/hun...r-atervandarn/

Citat:
En del av återvändarna har valt att byta namn. Inte sällan bor de hos släktingar eller vänner, fortfarande med ryggen vänd från det samhälle de lämnade för att ansluta sig till kriget.

Andra har bett om samhällets hjälp och fått skyddade personuppgifter. Skälen kan vara många, men ett par av dem har haft kontakt med svensk Säkerhetspolisen efter hemkomsten.

http://www.skd.se/2017/06/25/is-krig...titet-i-skane/

Citat:
När han återvände till Sverige våren 2016 hävdade han själv att han bott i staden för att utföra hjälparbete, men enligt värvningsdokument som läckt ut från IS hade han anmält sig frivillig till stridande förband.

När Expressen når honom bor han i Sverige under skyddad identitet och säger att han ”bara vill glömma allting”.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback