Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-23, 21:57
  #1
Medlem
Behöver rensa upp skräpande programfiler etc, vilka gratisprogram finns där som gör jobbet och gör det bra? Finns det någon "undisputed champion" av alla sådana program? Vill undvika installera ytterligare ett skumt program..
Citera
2018-01-23, 22:01
  #2
Medlem
Flintkolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
Behöver rensa upp skräpande programfiler etc, vilka gratisprogram finns där som gör jobbet och gör det bra? Finns det någon "undisputed champion" av alla sådana program? Vill undvika installera ytterligare ett skumt program..

Jag använder https://www.ccleaner.com/ccleaner/download

Funkar prima!
Citera
2018-01-23, 22:02
  #3
Medlem
XaoqcHs avatar
Windows inbyggda (Kontrollpanelen\Program\Program och funktioner) samt CCleaner.
Citera
2018-01-23, 22:06
  #4
Medlem
Hade glömt att det programmet finns, tack så mycket! Finns det program med liknande personlighet som sköter optimering av datorn eller boostar ens webbbrowser?
Citera
2018-01-23, 22:08
  #5
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
Behöver rensa upp skräpande programfiler etc, vilka gratisprogram finns där som gör jobbet och gör det bra? Finns det någon "undisputed champion" av alla sådana program? Vill undvika installera ytterligare ett skumt program..

Revo unistaller och Total uninstall, t.e.x. Rensa sedan med Wise care eller Glary utilities.
Men sådana program rensar inte allt, inte ens när de säger det.

Det bästa är att använda programmet i min signatur ↓ ↓
Citera
2018-01-23, 22:16
  #6
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
Hade glömt att det programmet finns, tack så mycket! Finns det program med liknande personlighet som sköter optimering av datorn eller boostar ens webbbrowser?


Optimera vad, mer specifikt?
Citera
2018-01-23, 22:43
  #7
Medlem
x57s avatar
Jag har kört IObit uninstaller ett tag nu och tycker det är rätt trevligt.
Citera
2018-01-26, 20:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Optimera vad, mer specifikt?
Ett exempel är att jag bytte webbläsare från firefox till Chrome för att något virus/adware hela tiden gjorde så att firefox-ikonen på skrivbordet hela tiden blev blank, samt massa andra otrevliga grejer i samband med användning av firefox. Nu testade jag att byta tillbaka för att Chrome segar och JÄVLAR vilken skillnad! Som dag och natt på min datorn, men det jävla problemet kvarstår med firefox-skumheterna. Jag har använt samtliga verktyg på min Norton internet security och nu även med CCleaner, jag menar vad är det frågan om?
Citera
2018-01-27, 09:38
  #9
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
Ett exempel är att jag bytte webbläsare från firefox till Chrome för att något virus/adware hela tiden gjorde så att firefox-ikonen på skrivbordet hela tiden blev blank, samt massa andra otrevliga grejer i samband med användning av firefox. Nu testade jag att byta tillbaka för att Chrome segar och JÄVLAR vilken skillnad! Som dag och natt på min datorn, men det jävla problemet kvarstår med firefox-skumheterna. Jag har använt samtliga verktyg på min Norton internet security och nu även med CCleaner, jag menar vad är det frågan om?

Skanna med Malwarebytes och Zemana antimalware också.

Ibland så är det något tillägg som krånglar.
Citera
2018-01-27, 11:05
  #10
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
Ett exempel är att jag bytte webbläsare från firefox till Chrome för att något virus/adware hela tiden gjorde så att firefox-ikonen på skrivbordet hela tiden blev blank, samt massa andra otrevliga grejer i samband med användning av firefox. Nu testade jag att byta tillbaka för att Chrome segar och JÄVLAR vilken skillnad! Som dag och natt på min datorn, men det jävla problemet kvarstår med firefox-skumheterna. Jag har använt samtliga verktyg på min Norton internet security och nu även med CCleaner, jag menar vad är det frågan om?
Tog du verkligen bort profilen för Firefox när du avinstallerade Firefox tidigare? Om inte, så ligger ju "allt" personligt kvar.... Det räcker inte att bara avinstallera själva programmet Firefox.
Citera
2018-01-27, 18:02
  #11
Medlem
REVO är troligen den bästa även om jag inte testat andra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback