Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-23, 23:59
  #1
Medlem
DXmans avatar
Hej!

har lite samples som jag tänkte leka med ikväll som jag inte rört på några år men ser nu att dom har förvandlats till !bt filer!? jag kan spela dom i winamp men kan inte öppna dom i något annat program vilket gör dom värdelösa, hittar inget program som kan hjälpa mig så letar mig ut till er. någon som vet?

Mvh
Citera
2018-01-24, 00:03
  #2
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXman
Hej!

har lite samples som jag tänkte leka med ikväll som jag inte rört på några år men ser nu att dom har förvandlats till !bt filer!? jag kan spela dom i winamp men kan inte öppna dom i något annat program vilket gör dom värdelösa, hittar inget program som kan hjälpa mig så letar mig ut till er. någon som vet?

Mvh
Testa om det här kanske funkar.
https://www.zamzar.com/
Citera
2018-01-24, 00:07
  #3
Medlem
DXmans avatar
nä tyvvär det gick inte, förstår inte vad som har hänt dom brukade vara Flac filer. nu hittar jag inget sätt alls att konvertera dom..
Citera
2018-01-24, 00:14
  #4
Medlem
I Winamp kan du konvertera till wav och sen därifrån går det ju att skapa mp3. Du går via Options->Preferences->Plug-ins->Output Nullsoft Disk Writer
Citera
2018-01-24, 00:22
  #5
Medlem
DXmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Slave
I Winamp kan du konvertera till wav och sen därifrån går det ju att skapa mp3. Du går via Options->Preferences->Plug-ins->Output Nullsoft Disk Writer

Woooow Tusen tack hurrö!! visste att man kunde göra det långt inne men inte lekt med winamp sedan dackefejden, Grymt!!!!
Citera
2018-01-24, 00:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DXman
Woooow Tusen tack hurrö!! visste att man kunde göra det långt inne men inte lekt med winamp sedan dackefejden, Grymt!!!!
Inga problem! Det går ju att lösa det mesta "bara" man vet hur man gör.
Citera
2018-01-24, 00:36
  #7
Medlem
DXmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Slave
Inga problem! Det går ju att lösa det mesta "bara" man vet hur man gör.

jag hade tänkt streama genom winamp och sen rippa min egen stream annars haha skönt att det löste sig den smidigare vägen. som sagt tack !
Citera
2018-01-24, 18:26
  #8
Medlem
W.Irvings avatar
Rock on!
Men tråden gör sig nog bättre nån annanstans.


Programvara: Windows --> Egen musik: teknik, instrument, inköp och produktion
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback