Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-21, 21:25
  #25
Medlem
Nån typ av kontroll för att se generna ifall man har anlag för schizofreni?
Citera
2018-08-21, 21:30
  #26
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Man skulle kunna ha stark cannabis (med alla verkningsämnen) för medicinskt bruk och svag cannabis sålt på barer för rekreationellt bruk!

Du ska nog inte förvänta dig att den sortens knark säljs på baren när det legaliserats. Hampa är ju dessutom redan lagligt för den som gillar svag cannabis. Du får ta med några färdigrullade om du vill röka på barrundan.
Citera
2018-08-21, 22:11
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Du ska nog inte förvänta dig att den sortens knark säljs på baren när det legaliserats. Hampa är ju dessutom redan lagligt för den som gillar svag cannabis. Du får ta med några färdigrullade om du vill röka på barrundan.

Nej men sån härn 10% thc 10% cbd typ så det händer nåt?? Fast eh folk som röker skulle nog helt enkelt odla även fast de inte får då det är(och kommer bli) mer tolererat.

Helt säker på att nya generationerna kommer legalisera.
Citera
2018-08-22, 07:29
  #28
Medlem
Det kommer ALDRIG att legaliseras eller avkriminaliseras i Sverige, det är idiotins förlovade land det här. Men bakslaget av det blir extrema resurser som måste läggas på organiserad brottslighet, bra att det får svida i statskassan, hoppas landet kollapsar snart, och det är nog fan inte långt kvar innan det är våran tur att fly härifrån pga att landet saknar säkerhet för invånarna, just pga den skyhöga kriminaliteten överallt. Fast det skulle bara vara till fördel att emigrera och slippa diktaturen här.
__________________
Senast redigerad av Dipt 2018-08-22 kl. 07:34.
Citera
2018-09-08, 16:31
  #29
Medlem
Fullstendig enig med siste taler!
Citera
2018-09-09, 12:51
  #30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Det kommer ALDRIG att legaliseras eller avkriminaliseras i Sverige, det är idiotins förlovade land det här. Men bakslaget av det blir extrema resurser som måste läggas på organiserad brottslighet, bra att det får svida i statskassan, hoppas landet kollapsar snart, och det är nog fan inte långt kvar innan det är våran tur att fly härifrån pga att landet saknar säkerhet för invånarna, just pga den skyhöga kriminaliteten överallt. Fast det skulle bara vara till fördel att emigrera och slippa diktaturen här.
Det kommer bli avkriminaliserat rätt snabbt om man tillåter en saklig diskussion.
Men det tar tid innan den startar, vi hade för ett par år sedan öka diskussion.
Sen dog det helt ut nästan.
Citera
2018-09-20, 02:49
  #31
Medlem
Sorgligt att alla partier är för fega för att ta upp frågan så de väljer att leka vanliga gamla svenskar som föddes 60-70 tal som total vägrar insé att cannabis inte är en dödsdrog. När yngre generationer och dessa försvinner från planeten blir de lagligt tyvärr är de minst 10-20 år säkert.. Flyttar fan snart om de ska fortsätta vara straffbart o röka t.om mvh
Citera
2018-10-01, 07:30
  #32
Medlem
Spud-boys avatar
Fan, jag kan inte fatta, hur KAFFE kan vara så accepterat och utbrett-brukat, anses vara fullt oskadligt och omtyckt - samtidigt som marijuana t.o.m är straffbart att HA I BLODET -- det är fan vidrigt hur dom är!

Sän alkohol, oxå!

Jag minns en vän en gång nämnde, efter vad han hade noterat från nått han läst - att LSD ungefär har samma toxiditet (eller vad det kallas) som kaffe..

Va fan - KAFFE är ju rena giftet!.. Kaffe är en drog som kommit att accepteras av de duperade--och daräv blivit nått man med all rätt kan förstöra sitt naturligt-friska psyke, med.. Och sän alkohol oxå(visst, det är åldergräns, men ändå..)

Bara för att det är uppfattat på ett specifikt sätt inom det populära uppfattandet - SÅ SKA DET VARA JUST *SÅ*..

Men det är ju visseligen så, att folk som protesterar kring narkotikalagar och åberopar förändrig av en lag anlagd av populär uppfattning, i det populära-rummet - är precis som folk som gormar om att dom är ateister; Dom måste bitcha om saken, istället för att bara frånbinda sig och frångå från det populärt-ansedda, och bara bryta sig bort från DET HELA..
Citera
2018-10-01, 11:02
  #33
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
..aldrig gillat den binge-mentalitet som följer alkohol och droger, där man ska ta så mycket som möjligt och på så kort tid som möjligt.

Dom som har den attityden till cannabis, eller nån drog i.h.t -- som tror det handlar om nån slags värstinghets-tävling i vem som tar mest, t.ex rullar joints stora som Boeing 47or(som man sedan sitter och röker i nån töntig ring av morons) = mest RAD! - är inget annat än totala pajasar, som egentligen inte har nått genuint underliggande koncept för att i.h.t söka sig till drogen/droger i fråga, eller något koncept för något I.H.T. Dessa individer är simpla spudboys som röker cannabis av ett helt annat, spudoy-baserat, syfte -- totala clowner.

Dom borde testa bungy jumping.. Eller ännu bättre, rysk roulette..
Citera
2018-10-15, 02:02
  #34
Medlem
Spud-boys avatar
Dom påstår ju att vi alla är olika, och hur vi har egen fri, individuall, vilja och driffter..

SÅ, om en gammal tant kan föredra att dricka 2koppar kaffe till kvällen - varför borde då inte jag kunna föredra att röka en pipa med EN ÖRT i, då, till kvällen??

Dom bägge har, åtmistånde på mig, ungefär samma inverkan, i styrka, på psyket- bara att cannabis gör mig skön och slacked, enda skillnaden..

Men, m kaffe kan få anses vara t.o.m BRA, för en, så vill jag fan påstå att cannabis inte är så mycket sämre..

Det är fan INGEN DROG äns, för då ska fan kaffe oxå reolaterass till som "drog". Dom bägge är växter med rogivande verkan på psyket, i samma grad - det är fan inte så stor skillnad (då röker jag väldigt liten dos cannabis då det blir en rök)

Det är en VÄXT, I STIL MED KAFFE-BÖNAN, INGEN JÄVLA DÖDS-KEMIKAL..
__________________
Senast redigerad av Spud-boy 2018-10-15 kl. 02:07.
Citera
2018-10-16, 13:11
  #35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Dom påstår ju att vi alla är olika, och hur vi har egen fri, individuall, vilja och driffter..

SÅ, om en gammal tant kan föredra att dricka 2koppar kaffe till kvällen - varför borde då inte jag kunna föredra att röka en pipa med EN ÖRT i, då, till kvällen??

Dom bägge har, åtmistånde på mig, ungefär samma inverkan, i styrka, på psyket- bara att cannabis gör mig skön och slacked, enda skillnaden..

Men, m kaffe kan få anses vara t.o.m BRA, för en, så vill jag fan påstå att cannabis inte är så mycket sämre..

Det är fan INGEN DROG äns, för då ska fan kaffe oxå reolaterass till som "drog". Dom bägge är växter med rogivande verkan på psyket, i samma grad - det är fan inte så stor skillnad (då röker jag väldigt liten dos cannabis då det blir en rök)

Det är en VÄXT, I STIL MED KAFFE-BÖNAN, INGEN JÄVLA DÖDS-KEMIKAL..
Men att diskutera att det bara är en ört och ofarligt, det är liksom inte ens i närheten av sant.
Det finns massor av växter som är dödligt farliga.
För mig är naturligt argumentet totalt stendött, och då just för man glömt alla dödligt farliga växter.

Personligen anser jag cannabis klarar av att bevisa sin låga skadlighet rätt bra själv.
Men det är bara att inse att förbudet av de som man säger är droger, är väldigt konstigt från början och med tanke på vad som är lagligt och hur farligt dessa kan vara.
Och en som är precis utanför droger som socker, som orsakar mer skada än det mesta vi stoppar i oss.
Citera
2018-10-17, 16:43
  #36
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Dom påstår ju att vi alla är olika, och hur vi har egen fri, individuall, vilja och driffter..

SÅ, om en gammal tant kan föredra att dricka 2koppar kaffe till kvällen - varför borde då inte jag kunna föredra att röka en pipa med EN ÖRT i, då, till kvällen??

Dom bägge har, åtmistånde på mig, ungefär samma inverkan, i styrka, på psyket- bara att cannabis gör mig skön och slacked, enda skillnaden..

Men, m kaffe kan få anses vara t.o.m BRA, för en, så vill jag fan påstå att cannabis inte är så mycket sämre..

Det är fan INGEN DROG äns, för då ska fan kaffe oxå reolaterass till som "drog". Dom bägge är växter med rogivande verkan på psyket, i samma grad - det är fan inte så stor skillnad (då röker jag väldigt liten dos cannabis då det blir en rök)

Det är en VÄXT, I STIL MED KAFFE-BÖNAN, INGEN JÄVLA DÖDS-KEMIKAL..

Ja... koffein är världens vanligaste psykoaktiva drog... Försök igen...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback