2018-01-28, 12:30
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Där tror jag att du har helt fel. Anledningen till att det inte skrivs så mycket om det hela i media är att det inte finns någon vinkel att skriva om längre. Jonas har blivit av med jobbet och därmed är han inte längre en offentlig person. Man kan inte skriva mer om hans sexliv för det är numera helt och hållet hans privatliv.

Man vill nog inte heller underblåsa det homohat som man märker har kommmit fram på forum som exempelvis FB genom denna historia. Det talas om att man ska slå ihjäl Jonas eller spöa upp honom, etc, etc. Vi får hoppas att inte detta händer!

Är runkbilderna och filmerna anledningen till att han blev av med jobbet?
Citera
2018-01-28, 12:39
Medlem
Picamagpies avatar
Jag har aldrig hört talas om denna Jonas förut. Han har väl bara visat sig i lokal-TV förut, eller har jag fel där? Däremot så vet ju alla kändisbögar som försvarar honom vem han är. Hur kan det komma sig?
Citera
2018-01-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Är du helt väck.
Åtskilliga män genom åren har åkt dit för att onanera på offentliga platser.
Testa googla..

https://www.dn.se/nyheter/sverige/ma...a-buss-atalas/

Ett enda exempel.

Anledningen till att det blir större med Jonas är att han själv laddar upp alla bevisen och råkar jobba som TV journalist på SVT.
Det är inte lika intressant att Bengt 57 år och arbetslös onanerar som att Jonas känd från lokalTV gör det.
Men tycker du inte att händelsen har tappat alla proportioner? det menar jag är homo fobi och beviset kan du läsa i den här tråden hur starkt en del reagerar
Citera
2018-01-28, 13:09
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaricaHase
Men tycker du inte att händelsen har tappat alla proportioner? det menar jag är homo fobi och beviset kan du läsa i den här tråden hur starkt en del reagerar

visst säkert. Om det hade varit en vit heterosexuell man som agerar så här och runkat och sprutar ner offentliga lokaler och platser så hade metoo rörelsen hoppar på honom direkt. Och anklagat honom för att ha ett sexuellt maktbeteende kopplat till. destruktiva mansnormer. Vilket kan leda till utnyttjande av svaga utsatta grupper. Feministerna hade kallat honom öppet för äckel, mansgris, snuskgubbe.
Senast redigerad av Eroticon6 2018-01-28 kl. 13:13.
Citera
2018-01-28, 13:14
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
visst säkert. Om det hade varit en vit heterosexuell man som agerar så här och runkat och sprutar ner offentliga lokaler och platser så hade metoo rörelsen hoppar på honom direkt. Och anklagat honom för att ha ett sexuellt maktbeteende kopplat till mansnormer. Vilket kan leda till utnyttjande av svaga utsatta grupper. Feministerna hade kallat honom öppet för äckel, mansgris, snuskgubbe.
Det där med att chattrunka och lägga upp runkvideos på sig själv är väl inte särskilt vanligt förekommande bland heterosexuella män eftersom publiken nästan uteslutande består av bögar, så jämförelsen framstår som en smula konstruerad.
Citera
2018-01-28, 13:19
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Är runkbilderna och filmerna anledningen till att han blev av med jobbet?

Kan man ha anställda som runkar i offentliga lokaler typ gym? Kan bara tänka mig vad han gjort som inte finns utlagt på film. Man lägger fan inte ut film där man utför sexuella handlingar på allmän plats om man vill behålla sitt arbete. Men han hade nog kvar lite vett i skallen och sa upp sig själv
Citera
2018-01-28, 13:24
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
visst säkert. Om det hade varit en vit heterosexuell man som agerar så här och runkat och sprutar ner offentliga lokaler och platser så hade metoo rörelsen hoppar på honom direkt. Och anklagat honom för att ha ett sexuellt maktbeteende kopplat till. destruktiva mansnormer. Vilket kan leda till utnyttjande av svaga utsatta grupper. Feministerna hade kallat honom öppet för äckel, mansgris, snuskgubbe.
Exakt. Tänk om det suttit en ovetandes tjej (och inte en kille som i klippet) i bakgrunden när han står och runkar på gymmet. Herrejävlar... Han hade fått fly landet.
Citera
2018-01-28, 13:25
Medlem
sjukommanolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Det där med att chattrunka och lägga upp runkvideos på sig själv är väl inte särskilt vanligt förekommande bland heterosexuella män eftersom publiken nästan uteslutande består av bögar, så jämförelsen framstår som en smula konstruerad.

Vad är argumentet? Att andra saker är OK för homosexuella eftersom dom brukar ägna sig åt det?

Själva motivet för handlingen spelar väl ingen roll. Alltså om man ejakulerar på gymutrustning som en del i en urspårad internetkultur eller bara för att man känner för det. Poängen är ju bara att det hamnar kroppsvätskor där dom inte ska hamna. Att hans "sexualitet" över huvud taget diskuteras i det här sammanhanget är ju det konstiga.

Var han heterosexuell skulle ingen skriva att han gjorde det av den anledningen, utan då skulle han bara vara ett äckel.
Citera
2018-01-28, 13:32
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjukommanoll
Vad är argumentet? Att andra saker är OK för homosexuella eftersom dom brukar ägna sig åt det?

Själva motivet för handlingen spelar väl ingen roll. Alltså om man ejakulerar på gymutrustning som en del i en urspårad internetkultur eller bara för att man känner för det. Poängen är ju bara att det hamnar kroppsvätskor där dom inte ska hamna. Att hans "sexualitet" över huvud taget diskuteras i det här sammanhanget är ju det konstiga.

Var han heterosexuell skulle ingen skriva att han gjorde det av den anledningen, utan då skulle han bara vara ett äckel.
Argumentet är att det inte ger så mycket att prata om vad som hade hänt ifall han var heterosexuell, eftersom det mest är en fantasi att heterosexuella lägger upp sådana här videos av sig själva då publiken, som sagt, främst består av bögar.

Däremot kan jag livligt föreställa mig att det finns heterosexuella män som smygrunkar på gymmet. Skillnaden är att de inte vill lägga upp filmer av det på nätet så att bögar kan runka till dessa.
Citera
2018-01-28, 13:38
Medlem
sjukommanolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Argumentet är att det inte ger så mycket att prata om vad som hade hänt ifall han var heterosexuell, eftersom det mest är en fantasi att heterosexuella lägger upp sådana här videos av sig själva då publiken, som sagt, främst består av bögar.

Däremot kan jag livligt föreställa mig att det finns heterosexuella män som smygrunkar på gymmet. Skillnaden är att de inte vill lägga upp filmer av det på nätet så att bögar kan runka till dessa.

Ja, och typ kommer på utrustning som en maktgrej. Förekommer nog.

På något sätt är det är det ju ändå en intressant jämförelse eftersom den sätter fingret på något märkligt i det svenska mediaklimatet. Själva faktumet att det kommer fram en del människor och ska försvara det här beteendet är ju anmärkningsvärt.
Citera
2018-01-28, 13:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Jag har aldrig hört talas om denna Jonas förut. Han har väl bara visat sig i lokal-TV förut, eller har jag fel där? Däremot så vet ju alla kändisbögar som försvarar honom vem han är. Hur kan det komma sig?

Tror inte de hade en aning om vem har var innan. Nu när han är känd dock kommer de till räddning. SVT är onda och anti-bögar etc. Precis vad man förväntar sig av böglobbyn. De skulle skrika häng honom om det rörde sig om en karl som gillade kvinnor.
Citera
2018-01-28, 13:44
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tror inte de hade en aning om vem har var innan. Nu när han är känd dock kommer de till räddning. SVT är onda och anti-bögar etc. Precis vad man förväntar sig av böglobbyn. De skulle skrika häng honom om det rörde sig om en karl som gillade kvinnor.
I din fantasi skulle de det, ja. Men det är bara spekulationer.

Nu när jag har läst vad den onda böglobbyn har att säga om det hela kan jag inte annat än att hålla med dem. Så länge han torkade upp sperman efter sig ser jag inte riktigt vem han skulle ha gjort illa. Det är ju inte som att SVT-anställda har förpliktat sig att inte onanera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in