Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-26, 04:18
  #25
Medlem
Tycker tjack sitter i för länge..
Vi kör RC, går ur på nån timme om du återdoserar.
Vi är väl inne på tredje dygnet, och vill man sova så är det bara att sova.
Citera
2018-01-26, 09:27
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Men att vara igång på en gubbe tjack på 3 dagar kan väll inte vara möjligt? Och särskilt inte om man snortar??
Ja 3-4 gubbar slår du lätt i dig på ett dygn för att vara duktigt påtänd hela tiden, och självklart läggar man i extra i lösningen för skönare rusch!

Det kan det säkerligen vara, tar jag en bomb av bra kvalle på ca 0.2 en fredag kväll blir det ingen sömn förns ett dygn senare. Skulle jag mot förmodan fylla på mår min kropp bedrövligt dåligt.

3-4G på ett dygn........ Hua
Citera
2018-01-27, 18:43
  #27
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slydz
Det kan det säkerligen vara, tar jag en bomb av bra kvalle på ca 0.2 en fredag kväll blir det ingen sömn förns ett dygn senare. Skulle jag mot förmodan fylla på mår min kropp bedrövligt dåligt.

3-4G på ett dygn........ Hua
Ofan! Om der vore så ekonomiskt!
Citera
2018-02-08, 21:34
  #28
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLASH11
Hahhaha! Lite så är det faktiskt med mig också. Tar det inte alls ofta men så fort jag tar det eller ladd så blir ma aktiv och en bättre människa helt enkelt! Varje gång man tar det så kmr det bli en rolig historia dagen efter.

Man är ingen färsking, tar det på daglig basis för att fungerahalvt
Citera
2018-02-09, 05:17
  #29
Medlem
Nasofermens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Kan säga det sämsta med det...

Att ruset tar slut

haha håller med fullt ut =)
Citera
2018-02-09, 06:15
  #30
Medlem
kool-g-raps avatar
Är det bara jag som tycker att äta benso till tjack är ett måste för att det ska bli njutbart? Helst både alkohol, benso och cannabis. Då kan tjack vara riktigt trevligt. Men ensamt skulle jag aldrig ta det, då har jag mått katastrof.

Bästa: Kåtheten helt klart! Varför annars tar man det? Förutom att för att kunna hålla sig vaken när man festar på downers.

Sämsta: Aptiten. Jag tål inte tjack och kan inte ta det då det dödar aptiten helt även fast jag är vrålhungrig går inte mat att trycka ner. Jag måste käka var 3-4e h för att inte må dåligt vilket inte går på tjack bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Men att vara igång på en gubbe tjack på 3 dagar kan väll inte vara möjligt? Och särskilt inte om man snortar??
Ja 3-4 gubbar slår du lätt i dig på ett dygn för att vara duktigt påtänd hela tiden, och självklart läggar man i extra i lösningen för skönare rusch!

Att inte vara vaken minst 3dygn på en gubbe kan väl inte vara möjligt så länge man inte käkar sömnisar?
3-4g på ett dygn låter helt omöjligt om det inte är grymt utblandat?
Senast jag "racade" (vilket typ aldrig händer) för att kunna jobba en hel helg delade jag och polaren på 1.5g vilket var lite för mycket. Jag hade bara 20mg stess, 4-5dl sprit och massa röka att sova på då så det hjälpte inte mycket efter 3dygn. Men kanske bara jag som har bra
Citera
2018-02-10, 18:58
  #31
Medlem
Långt rus är grymt.

Svettningarna är fan inte kul. Luktar skit såfort man får upp flåset lite.
Citera
2018-02-11, 03:44
  #32
Medlem
Bluepants avatar
Bästa:
-Förstärkta sinnen
-Allt blir roligt & intressant, man blir mycket social men sitter inte och gaggar en massa strunt som efter alkohol. Man kan ha djupa och intelligenta konversationer med främlingar.
-Effekten på musik. Ingen drog får musik att låta så bra, tydligt och tilltalande som amfetamin. Konkurrenten är väl MDMA men jag tycker numera att den musikförstärkande effekten är lite oberäknelig på MDMA.
-Möjligenheten att fokusera och arbeta effektivt på valfri aktivitet många timmar i sträck.
-Enormt ökad kreativitet, vilket är perfekt om man gillar att hålla på med konst eller skapa musik. Ingen drog gör en så praktiskt kreativ som amfetamin.
-Den enda drogen man kan må väldigt bra på, eller rent ut sagt vara euforisk, men ändå helt nykter och klar i huvudet. Ingen drog ger sån skarp eufori som amfetamin. Igen är MDMA en konkurrent men den euforin är enligt mig väldigt knarkig och dimmig. Man är ju helt borta. Men på amfetamin? Man är klarare i huvudet än när man är nykter.
-Möjligheten att "fylla på" välmåendet med valfri dopaminerg substans eller aktivitet. Triggar det belöningsystemet så fyller det på tjacket. Om det så är mat, sex, porr, cannabis, nikotin, koffein, alprazolam. Man kan vara vid stadiet att man knappt känner av tjacket längre. Så tar man en xanor och röker en joint och plötsligt är man mer tjackad och euforisk än någonsin!
-Att amfetamin är en av de substanser som ger en något som är helt ouppnåeligt annars. De klassiska substanser som ger något sådant är i princip enbart amfetamin, LSD, MDMA, Svamp. Det förstärker sinnesintrycken på ett sådant sätt att man ibland kan bli sugen på tjack enbart på grund av hur det förstärker sinnena, främst hur musik låter.
-Väldigt lätt att spela nykter bortsett från pupillerna. Hade man sluppit tefatsögonen hade åtminstone jag sett 100% nykter ut på tjack. Jävla uggleögon...

Sämsta:
-Hur tiden flyger förbi. Inget får tiden att gå så fort som tjack. 10 timmar kan kännas som 2 timmar. Otroligt irriterande när man vill njuta av tiden, som visserligen är ganska lång tid. Detta leder en ofta till att vara vaken alldeles för länge, vilket ger:
-Utslitenhet, problem med leder pga att man setat i samma position i 10h i sträck.
-Försämrad psykisk hälsa och känsloliv. Detta gäller enligt mig praktiskt taget enbart metabankat tjack, förutsatt att man inte är vaken överdrivet länge. Är man vaken max ett dygn då och då tycker jag inte att vanlig amfetamin är så dåligt för psyket. Metabankat däremot är lika illa för psyket som MDMA. Hade du inte depression och ångest innan kommer du nästan garanterat få det när du börjar hålla på med allt över minimala doser meta. Vanlig amfetamin påverkar dock inte känslolivet på sikt om man inte överdriver med doserna.
-Påverkan på hjärtat. Svårt att veta hur lilla tickaren mår. Är bröstsmärtorna pga ångest eller allvarliga hjärtproblem? Svårt att säga, man får väl hoppas på det bästa. Psyket känner man ju åtminstone av ganska tydligt.
-Orsakar torr hy, kalla fingrar, och man tycks åldras väldigt mycket fortare om man håller på och är vaken för länge. Rynkorna i pannan blir mer och mer tydliga för varje race.


I övrigt den absolut roligaste och mest givande drogen. Bortsett från biverkningarna är det ju helt klart den optimala drogen. Drömmer fortfarande om en substans identisk med amfetamin MEN som ej inverkar på ens egna dopamin, utan enbart binder sig till dopaminreceptorerna (likt LSD). På så sätt skulle man slippa att dopaminet bryts ner till adrenalin, och på så sätt sluppit 95% av de fysiska biverkningarna. En effekt identisk med tjack men med lika få fysiska biverkningar som LSD vore drömmen! Hoppas det är möjligt på något sätt.
__________________
Senast redigerad av Bluepant 2018-02-11 kl. 04:22.
Citera
2018-02-11, 20:15
  #33
Medlem
Kul i början. Men när man torska på det så blir avtändningarna värre o värre och man börja blanda in benso i leken. O då börja man hitta på massa önödig skit sen paranojan efter några dagar är ju inget man saknar.
Citera
2018-02-12, 14:29
  #34
Medlem
Positivt: det härliga pirret i magen och arbetshästen man blir i små doser.

Negativt: sömnbrist. Spyan som kommer när de börjar gå ur kroppen.

Har man några benzo så löser väl det mesta sig, dock aldrig kört särskilt hårt. Som mest i typ 2-3 dagar, moderata doser med minst en 5h sömn/dygn.
Citera
2018-02-13, 12:23
  #35
Medlem
Positivt: Man blir ubermensch, allting man gör blir kul och man är helt klar i huvudet. Det finns inget i hela världen som kan få ditt humör att svikta (förutom när det går ur såklart). Hade det inte varit för biverkningarna hade jag gått på det varje dag.

Negativt: Finns det nån drog som sliter på en på samma sätt som tjack? Nej tyvärr. Bara efter någon dag på tjacket så kan man räkna med att må dåligt. Ångest, paranoia och alla möjliga biverkningar följer det underbara ruset. Leder ofta till att man börjar med ett eskalerande blandmissbruk. Man tjackar loss i flera dagar för att sedan trycka i sig mängder med downers för att komma ner och dämpa biverkningarna. Repeat.
Citera
2018-03-18, 20:38
  #36
Medlem
Troubleholders avatar
Säger som dom flesta!

Positivt: Man blir superkreativ och ger sig gärna in i projekt.. Jag kom hem 03:45 från krogen och låg uppe till 09:30 o spelade strategispel på telefonen. Ville ingen ge upp förrens jag verkligen hade vunnit allt. Kändes som jag spelade 1 timme men blev mycket mer. Man vill gärna festa länge, gärna fram tills förmiddagen

Negativt: Sömnen. Tog amfetamin en hel helg och sov sammanlagt 2 timmar.. efter den helgen sov jag 2.5 dag (tack Gud för sommar och semester)

Föredrar faktist amfetamin före kokain. Kokain är ett mycket hårdare rus när det kommer till självsäkerhet men det försvinner förbannat fort.

Som en tidigare skrev i tråden:

På kokain vill du ragga på den finaste blondin bimbon på klubben

På amfetamin vill du citera kärlekstexter av Håkan Hellström till någon estet tjej
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback