Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-23, 18:15
  #1
Medlem
KuKluxKlans avatar
Såg just precis när jag skulle boka rum på Scandic att de gjort om sitt bonussystem. Tidigare var högsta nivån "Top Floor", som jag låg på. Numera är jag på "Top Level" vilket inte längre är den högsta. Scandic har infört en "Red Level" som avslöjas först när man når den.

Är det någon här som har uppnått "Red Level" och som kan berätta vad som krävs för att nå den - och vilka förmåner det för med sig?
Citera
2018-01-23, 19:13
  #2
Medlem
bongsongs avatar
Står de inget på hemsidan?
Citera
2021-10-09, 18:45
  #3
Medlem
Finns en tråd på SAS forumet tror jag.

Men de gånger jag fått en gåva som toplevel kan jag räkna på 2 fingrar. Tråkigt när man behandlas som vilken kund som helst.

Uppgradering av rum sker i stort sett aldrig heller.

Väldigt besviken på att vara trogen kund. Restaurangen är ibland inte öppen på helgen heller vilket gör att vouchers inte går att använda till något vettigt.
Citera
2021-10-10, 12:59
  #4
Medlem
godboys avatar
De olika kedjorna kör ju likartade bonussystem men de kallar nivåerna för olika saker. Någon kedja kör väl Blue, Silver, Gold Någon annan har annan nivåbeskrivning. Generellt tycker jag inte det skiljer så mycket mellan nivåerna, uppgraderad blir man typ aldrig per automatik, det sker bara när det passar hotellet och det är nog mer slumpen som avgör. Jag har blivit uppgraderad lika många gånger som "lägsta" medlemsnivå som på högsta.

Hotellens vouchers är ofta bara rena skämtet, typ 25 kr på lägsta och max 100 på högsta, och det är enbart till för att locka gästerna till deras egen ofta svindyra och mediokra restaurang.

Generellt försöker jag att inte bo för kedjorna nu för tiden, ofta bättre service och upplevelse på hotell som drivs utanför stordriftkedjorna.
Citera
2022-07-04, 14:38
  #5
Medlem
32åringens avatar
Jag har Red Level medlemskap. Det man får extra är uppgradering av rum. Det funkar för det mesta.
Du kan käka frulle och använda arbetsplats (antar att dom menar konferansrum, har aldrig nyttjat det själv) med kaffe gratis på alla scandic hotell även om du inte bor där. Man får även nyttja gymmet på fritiden. Perfekt om man bor nära ett scandic.
Sen kan man ge bort ett Top Level medlemskap till en polare en gång om året.
Man tjänar även mer poäng som man kan använda till frinätter mm, 1000 istället för 850 som Top Level har.
Vouchern är samma som Top Level, 150kr.
Tror det var allt. Det enda jag nyttjat är att uppgradera en polare till Top Level. Sen är det ju alltid bra med extra poäng till frinätter. (Om man nu inte får nog av att bo på hotell fem dagar i veckan. )
Citera
2023-07-16, 11:27
  #6
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 32åringen
Jag har Red Level medlemskap. Det man får extra är uppgradering av rum. Det funkar för det mesta.
Du kan käka frulle och använda arbetsplats (antar att dom menar konferansrum, har aldrig nyttjat det själv) med kaffe gratis på alla scandic hotell även om du inte bor där. Man får även nyttja gymmet på fritiden. Perfekt om man bor nära ett scandic.
Sen kan man ge bort ett Top Level medlemskap till en polare en gång om året.
Man tjänar även mer poäng som man kan använda till frinätter mm, 1000 istället för 850 som Top Level har.
Vouchern är samma som Top Level, 150kr.
Tror det var allt. Det enda jag nyttjat är att uppgradera en polare till Top Level. Sen är det ju alltid bra med extra poäng till frinätter. (Om man nu inte får nog av att bo på hotell fem dagar i veckan. )

Menar du att du aldrig passar på att ta en helgfrukost? Jag blir faktiskt lite nyfiken, mitt ex farsa som också är red använder aldrig någonting heller, så jag undrar om jag själv är ett undantag.

Nu jobbar jag enligt väldigt varierande scheman, men oftast 5-4. Jag har ätit gratis frukost på Scandic varje dag jag inte varit borta på jobb/utomlands sedan jag blev red. Jag tror att jag missat en dag. Nu har jag 15 minuters promenad till mitt närmsta Scandic. Jag förstår att det inte är värt om man måste köra flera mil eller har barn i vissa åldrar osv, men med dagens inflation så tycker man att folk borde passa på ibland.
Citera
2023-07-18, 15:26
  #7
Medlem
32åringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Menar du att du aldrig passar på att ta en helgfrukost? Jag blir faktiskt lite nyfiken, mitt ex farsa som också är red använder aldrig någonting heller, så jag undrar om jag själv är ett undantag.

Nä, inte en enda gång faktiskt. Jag bor fem mil ifrån närmsta scandic.
Citera
2023-11-09, 16:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 32åringen
Jag har Red Level medlemskap. Det man får extra är uppgradering av rum. Det funkar för det mesta.
Du kan käka frulle och använda arbetsplats (antar att dom menar konferansrum, har aldrig nyttjat det själv) med kaffe gratis på alla scandic hotell även om du inte bor där. Man får även nyttja gymmet på fritiden. Perfekt om man bor nära ett scandic.
Sen kan man ge bort ett Top Level medlemskap till en polare en gång om året.
Man tjänar även mer poäng som man kan använda till frinätter mm, 1000 istället för 850 som Top Level har.
Vouchern är samma som Top Level, 150kr.
Tror det var allt. Det enda jag nyttjat är att uppgradera en polare till Top Level. Sen är det ju alltid bra med extra poäng till frinätter. (Om man nu inte får nog av att bo på hotell fem dagar i veckan. )

Tjena. Snål smålänning här. Ska börja bo på Scandic 3-5 ggr i veckan nu. Du har inte möjlighet att gifta ett top level så jag kan börja samla rätt ordentligt med poäng på en gång?

snålt men testar.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2910748

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback