Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-23, 17:28
  #1
Medlem
Hej, jag gör egna gelenaglar hemma. Problemet är att varje jag gjort klart dom så lyckas det alltid bli en glipa uppe vid nagelbandet av gelén. Vilket gör att de Alltid! Fastnar hår under naglarna när man duschar eller bara drar med fingrarna genom håret. Tycker ändå att jag är noga med gelén. Så är det någon som vet vad jag gör för fel varför de blir så? Tacksam för svar!!
Citera
2018-01-23, 17:41
  #2
Medlem
Drama-Llamas avatar
Felet du gör är att du bygger gelénaglar hemma utan att ha lärt dig hur man gör. Gå en utbildning eller låt någon som kan hantverket göra jobbet nästa gång.
Citera
2018-01-23, 18:24
  #3
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackhunden
Hej, jag gör egna gelenaglar hemma. Problemet är att varje jag gjort klart dom så lyckas det alltid bli en glipa uppe vid nagelbandet av gelén. Vilket gör att de Alltid! Fastnar hår under naglarna när man duschar eller bara drar med fingrarna genom håret. Tycker ändå att jag är noga med gelén. Så är det någon som vet vad jag gör för fel varför de blir så? Tacksam för svar!!

Har du kunder? Hoppas inte de råkar ut för svamp under naglarna o annat otrevligt, har läst en del om klåpare som "bygger naglar" o det blir kattskit av allt..
Som någon redan föreslagit, en kurs eller liknande är en bra början..
Citera
2018-01-23, 19:53
  #4
Medlem
Haha nej jag gör dom bara på mig själv. Och jag har dom aldrig länge pga detta problem så om någon vet så säg
Citera
2018-02-21, 13:21
  #5
Medlem
De flesta grymma negelteknologer idag har nog suttit hemma och pillat själv utan utbildning först. Strunta i vad trångsynta människor säger.

Jag tycker också att det är galet roligt med naglar. Gör egna gelenaglar hemma, men har inte drabbats av att de släpper. På någon har det så klart hänt, men då vet jag oftast om att det är förarbetet som brustit.

Jag har inget bra svar och tänker heller inte ge råd då jag är outbildad.

Är du med i nagelamatörer på Facebook? Ska tydligen vara en jättebra grupp där dels nagelteknologer svarar på frågor samtidigt som huvudregeln är "alla har vi varit nybörjare"
Nu verkar de dock ha insläppsstopp, vilket suger.. 😅

Lycka till med naglarna!! 😃
Citera
2019-01-18, 22:15
  #6
Medlem
Kanskehjälper att vinkla händerna så gelén rinner över hela nageln, och hålla händerna uppochned innan du kör in dem i UV-lampan? Har aldrig gjort själv, men på salong, ochjag har för mig att debörjar i mitten av nageln. Kanske är där felet ligger?

Hur lång tid tar det egentligen att göra på sig själv? Och hur lyckas man någorlunda på högerhanden?
Citera
2019-01-23, 13:12
  #7
Medlem
Grejen är att du inte gör "grundarbetet" klokt. Det tråkiga jobbet som tar 100 år om man sitter hemma.
Om du inte använder primer- gör det.
Peta bort nagelbanden, torka ut nagelplattan ordentligt innan du lägger första lagret, se till så det inte bildas någon "kant" uppe eller runt nagelbandet.
Det du beskriver kallas för "släpp". Det händer när dom växer ut och behöver en påfyllning (I vanliga fall) Men det verkar mer som att det blir så på en gång för dig? Alltså tror jag att du måste jobba mer på fileriet

Vet ju inte HUR du bygger, men det lättaste är ju att du penslar på ett supertunt lager över nagelbädden först, sen in i lampan, sen bygger formen och höjden PÅ det första bas-lagret så vet du att det inte finns några luftbubblor mellan det "tjocka" lagret och din naturliga nagel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback