Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-10, 21:56
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze
Gör en så bra podcast att den sprider sig själv. Igår såg jag er i Radio Svegots chat där ni blev avstängda för att ni gjorde reklam.


Jag tolka det som att Emil Hagberg sa det där med glimten i ögat. Typ att Podcast Nationella är glada amatörer och att det är kul att de kör. Det finns väl en anledning att Pär Öberg, trots inbjudningar, inte prioriterat att gästa Podcast Nationella.

Att vi blev avstängda från Radio Svegots chatt är ingenting som jag känner till, men har vi blivit det så är det ingenting som jag gråter blod över precis. Men nej, vi gjorde inte reklam för vår podd, däremot tipsade vi med anledning av Radio Svegot att vi i avsnitt 54 från igår pratar om bl a vad vi tycker om att Radio Svegot använder sig av betalväggar (detta c:a 18 minuter in i avsnittet).
Radio Svegot vill inte nå ut till nya lyssnare, inte heller vill själva Svegot det. I annat fall skulle ingen av dem använda sig av Svegot Plus, alltså att man måste betala för att kunna höra både deras poddavsnitt och för att kunna läsa hela Svegots artiklar. Man når inte ut till varesig fler lyssnare eller läsare om man använder sig av betalväggar.

Jo, visst kan man tolka det som att Hagberg gjorde det med glimten i ögat, jag har dock hört både honom och Pär Öberg lovorda Podcast Nationella i flera avsnitt av Radio Nordfront (t ex under sommaren 2016) och då har det inte varit med glimten i ögat.
Angående "Typ att Podcast Nationella är glada amatörer": Själv är jag långt ifrån av någon amatör. Jag har varit (och är) nationellt engagerad på olika sätt sedan tidigt 90-tal, t ex är jag aktiv politisk bloggare sedan sommaren 2003. Radiopratare är jag sedan början på 2013 då jag var fast radiopratare i Sverigekanalen minst en gång per vecka, dock hoppade jag av den kanalen i början av juni 2016 för att vara med och driva Podcast Nationella vilket jag gjort sedan dess. Jag har ju hela tiden varit programledare för Podcast Nationella, och jag fortsätter att vara det.
Så någon amatör är jag inte.
Max kan jag dock inte uttala mig om, läser han ditt påstående så får han svara själv.

Angående "Det finns väl en anledning att Pär Öberg, trots inbjudningar, inte prioriterat att gästa Podcast Nationella": Jag pratar då och då via mail med honom, när han skulle vara med första gången så råkade han glömma bort det (att glömma saker ibland är ju mänskligt, som du säkert vet). Och andra gången så hade han väldigt mycket att göra, t ex var han i full färd med att skriva en aktivisthandbok.
Så att han inte har kunnat vara med som gäst är det inget konstigt med, han är ju NMR:s talesman och ett bra ansikte för NMR utåt. Sedan är ju han också NMR:s representant i Ludvika kommunfullmäktige, som sagt, han har mycket att göra.
Att antyda att han inte har velat vara med som gäst i Podcast Nationella är bara struntprat, särskilt med tanke på att han till mig har skrivit att han har viljat vara med men inte riktigt har haft möjlighet till det vid de tillfällen då vi har bjudit in honom. Tillfällena då vi har bjudit in honom har alltså inte varit riktigt rätt, vi har haft lite otur helt enkelt.

//Karpis
__________________
Senast redigerad av Podcast-nationella 2018-04-10 kl. 22:02.
2018-04-22, 18:42
  #26
Medlem
Avsnitt 55 av Podcast Nationella finns ute nu på bl a Youtube, Soundcloud, ITunes och en massa andra sidor. I det har jag och Max med oss Emil Hagberg från NMR som gäst, detta med anledning av hans stora intresse och kunnande om olika sorters djur som t ex groddjur, däggdjur av olika slag, och insekter.
Det pratas nämligen inte om någonting annat än olika sorters djurarter i det.

https://www.youtube.com/watch?v=zu1siMZs_CE

//Karpis
2018-05-01, 14:58
  #27
Medlem
Denna vecka skulle det ha blivit ett nytt avsnitt av vår podd, men en av oss har fått förhinder. Så vi kör därför avsnittet nästa vecka istället.

//Karpis
2018-05-13, 21:27
  #28
Medlem
Avsnitt 56 av Podcast Nationella ligger sedan ikväll ute på bl a Youtube, Soundcloud och ITunes. I det pratar jag och Max om t ex sexköp och prostitution, BRÅ:s beslut att "kartlägga" kopplingen mellan brottslighet och invandring, samtliga riksdagspartiers siffror i en opinionsmätning gjord i maj, samt en del annat också. Lyssna gärna på avsnittet, skriv sedan vad ni tycker om det i denna tråd.
För det är alltid kul att höra åsikter.

//Karpis
2018-05-28, 16:57
  #29
Medlem
Avsnitt 57 är sedan idag upplagt på internet, Jag och Max pratar i det om bl a den FOI-rapport om vänsterextremism i vilken bl a Expo nämns, SVT:s blunder när det gäller fake news, om Palmemordet (detta med anledning av att Skandiamannen Stig Engström är ny misstänkt för det), men också en massa annat. Avsnittet finns lite överallt på internet, t ex här: https://soundcloud.com/podcast-natio...or-palmemordet

//Karpis
2018-06-11, 21:45
  #30
Medlem
Avsnitt 58 av en av Sveriges bästa nationella poddar, alltså Podcast Nationella, är nu släppt på bl a Youtube, Soundcloud, ITunes och en massa andra liknande sidor.
I det pratar jag och Max om bl a slöjtvång på svenska förskolor, att en viss vänsterextremist på IRM-podden Haveristerna är åtalad för grova mordhot mot Samhällsnytts reportrar, Nordiska Motståndsrörelsens deltagande på årets Almedalsvecka, att Martin Timell är friad från våldtäkt, samt mycket annat.
Lyssna gärna på avsnittet, skriv även gärna vad ni tycker om det.

//Karpstryparn
2018-07-02, 20:28
  #31
Medlem
Avsnitt 59 av Podcast Nationella är nu släppt på bl a Youtube, Soundcloud, ITunes, Poddtoppen.se, samt en massa andra ställen. I det pratar jag och Max om bl a att Martin Timell blivit friad från åtalet om våldtäkt, om att Stefan Löfven tror att han kan köra över EU, om Trumps och Putins kommande toppmöte i Helsingfors, samt en del annat.

https://soundcloud.com/podcast-natio...-i-helsingfors

//Karpis
2018-07-02, 23:00
  #32
Medlem
C-3POs avatar
Då det inte verkar finnas något intresse att diskutera den här podden, annat än att poddens ägare annonserar ut nya avsnitt så låser jag tråden tillsvidare. Jag vill påminna om att regel 1.01 även gäller i delforumet Radio och Podcast. Skulle någon vilja diskutera innehållet i podden går det bra att höra av sig till någon av moderatorerna i delforumet så öppnar vi tråden igen.

/Mod
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback